Saišu izveide ir vietnes saišu profila veidošana. Citiem vārdiem sakot, tā ir nosacījumu veidošana tam, lai jūsu vietne tiktu pieminēta ārējos resursos.
Vēl pirms 10 gadiem saites nodrošināja ļoti efektīvu virzīšanu. Ar laiku saišu veidošana ir zaudējusi savas vadošās pozīcijas (pašreiz lielāka uzmanība tiek pievērsta uzvedības faktoriem, nevis ārējām saitēm), taču nav zaudējusi savu aktualitāti.
Bez saišu veidošanas neiztiek neviena nopietna vietnes attīstības stratēģija, jo Google joprojām pievērš uzmanību saišu profila saturam.
Ārējo saišu veidi
Pirmām kārtām ārējās saites iedala šādās divās kategorijās:
- Dabīgās
- Nopirktās
Meklēšanas optimizācijai ir būtiski izmantot abas kategorijas.
Dabīgās saites
Tādas saites ārējo resursu īpašnieki izvieto pēc pašu vēlēšanās. Tas ir, jūs publicējat kvalitatīvus profesionālus materiālus, bet citi cilvēki atsaucas uz tiem.
Dabīgās saites ir ne tikai bezmaksas, bet parasti arī ļoti iedarbīgas. Tās demonstrē meklētājprogrammai, ka jūs esat profesionālās kopienas atzīts eksperts.
Ir tikai viens veids kā paplašināt dabīgo saišu profilu – strādājot pie kvalitatīva satura.
Nopirktās saites
Nopirktās saites iegādā caur īpašiem agregatoriem vai arī vēršoties pie vietņu īpašniekiem tiešā veidā.
Salīdzinājumā ar dabīgajām saitēm, šis virzīšanas veids ir mazāk efektīvs, jo lielākajā daļā pērkamās saites tiek integrētas tekstā nedabiskā veidā. Tomēr, ja ar to nodarbojas saišu profila izveides speciālists, var sagaidīt labāku rezultātu – efekts no šādiem pieminējumiem ir salīdzināms ar efektu no dabīgajām saitēm.
Cits saišu klasifikācijas variants ir saistīts ar to iekšējo tehnisko uzbūvi. Saites var būt:
- enkura
- bezenkura
Kvalitatīva resursa izstrāde paredz izmantot gan vienas, gan otras.
Enkura saites
Enkura saites tiek iestrādātas teksta galvenajā daļā. Parasti tās tiek piesaistītas atslēgas frāzei, kas atbilst pašreizējam meklēšanas pieprasījumam. Tādas saites stāsta par mērķlapā izvietoto saturu. Tāpēc lietotāji precīzi zina, kas viņus sagaida, pārejot pēc saites.
Enkura saitēm ir jābūt dabīgām un harmoniskām – nekādu nejaušu vārdu kopu.
Meklētājprogrammām “patīk” ne tikai pašas enkura saites, bet arī teksts, kar ap tām ir izvietots. Tās uztver to kā maksimāli atbilstošu un piemērotu izvietotā atslēgvārda meklēšanas nolūkam.
Šeit ir jāuzmanās ar komercenkuru izmantošanu – izslēdziet no tiem vārdus “pirkt”, “pasūtīt”, “pārdot”, “lejupielādēt” un citus līdzīgus.
Pārmērīga komercenkuru izmantošana var izraisīt filtra piemērošanu vai pilnīgu vietnes dzēšanu no meklētājprogrammas indeksa.
Bezenkura saites
Bezenkura saites netiek izmantotas datplūsmas monetizācijai. Lielākoties tās ir piesaistītas pie vārdiem “tālāk”, “lasīt tālāk”, “spiediet šeit”, “šeit”.
Bezenkura saites nesatur atslēgvārdus un ir vajadzīgas tikai vietnes apmeklētāju ērtībai, tādēļ tās nevar uzskatīt par pilnvērtīgiem meklētājvirzīšanas rīkiem.
Taču bezenkura saites var pozitīvi ietekmēt uzvedības faktorus un tādējādi netiešā veidā palīdzēt vietnes attīstībai un virzīšanai.
Neskatoties uz to, bezenkura saites var pozitīvi ietekmēt uzvedības faktorus (un dažādot saišu profilu), tāpēc tās tomēr var palīdzēt jums attīstīt vietni.
Vēl viens saišu klasifikācijas variants ir pēc to redzamības pakāpes meklētājprogrammām:
- indeksējamās
- neindeksējamās
Strādājot pie vietnes izveides, tiek izmantoti abi saišu veidi.
Indeksējamās saites
Visas izvietotās saites pēc noklusējuma ir indeksējamās. Meklētājprogrammas tās redz un novērtē (taču jūs varat manuāli slēgt tās indeksācijai).
Neindeksējamās saites
Neindeksējamās saites satur atribūtu nofollow. Tas ir nepieciešams, lai nenodotu meklētājprogrammām lapas tehniskos elementus. Tādas saites tiešā veidā neietekmē vietnes kvalitātes indeksu un parasti ir nepieciešamas tikai tehniskajām vajadzībām (saišu profila dažādošanai).
Kādēļ jūsu uzņēmumam ir nepieciešama saišu profila veidošana?
Saišu profila veidošana ir jāiestrādā komercprojekta attīstības stratēģijā vēl pirms tā palaišanas. Labs saišu profils cels jūsu vietnes kvalitāti, kā arī virzīs to uz labākām pozīcijām organiskajos meklēšanas rezultātos.
Saišu profila veidošana var jums nodrošināt pozitīvu ieguldījumu efektu ilgtermiņā:
- Kvalitatīva saišu masa jau pati par sevi ceļ vietnes autoritāti. Tai nav nepieciešama nepārtraukta atjaunināšana un aktualizēšana, labas saites ir mūžīgas (99 % gadījumu).
- Auditorijas uzmanības piesaistīšana tematiski piemērotajās platformās. Ārējās saites ļauj dabīgā veidā piesaistīt ieinteresētus lietotājus, gatavus veikt vērtīgas darbības.
- Reklāmas budžeta taupīšana. Kvalitatīvas ārējās saites var likties pārlieku dārgas, tači tās jums nesīs datplūsmu visu savu mūžu. Kas nozīmē, ka jo ilgāk darbojas jūsu projekts, jo vērtīgāki kļūst tādi ieguldījumi.
Novērtējiet saišu profila izveidi kā ilgtermiņa ieguldījumu variantu, kas ilgstoši spēs jūs priecēt ar dividendēm.
Saišu profila izveides metodes
Pie pieejamiem kvalitatīvu ārējo saišu iegūšanas variantiem pieder:
- Iesniegšanas platformas (“Submission”), kas ļauj publicēt lietotāju informāciju. Parasti tie ir agregatori, katalogi un citas komercprojektu bibliotēkas. Meklētājprogrammas tās augsti novērtē, un tās noteikti ir ieguldītā laika vērtas.
- Vēršanās (“Outreach”) – informatīvu viesu publikāciju rakstīšana donorvietnēm. Ļoti bieži, aprunājoties ar tās vai citas tematiskas platformas īpašniekiem, jūs varat saņemt atļauju publicēt pilnvērtīgu rakstu at atpakaļsaitēm uz jūsu projektu.
- Pūlis (“Crowd”) – process, kurā jūsu saišu profils tiek piepildīts ar minējumiem tematiskajos forumos un dažādās populārajās speciālistu kopienās. Dažreiz pietiek vienkārši izveidot oficiālu uzņēmuma kontu un iesaistīties diskusijās ar ārējo resursu auditoriju. Tā jūs piesaistīsiet sev uzmanību un varēsiet iegūt vērtīgu karstās datplūsmas avotu.
- PBN – satelītu tīklu izveide, kas spēj nodot svaru mērķlapai. Tādus instrumentus izmanto tikai augstākās klases speciālisti ar ilggadēju pieredzi darbā ar komercresursiem. Viens satelītu tīkls var apkalpot lielu pašu vai klientu projektu skaitu. Īsi sakot, šādu pieeju saišu profila izveidei dēvē “all inclusive”.
- Citas metodes – pie tam pieder sadarbība ar pazīstamajiem blogeriem un populārajiem masu informācijas līdzekļiem, sludinājumu dēļi, instrukcijas, topu saraksti, tīmekļsemināri un konferences, nišas kursi un tamlīdzīgi.
Cik izmaksā kvalitatīva saišu profila izveide?
Pēc statistikas, savu preču un pakalpojumu reklāmai un virzīšanai uzņēmumi piešķir diezgan iespaidīgas summas. Un parasti saišu profila izveide ir ievērojama šo budžetu daļa.
Saišu profila izveides cena ir atkarīga no vairākiem faktoriem:
- tās aģentūras profesionālais līmenis, kurā jūs vēršaties pēc šī pakalpojuma;
- saišu izbūves metode (piemēram, 40 pūļa saites no Eiropas vai Amerikas platformām var makāta aptuveni 400€ (vai pa 10 dolāriem gabalā). Savukārt pērkot saites viesu rakstos vai preses relīzēs, vienas saites cena var pārsniegt tos pašus 400€)
Pasūtot SEO nozares speciālistiem, saitēm uzreiz būtu jāparedz ikmēneša budžets sākot ar 2000€.