x

Satura mārketings: kas tas ir un kāpēc ir nepieciešams uzņēmumam

Satura mārketings – tas ir pats efektīgākais veids zīmola reputācijas un ilgtermiņa attiecību ar klientu izveidei. Nemitīgi pieaugoša piedāvājuma un konkurentu skaita apstākļos tieši ilgtermiņa spēle palīdz zīmoliem palikt pieprasītiem. Stāstām, ko iekļauj satura mārketings, kāpēc tas ir nepieciešams uzņēmumam, kā arī izskatām satura mārketinga īpatnības, par kurām uzņēmumam ir labāk zināt jau iepriekš.

Satura mārketingscontent marketing — tas ir mārketinga veids, kura galvenais rīks ir saturs. Tieši saturs palīdz zīmoliem veidot reputāciju un stabilas ilgtermiņa attiecības ar klientiem.

Satura mārketings iekļauj darbu ar dažādām zīmola mediju platformām internetā, izmantojot, piemēram, publikācijas, rakstus, biļetenus un video sociālajos tīklos.

Jau sākumā piebildīsim, ka satura mārketings nesniedz tūlītēju rezultātu. Lai gan to ir jāuzskata par šī mārketinga veida īpatnību, nevis trūkumu.

Satura mārketings pakāpeniski un organiski pārvērš auditoriju par pircējiem, bet pircējus – par atkārtotiem pircējiem. Tādējādi satura mārketings ir ilgtermiņa spēle, kura rezultātā atmaksājas ar lojāliem klientiem – zīmola advokātiem, stabilu pārdošanu un pozitīvu reputāciju.

Satura mārketings:

  • piesaista potenciālos klientus;
  • palielina uzņēmuma atpazīstamību;
  • paaugstina auditorijas lojalitāti;
  • paplašina informatīvo tvērumu.

Parunāsim par to sīkāk.

Uzdevumi, kurus risina satura mārketings

  • Veido pozitīvu zīmola tēlu
    Satura mārketings nepārdod tiešā veidā – tas palīdz izveidot viedokli, zīmola imidžu, izbūvēt tā tēlu, demonstrēt vērtības.
  • Iepazīstina auditoriju ar jūsu produktu vai pakalpojumu
    Satura mārketings stāsta par produktu, tā unikālajām īpašībām un priekšrocībām, kā arī par cilvēkiem, kas aiz tā stāv.
  • Demonstrē jūsu profesionalitāti
    Kvalitatīvs un lietderīgs saturs, kas veido jūsu zīmolu, demonstrē profesionalitāti un paaugstina uzticēšanos jūsu produktam vai pakalpojumam.
  • Paaugstina lojalitāti zīmolam
    Satura mārketings veido ilgtermiņa attiecības ar auditoriju, kuru gaitā strādā ar potenciālo klientu šaubām, atbild uz viņu jautājumiem un maigi ved pie lēmuma pieņemšanas par pirkumu.
  • Apstrādā atgriezenisko saiti
    Satura mārketinga procesā zīmols iegūst atgriezenisko saiti – tas ne tikai palīdz uzturēt saziņu ar klientiem, bet arī pilnveidot produktu uz atsauksmju pamata.
  • Notur klientu
    Kvalitatīvs saturs notur klientus, paaugstinot lojalitāti un piedāvājot viņiem atkal veikt pirkumu.
  • Palielina pārdošanas apjomus
    Jo vairāk kvalitatīva un unikāla satura jūs piedāvājat, jo lielāka ir interese par produktu. Rezultātā – arī lielāki pārdošanas apjomi.
  • Palielina meklēšanas datplūsmu
    Kvalitatīvs un interesants saturs palielina meklēšanas datplūsmi un uzlabo vietnes pozīciju meklētājprogrammu meklēšanas rezultātos.

Satura mārketinga priekšrocības

Kāpēc nākotne pieder satura mārketingam?

01

Satura mārketings nedarbojas tiešā veidā

Arvien vairāk uzņēmumu atsakās no tiešās iedarbības reklāmas, kur auditorijai burtiski uzsien preces. Pirmajā plānā iznāk satura mārketings, kas nepiedāvā lietotājam preci vai pakalpojumu tiešā veidā. Tas darbojas nemanāmi un ilgāku laika posmu.

Satura mārketingā pirmajā plānā ir tieši attiecību veidošana ar klientu, nevis pati preces vai pakalpojuma pārdošana (tas ir svarīgi, bet otrkārtīgi).

02

Satura mārketings klientiem piedāvā informāciju, nevis reklāmas lozungus

Klienti meklē informāciju, nevis reklāmu. Satura mārketings uzsver preces vai pakalpojuma priekšrocības, atstrādā auditorijas iebildumus, strādā ar tās šaubām. Ar iegūtām zināšanām un skaidru izpratni par produkta raksturīpašībām klients labprātāk veiks pirkumu (un atgriezīsies pēc tā atkal).

Piemēram, jūs esat pārliecināti, ka pārdodat preci vai pakalpojumu par patiesi labu cenu. Kā klientam uzzināt par to un, galvenais, kas viņu tajā pārliecinās? Vai arī, iespējams, jūs esat pārliecināti, ka jūsu prece vai pakalpojums ir labākie tirgū. Bet kā par to darīt zināmu klientam, kā viņu tajā pārliecināt? Šos uzdevumus risina satura mārketings.

03

Satura mārketings izbūvē zīmola tēlu

Kā jau esam minējuši, satura mārketings ir ilgstošs un cītīgs darbs pie attiecību veidošanas ar klientu. Paralēli satura mārketings veido arī zīmola tēlu – vēstot par nozīmi un jēgu, runājot par zīmola vērtībām, pareizi izvēloties satura pasniegšanas formu, toni (ToV) u. t. t. Tas ļauj uzņēmumam izcelties konkurentu starpā, nostiprināt klienta uztverē skaidras asociācijas, iekarot uzticēšanos un – izveidot zīmola tēlu.

Satura mārketinga īpatnības

Taču satura mārketingam ir dažas īpatnības, par kurām uzņēmumam vajadzētu zināt jau iepriekš. Dažas no tām mēs jau minējām:

  • Satura mārketings nesniedz tūlītēju rezultātu

Organiskā datplūsma ir ilgstošs process. Lai sasniegtu vēlamo rezultātu ir nepieciešama pacietība un ir jāveido patiesi kvalitatīvs saturs. Šeit viss ir kā jau attiecībās – spēcīga draudzība nerodas dažu stundu laikā, šim procesam ir nepieciešams laiks.

  • Satura mārketings prasa būtiskus laika un pūļu ieguldījumus

Labā saturā ir jāiegulda. Vienkārši uzrakstīt tekstu vai izveidot bildi var arī mākslīgais intelekts, savukārt analizēt auditorijas nepieciešamības, pārdomāt formātu un izveidot unikālu saturu, ieliekot tajā zīmola jēgu un vērtības, pagaidām spēj tikai cilvēks. Bet vēl labāk, ja to dara komanda, kas iekļauj vismaz redaktoru, tekstu sastādītājs un dizaineris. Ja jums ir nopietni plāni uz saturu, labāk uzticēt tā veidošanu speciālistiem.

  • Satura mārketinga efektivitāti ir grūti izmērīt

No vienas puses, analizējot satura mārketinga efektivitāti, var izmantot standarta metrikas – tvērumu, laiku, ko viens lietotājs pavada jūsu lapā u. t. t.

Taču šajā gadījumā tiek izlaists milzīgs un ļoti būtisks faktoru bloks, kurus ir grūti izmērīt un kontrolēt – piemēram, emocijas un iespaidi, kas rodas auditorijai, saskaroties ar jūsu veidoto saturu, izmaiņas tajā, kā auditorija uztver jūsu zīmolu. Vai arī iedomāsimies šādu situāciju: izlasot jūsu publikāciju vai rakstu un iedvesmojoties ar tiem, lietotājs pāriet uz vietni, lai labāk iepazītu produktu. Taču neiegādājas to uzreiz, bet atgriežas pēc tā pēc dažām nedēļām, ievadot meklētājprogrammā jūsu zīmola nosaukumu. Lietotājs tiešām veic pirkumu, taču sākotnējo kontaktu un trigeru pirkumam vairs nav iespējams izsekot.

Apkoposim

Satura mārketings ir patiesi efektīvs uzņēmuma virzīšanas rīks. Tā galvenā uzmanība ir vērsta ilgstošu un siltu attiecību veidošanai ar klientu un zīmola pozitīvas reputācijas būvēšanai.

Mūsdienās, kad tirgus ir pārpildīts un piedāvājums ir milzīgs, zīmolam vairs nepietiek ar to, lai vienkārši piesaistītu sev uzmanību. Ir svarīgi noturēt klientu (potenciālo vai faktisko) un ideālā gadījumā – padarīt viņu par zīmola advokātu. Un šī mērķa sasniegšanai labākais rīks ir satura mārketings.

Vēlreiz atcerēsimies satura mārketinga priekšrocības:

  • Satura mārketings pavada klientu visā ceļa garumā, klientam pieņemot lēmumu par pirkuma veikšanu;
  • Kvalitatīvs saturs veido eksperta reputāciju tirgū;
  • Satura mārketings nopietni palielina zīmola atpazīstamību;
  • Satura mārketings veido auditorijas uzticēšanos produktam;
  • Satura mārketings paaugstina auditorijas iesaistīšanos, palielina zīmola mijiedarbību ar potenciālajiem klientiem;
  • Kvalitatīvs un interesants saturs palielina meklēšanas datplūsmi un uzlabo vietnes pozīciju meklētājprogrammu meklēšanas rezultātos.

Taču plānojot virzīšanu ar satura mārketinga starpniecību ir jāatceras, ka tas prasa daudz laika, pūliņu un pacietības. Tāpēc, ja jums ir nepieciešams ātrs rezultāts, labāk ir izmantot citus rīkus.

Savukārt, ja jūs vēlaties izbūvēt ilgstošas un kvalitatīvas attiecības ar klientiem un panākt organisku datplūsmu, tad satura mārketings ir labākais risinājums. Uzticiet to profesionālai komandai, kas izstrādās jums stratēģiju un palīdzēs sasniegt vēlamos rezultātus.

author

Anna Spelova

Head of Creative Division Raksta autors
author

Anna Spelova

Head of Creative Division Raksta rediktors
callback
x
founder
Sveiki!

Vai esat gatavs sākt pārveidot mārketingu, lai attīstītu savu biznesu? Sazināsimies ar jūsu mārketinga komandu.