x

Reklāma YouTube: veidi, efektivitāte un cena

Kādu reklāmu var palaist YouTube? Cik iedarbīga tā ir? Kā aprēķināt šādas reklāmas izmaksas? Un pats galvenais – kā saprast, ka jūsu uzņēmumam ir nepieciešama reklāma pasaules lielākajā video mitināšanas vietnē? Uz šiem jautājumiem atbildam šajā rakstā.

<b>Reklāma YouTube</b>: veidi, efektivitāte un cena

Reklāma YouTube — tas ir efektīvs veids, kā piesaistīt potenciālos klientus un pamudināt viņus uz mērķtiecīgu darbību (preces vai pakalpojuma iegāde, reģistrēšanās vietnē, kanāla abonēšana u. t. t.). 

Reklāmā YouTube ir iesaistītas trīs puses: 

  • Satura autori, kuri piesaista auditoriju;
  • Reklāmdevēji, kuri maksā par reklāmas izvietošanu;
  • Auditorija vai skatītāji, kuri tā vai citādi mijiedarbojas ar reklāmu. 

Starp autoriem un reklāmdevējiem darbojas savstarpēja interese: reklāmdevēji iegūst piekļuvi mērķa auditorijai, kas ir tiešā veidā saistīta ar satura autoriem; autori saņem iespēju pelnīt naudu, atļaujot reklāmas izvietošanu savos video.

Reklāmas veidi YouTube

YouTube ir paredzētas daudzas iespējas reklāmai. Piemēram, var virzīt savas preces vai pakalpojumus, izmantojot nelielus integrētus videoklipus, adaptīvo displeja reklāmu vai caur blogeriem. Apstāsimies detalizētāk uz katra reklāmas veida. 

Klipā ievietota (in-stream) videoreklāma

Šajā gadījumā YouTube rāda reklāmu pirms citiem videoklipiem gan pašā platformā, gan arī partneru lietotnēs vai tīmekļa vietnēs ar iebūvētajiem YouTube atskaņotājiem. Šādi reklāmas klipi tiek automātiski palaisti pirms videoklipa, tā vidū vai beigās. 

Parasti, noskatoties 5 sekundes, skatītājs var šo reklāmu izlaist. Jebkurā gadījumā šajā brīdī mērķis jau var būt sasniegts: skatītājam atgādināja vai izstāstīja par to vai citu zīmolu un tā produkciju (paaugstināja zīmola atpazīstamību). Ja produkts ir skatītāju ieinteresējis, skatītājs noskatīsies reklāmu līdz beigām vai pāries uz vietni. Šādu reklāmas veidu izmanto kā zīmola vizītkarti, lai informētu par īpašiem piedāvājumiem. 

Taču mēdz būt arī klipā ievietoti (in-stream) videoklipi, kurus izlaist nevar – šādā gadījumā skatītājam ir jānoskatās reklāmu pilnībā. 

Buferreklāma

Šis reklāmas veids ir ļoti līdzīgs iepriekšējam. Vienīgi, šādi videoklipi ir pavisam īsi (parasti 5-6 sekundes) un tos nevar izlaist. Šādas reklāmas mērķis ir atgādināt klientiem par zīmolu vai konkrētu tā produktu. 

Buferreklāma var būt līdzīgas vīrusam — kaitinoša, ļoti neparasta, spilgta vai pat nedaudz traka. Jo šajā gadījumā ir svarīgi maksimāli piesaistīt auditorijas uzmanību, atstāt atmiņā bieži vien uzmācīgu reklāmas ziņojumu. 

Ārpus klipa (out-stream) izvietota reklāma

Šāda reklāma darbojas tikai mobilajās ierīcēs un tiek raidīta Google videoresursu partneru vietnēs un lietotnēs. Pašā YouTube šāda reklāma netiek rādīta. Mobilajā pārlūkprogrammā ārpus klipa (out-stream) izvietotā reklāma izskatās kā reklāmkarogs starp satura blokiem, savukārt lietotnēs – kā reklāmkarogi, starpreklāma un plašsaziņas līdzekļa funkcijām atbilstoša reklāma. Ārpus klipa izvietotā reklāma pēc noklusējuma tiek atskaņota bez skaņas. Kad lietotājs nospiež uz reklāmas, atskaņošana turpinās jau ar skaņu. 

Plūsmā ietverta videoreklāma (Video Discovery)

Plūsmā ietverta videoreklāma ir iegulta skatīšanas ieteikumu režģī (līdzīgu videoklipu sarakstā vai meklēšanas rezultātu lapās). Šāda videoreklāma vienmēr ir apzīmēta ar vārdu “reklāma” un ir paredzēti, lai palielinātu konkrēta reklāmas videoklipa popularitāti platformā. 

Virsraksta reklāma

Šāda reklāma tiek rādīta video mitināšanas sākumlapas augšdaļā. Tā pielāgojas galddatoru, mobilo ierīču un televīzijas ekrāniem. Šādu risinājumu bieži izvēlas lielie reklāmdevēji.

Adaptīvā displeja reklāma

Šāda veida reklāma tiek veidota, pamatojoties uz pievienotajiem objektiem, bet šādas reklāmas ārējais izskats tiek automātiski pielāgots reklāmai pieejamajām platībām. Google veidos reklāmu automātiskajā režīmā, pamatojoties uz pieejamajām reklāmas vietām. Vienlaikus sistēma centīsies sasniegt maksimālu efektivitāti.

Adaptīvā displeja reklāma YouTube var tikt attēlota dažādās vietās kā teksts, grafika vai plašsaziņas līdzekļa funkcijām atbilstoša reklāma.

Reklāma pie blogeriem (emuāru autoriem)

Šāda veida reklāma var lepoties ar visaugstāko uzticības līmeni, ko tā izsauc auditorijā. Blogeriem uzticas, viņus atdarina, viņu padomos ieklāusās – tieši tāpēc arvien vairāk reklāmdevēju mūsdienās pirmām kārtām dod priekšroku šādam reklāmas veidam. 

Lūk daži no populārākajiem reklāmas sadarbības veidiem ar blogeriem: 

  • Produkta izvietošana. Šajā gadījumā blogers parasti videoklipā izmanto noteiktu rekvizītu, un kadrā parādās gan pats reklamējamais produkts, gan zīmola logotips (piemēram, bankas karte ceļojumu videoklipos). Tajā pašā laikā nosaukt produktu vai runāt par tā priekšrocībām nav nepieciešams.
  • Integrācija. Integrācija ir sava veida reklāmas ievietošana, organiski integrēta video sižetā. 
  • Ekskluzīvs videoklips. Šajā gadījumā blogers ne tikai piemin zīmolu un tā produkciju, bet velta tiem veselu videoklipu. Šis reklāmas veids ir dārgāks nekā standarta integrācija vai produkta izvietošana. Taču ja to pasniedz pareizi, šāda ieguldījuma atdeve būs atbilstoša.
  • Zīmola vēstnieks. Tas nozīmē zīmola atbalstu caur regulāru sadarbību. Šajā gadījumā blogeri kļūst par uzņēmuma seju. 
  • Ievietotā reklāma. Tā ir pilnvērtīga reklāma, kas ir iebūvēta videoklipā, bet atšķiras no tā tēmas.

YouTube Ads reklāmu veidi

YouTube Ads ļauj pielāgot reklāmu (gara vai īsa, izlaižama vai ne). YouTube piedāvā balstīties no mērķiem, kurus jūs vēlaties sasniegt ar kampaņu: 

  • Palielināt zīmola/kanāla atpazīstamību ar tvērumu;
  • Palielināt potenciālo klientu interesi;
  • Mudināt uz mērķtiecīgu darbību.

Apskatīsim sīkāk, kādi reklāmas sludinājumu veidi tiek izmantoti dažādu mērķu sasniegšanai:

YouTube reklāmas mērķauditorijas atlase

Reklāma YouTube piedāvā plašu iespēju klāstu mērķauditorijas pielāgošanai. Lūk galvenie kritēriji: 

  • Demogrāfiskie dati (dzimums, vecums, sociālais statuss un ienākumu līmenis);
  • Intereses (mērķauditorija tiek noteikta, pamatojoties uz meklēšanas vaicājumu vēsturi un personīgajām interesēm);
  • Ģeogrāfija (noteikts reģions vai reklamējamas preces/pakalpojuma tirdzniecības vietu tuvumā);
  • Lietotāju uzvedība (šāda veida mērķauditorijas atlase ir balstīta uz datiem par lietotāja apmeklētajām lapām, apmeklējuma laiku, konkrēta lietotāja vajadzībām);
  • Tēma (mērķauditorijas atlase ietver tādas auditorijas sasniegšanu, kas interesējas par līdzīgiem produktiem, pakalpojumiem vai līdzīgu tematiku);
  • Atslēgvārdi (to lietotāju sasniegšana, kuri meklētājprogrammā izmanto noteiktus vaicājumus);
  • Videoklipu atkārtotais mārketings ir tēmēts uz lietotājiem, kuri iepriekš ir skatījušies videoklipus, bet nav veikuši galveno darbību;
  • Affinitīvā mērķauditorijas atlase, reklāmas kampaņu sinhronizācija dažādās ierīcēs, izmantojot MediaSync tehnoloģiju, kas ļauj vienlaikus ar TV reklāmu rādīt produkta reklāmu tajās platformās, kurās atrodas mērķauditorija.

Nobeigumam

Reklāma YouTube ir efektīvs rīks mārketinga mērķu sasniegšanai. 

Taču atbilde uz jautājumu, vai konkrēti jūsu uzņēmumam vai produktam ir nepieciešama reklāma YouTube, un, protams, cik tā izmaksās, ir atkarīga no produkta mērķiem un specifikas. 

Atbildēt uz šiem jautājumiem, kā arī ieteikt efektīvu stratēģiju reklāmas kampaņu palaišanai YouTube var reklāmas speciālists. Ja jums ir palikuši jautājumi vai ja jūs vēlaties palaist reklāmu YouTube — vienkārši rakstiet mums. 

author

Andrew Nosov

Head of Paid Traffic Raksta autors
author

Anna Spelova

Head of Creative Division Raksta redaktors
callback
x
founder
Sveiki!

Vai esat gatavs sākt pārveidot mārketingu, lai attīstītu savu biznesu? Sazināsimies ar jūsu mārketinga komandu.