x

Mego korporatīvās identitātes atjaunināšana

Mego – tas ir liels Latvijas mazumtirgotājs, kas jau 20 gadus apgādā tirgu ar kvalitatīvu vietējo ražotāju produkciju. Šobrīd tīklā ir vairāk nekā 90 veikali visdažādākās Latvijas vietās.

Uzdevums

Nemainot logotipu un atpazīstamo firmas pamatstilu, atjaunināt, uzlabot un padarīt modernāku dizaina sistēmu. Atsvaidzināt identitāti un padarīt to visaptverošāku.

Stilam ir jābūt vienkāršam, saprotamam un viegli lietojamam. Ir svarīgi, lai visus stila elementus, bez pārlieku sarežģījumiem un izrotāšanas, būtu viegli atcerēties – un tie uzreiz patērētājam radītu asociācijas ar zīmolu.

Tāpat izveidotās dizaina sistēmas ietvaros bija nepieciešams atjaunināt sociālos tīklus un uzņēmuma oficiālo vietni.

Logotips

Sākotnēji Mego bija dzeltens logotips, kas vienmēr tika izmantots kombinācijā ar tumši zilu fonu. Mēs pievērsām uzmanību tam, ka tā konstrukcijas pamatā ir apaļa forma, un visi simboli ir sasaistīti un sakārtoti vienotā ritmā.

Tas kļuva par sākuma punktu Mego dizaina sistēmas izveidei.

Logotipa izmantošanas varianti

Mēs ierosinājām paplašināt logotipa funkcionalitāti un pievienot tam jaunas krāsu variācijas, vienlaikus saglabājot divu krāsu likumu. Tā parādījās šādas iespējas:

Krāsas

Sākotnēji Mego vizuālajā kodā bija ietvertas tikai divas krāsas: dzeltenā un zilā. Šīs firmas krāsas bija nepieciešams saglabāt. Mēs tās papildinājām ar balto, melno un pelēko krāsām.

Iegūto paleti var izmantot gan reklāmas materiālu, gan WEB formātu, gan grafisko elementu noformēšanai. Kā pamatni mēs ieteicām izmantot tikai dzelteno, zilo un balto krāsas un attiecīgi pa virsu pievienot kontrastējošus teksta blokus un attēlus.

Poligrāfija

Proxima Nova ir galvenais šrifts visu reklāmas piedāvājumu izveidei. Visi virsraksti un izcēlumi tekstos tiek drukāti ar lielāko burtveidolu Black, parastajiem tekstiem tiek izmantota burtu garnitūra Thin. Retinājums starp zīmēm -5 %.

Raksts

Iepriekš mēs vērsām uzmanību uz to, ka logotipa pamatā ir apaļa forma. Tieši aplis kļuva par Mego dizaina sistēmas galveno rakstu. Mēs ieteicām to izmantot monohromajās krāsu variācijās.

Mego logotips ir viegli integrējams iegūtajā rakstā, ko veido atkārtots figūru ritms. Ja raksts tiek iekļauts tekstā, tad teksta pirmā burta augstums ir vienāds ar apļa augstumu, bet pats teksts tiek izvietots centrā.

Ilustrācijas

Dizaina sistēmas izveides ietvaros mēs sagatavojām īpašās plakanās (“flat”) ilustrācijas – tās var izmantot gan reklāmas materiālos, gan sociālajos tīklos.

Apaļajā formā mēs integrējām dažādus produktus: no olām līdz garnelēm, ķiplokiem un makaroniem. Šādas ilustrācijas ir ieteicams izvietot uz vienkrāsaina fona – piemēram, baltā, zilā vai dzeltenā.

Daži produkti nebija integrēti apaļajā formā, bet tika zīmēti atsevišķi tādā pašā stilā.

Grafiskie elementi

Lai vizuāli izceltu dažādas frāzes un pievērstu uzmanību konkrētai informācijai, mēs izveidojām lineārus grafiskos elementus. Tie apvieno divas uzņēmuma firmas krāsas – dzelteno un zilo. Pateicoties savai vienkāršībai un vieglumam, tie piešķir teksta blokiem dzīvīgumu un dinamiku.

Fotoattēlu stils

Izvēloties attēlus reklāmas materiāliem un sociālajiem tīkliem, mēs ieteicām izmantot augsta kontrasta kadrus ar dziļu ekspozīciju.

Fokusam ir jābūt tieši uz produktiem – sulīgas, dabiskas, dabīgas fotogrāfijas attēlo produktu garšu un kvalitāti. Ir svarīgi, lai fotoattēli nebūtu pārslogoti ar liekiem elementiem. Jo ja produkts ir svaigs un patiešām labs, tam nav jāslēpjas aiz uzmanību novēršošām detaļām.

Sociālo tīklu dizains

Orientējoties uz izstrādāto vizuālo stilu, mēs piestrādājām arī pie uzņēmuma sociālajiem tīkliem.

Par pirmo soli kļuva koncepcijas un jaunu sociālo tīklu rubriku izstrāde – gan Instagram, gan Facebook. Par to, kā mēs to paveicām, lasiet šeit.

Katrai rubrikai mēs sagatavojām veidnes, kas atspoguļo atjaunināto uzņēmuma vizuālo stilu.

Lai vienkāršotu navigāciju, dažās publikācijās mēs integrējām jauno apļu rakstu: apļu daudzums šajā gadījumā ir vienāds ar attēlu skaitu karuselī.

Bez publikāciju veidnēm mēs izstrādājām arī stāstu veidnes. Un vēl – izveidojām īpašās lineārās ilustrācijas Instagram svarīgāko notikumu vākiem.

Web dizains

Nākamais solis Mego vizuālā stila atjaunināšanā bija tīmekļa vietnes dizaina sagatavošana.

Mūsu uzdevums nebija kaut kādā veidā mainīt vietnes arhitektūru – mēs strādājām pie tās ārējā izskata uzlabošanas un saskaņošanas ar vienoto dizaina sistēmu.

Vietnes dizaina pamatā ir kastes pieeja. Tas ir, katrs satura bloks tiek parādīts atsevišķā “kastītē” – rāmī ar noapaļotām malām.

Pēc dizaina pārstrādes vietne kļuva par visu uzņēmuma digitālo platformu organisku sastāvdaļu un ieguva vizuālu vieglumu un funkcionalitāti.

Projekta komanda:

Ilona Kardanova — Art Director

Tina Alieva — Graphic designer

callback
x
founder
Sveiki!

Vai esat gatavs sākt pārveidot mārketingu, lai attīstītu savu biznesu? Sazināsimies ar jūsu mārketinga komandu.