x

Kas tā ir, un kā darbojas meklēšanas rezultātu personalizēšana

Atteikšanās no dabiskajiem organiskajiem meklēšanas rezultātiem un pāreja uz personalizēšanu ir mainījusi Google iekšējo algoritmu darbību. Stāstām, kas ir un kādēļ ir vajazīga personalizēta meklēšana, kā arī paskaidrojam, kā tā ir ietekmējusi SEO.

Kas tā ir, un kā darbojas <b>meklēšanas rezultātu personalizēšana</b>

Tie laiki, kad lietotāji meklētājprogrammās ieguva vienādus meklēšanas rezultātus, ir sen pagājuši. Mūsdienās pat izrakstīties no visiem kontiem nebūs pietiekami, lai iegūtu pilnīgi neatkarīgus meklēšanas rezultātus. Vienīgā iespēja ir iegādāties pilnīgi jaunu ierīci un, nepiesakoties un neizveidojot nevienu kontu, ievadīt vaicājumu Google. Lai gan arī šajā gadījumā rezultāti var būt piesaistīti reģionam.

Kas ir meklēšanas rezultātu personalizēšana

Meklēšanas rezultātu personalizēšana, jeb personalizēta meklēšana, ir tehnoloģija, kas ņem vērā gan šī brīža, gan pastāvīgās lietotāja preferences, veidojot meklēšanas rezultātus pēc ievadītā vaicājuma.

Personalizēšanās mērķis: samazināt klikšķu skaitu līdz vēlamā rezultāta saņemšanai.

Mūsdienās meklēšanas rezultātus ietekmē burtiski viss: iepriekš apmeklētās vietnes, atvērtās cilnes un grāmatzīmes.

Tas darbojas šādi: algoritmi ņem vērā daudzus faktorus un sniedz mums tos materiālus, kas ir novērtēti kā atbilstošākie mūsu individuālajam nolūkam (mērķim). Piemēram, ja jūs regulāri lasāt “Vikipēdiju”, tieši tā tiks rādīta jūsu personalizētās meklēšanas rezultātu topā.

Sanāk, ka priekšplānā izvirzās lietotāja preferences, bet vietnes atbilstības vai kvalitātes indekss, gluži pretēji, zaudē vadošās pozīcijas.

No Google viedokļa būtisku lomu spēlē tieši uzvedības faktori vietnes lapās, nevis banāla atbilstošas ​​informācijas sniegšana. Tā, ja lietotājam patīk resursa saturs, tā arhitektūra un iekšējā struktūra, tad šī resursa izredzes nokļūt meklēšanas rezultātu topā būs daudz lielākas nekā konkurentiem (pat ja viņiem ir precīzāki un apjomīgāki dati).

Kādēļ ir vajadzīga meklēšanas personalizācija

Atteikšanās no dabiskajiem organiskajiem meklēšanas rezultātiem un pāreja uz personalizētām atbildēm katram kontrētam lietotājam ir mainījusi Google iekšējo algoritmu darbību.

Kā rezultāts, lietotāji sāka atrast vēlamo daudz ātrāk.

Personalizēti meklēšanas rezultāti noteikti ir progresīva pieeja. Tie samazina klikšķu skaitu un palīdz mums daudz ātrāk atrast atbilstošu informāciju. Taču šai pieejai ir arī negatīvas sekas. Vismaz tādas, ka personalizētas meklēšanas rezultātu gadījumā lietotājs var saņemt saturu, kas nebūt nav precīzākais un atbilstošākais.

Tiesa, Google apgalvo, ka organisko meklēšanas rezultātu personalizēšana būtiski neietekmē to saturu. Tas ir, jūs nesaņemsiet augšgalā desmit jaunas vietnes pēc galvenajā vaicājumā salīdzinājumā ar tā sauktajiem tīrajiem rezultātiem. Individuālie varianti būs tikai daži.

Savukārt no satura veidotāju viedokļa meklēšanas rezultātu personalizēšana ir labākais, kas noticis kopš meklētājprogrammu pastāvēšanas. Jo tagad augšgalā var nokļūt ne tikai vecākās un uzticamākās vietnes, ar kurām jaunie projekti nespēj konkurēt.

Kā meklēšanas rezultātu personalizēšana ietekmē SEO

Satura optimizācijas procesā ir jāņem vērā atbilstošākās auditorijas īpašās vēlmes. Kā piemēru var minēt vietējās meklēšanas rezultātus, kuru atslēgas frāzes tiek papildinātas ar apdzīvotas vietas, reģiona vai valsts nosaukumu. Tādā veidā atslēgvārdu saturs tiek paplašināts, lai tas atbilstu mērķauditorijas individuālajām vēlmēm.

No SEO speciālista viedokļa virzīšanas stratēģijas veidošanas procesā ir svarīgi ņemt vērā šādus personalizēto organisko meklēšanas rezultātu parametrus:

  1. GEO iestatījumi. Precizitāte var būt ļoti augsta. Piemēram, ja runa ir par komerciāliem pieprasījumiem par kafejnīcām, restorāniem vai veikaliem. Ir svarīgi atbilst klientiem, kuri atrodas tirdzniecības vietas tiešā tuvumā un ir gatavi to apmeklēt tūlīt pat. Tādā veidā pārdošanas piltuve savāks karstāko auditoriju, ko var viegli pārvērst faktiskajā pārdošanā.
  2. Apmeklējumu vēsture. Sīkdatnes ir ļoti noderīgas. Tās ļauj apkopot jūsu apmeklētāju datubāzes, lai tālāk izsekotu viņu aktivitātēm un piemērotos brīžos veiktu jaunu saskari ar reklāmas materiāliem, piemēram, atkārtotiem vaicājumiem vai informācijas materiālu meklēšanai par līdzīgām tēmām.
  3. Meklēšanas vaicājumu vēsture. Tiek izmantota, strādājot, piemēram, ar kontekstuālo reklāmu. Izsekojot mērķauditorijas vēsturi, jūs varēsiet precīzāk pielāgot tai personalizētus reklāmas materiālus.
  4. Valodas iestatījumi. Meklētājprogramma izseko ne tikai ievadīto vaicājumu valodu, bet arī apmeklēto vietņu vēsturi. Pat ja atslēgvārdi ir svešvalodā, meklēšanas rezultātos var parādīties jūsu reģiona vietnes, ja tās pieder pie jūsu interešu loka.
  5. Citi faktori. Meklētājprogrammas var izmantot dažādus rīkus, lai regulāri “sakratītu” indeksa saturu. Dodot iespēju jauniem projektiem, piejaucot tos topā pēc atslēgvārdu vaicājumiem, algoritmi pārbauda satura kvalitāti. Ja rezultāti izrādās augsti, kopējā kvalitāte var būtiski pieaugt. Tādēļ no paša sākuma ir vērts rūpīgi pieiet satura izstrādes procesam.
Kas tā ir, un kā darbojas <b>meklēšanas rezultātu personalizēšana</b>

Galvenā SEO virzīšanas problēma, kas izriet no personalizācijas principiem, ir tā, ka kļūst daudz grūtāk izsekot vietņu ranžēšanas dinamikai.

Precīzas un objektīvas statistikas apkopošana kļūst par gandrīz neiespējamu uzdevumu. Tāpēc ir jāpaļaujas nevis uz pozīcijām, bet gan uz datplūsmām. Ja noteiktas darbības noved pie to palielināšanās bez būtiskiem uzvedības faktoru kritumiem un atteikšanos skaita palielināšanās, tad jūs ejat pareizajā virzienā.

Mūsu ieteikums virzīšanai personalizētajos meklēšanas rezultātos: pievērsiet galveno uzmanību darbam vietējā meklēšanā un vairāk paļaujieties uz vidējas un zemas frekvences vaicājumiem. Konkurence tajos ir daudz mazāka, salīdzinot ar augstfrekvences vaicājumiem, kas nozīmē, ka iespējas piesaistīt piemērotu jaunu auditoriju būs daudz lielākas.

Vai personalizēto meklēšanu var atslēgt

Personalizētās meklēšanas atslēgšana Google ir atkarīga no tā, vai pirms tam izgājāt autorizācijas procesu.

  • Ja izmantojat aktīvu personīgo kontu, meklēšanas lapā noklikšķiniet uz zobrata ikonas ekrāna augšējā labajā stūrī. Nolaižamajā izvēlnē atlasiet “Meklēšanas iestatījumi” un pārejiet uz sadaļu “Personiskie rezultāti”. Pārslēdziet iestatījumu uz “Nerādīt personiskos rezultātus”. Pēc tam notīriet meklēšanas vēsturi un izdzēsiet sīkdatnes par visu pārlūkprogrammas lietošanas laiku.
Kas tā ir, un kā darbojas <b>meklēšanas rezultātu personalizēšana</b>
  • Ja Jūs vēlaties iegūt pilnīgi neatkarīgus meklēšanas rezultātus, piekļūstot meklētājprogrammai bez pieteikšanās, jums vienkārši nāksies izdzēst visu vēsture un sīkdatnes.

Ja jūs vēlaties iegūt patiesi neatkarīgus un objektīvus meklēšanas rezultātus, vienkāršākais veids ir izmantot specializētus rīkus. Tas ir daudz ērtāk nekā mēģināt pašam sasniegt “tīru” meklēšanas rezultātu.

author

Viktor Priadilshchikov

Head of SEO Team Raksta autors
author

Anna Spelova

Head of Creative Division Raksta redaktors
callback
x
founder
Sveiki!

Vai esat gatavs sākt pārveidot mārketingu, lai attīstītu savu biznesu? Sazināsimies ar jūsu mārketinga komandu.