Meklēšanas rezultātu saturs mainās ar katru algoritmu atjauninājumu – tā meklētājprogrammas veido konkurences vidi, kurā ikviens var pacīnīties par pirmo vietu pēc galvenajiem vaicājumiem. Tas, cik grūti ir iekļūt topā, ir atkarīgs no nišas popularitātes un iespējām gūt peļņu tajā.
SEO un mārketinga speciālisti izvairās no tiem atslēgvārdiem, kuriem nav monetizācijas potenciāla. Tāpēc šajā gadījumā cīņa par pirmo organisko meklēšanas rezultātu lapu gandrīz nenotiek (parasti savus spēkus šeit izmēģina optimizatori iesācēji). Savukārt par to, lai nokļūtu meklēšanas rezultātu topā pēc lietotāju vaicājumiem, kas nepārprotami signalizē par vēlēšanos veikt pirkumu, būs jasamaksā pamatīga summa. Turklāt būs jāiegulda visos vietnes elementos – no satura līdz dizainam un no atpakaļsaitēm līdz semantiskajam kodolam.
Atpakaļsaites— tās ir ārējās saites no citām tīmekļa vietnēm, kas ved uz jūsu vietnes lapām.
Semantiskais kodols ir visu jūsu vietnes mērķtiecīgo atslēgvārdu kopums.
Kas ir atjauninājums SEO?
Atjauninājums (angliski “update”) nozīmē jaunākās izmaiņas. SEO tā dēvē jaunākās izmaiņas meklētājprogrammu organiskajos meklēšanas rezultātos.
Tas ir, vienkārši sakot, vēl vakar uz vaicājumu “Kur aiziet brīvdienās Rīgā” jūs saņēmāt vienas vietnes, kas piedāvā savus atbilžu variantus, bet šodien — pēc atjauninājuma — jau pavisam citu resursu izlasi.
Meklēšanas rezultātu atjauninājums ir pilnībā meklētājprogrammu rokās. Pateicoties atjauninājumam, mainās vietņu dinamiskās pozīcijas indeksā — iekšējā datubāzē, kurā tiek reģistrēti visi automātisko algoritmu skenētie resursi, kas pretendē uz iekļūšanu organiskajos meklēšanas rezultātos.
Meklēšanas vaicājumu popularitāte lielā mērā ir atkarīga no vietējā pieprasījuma pēc dažādiem komercproduktiem. Tāpēc organiskie meklēšanas rezultāti bieži ir piesaistīti reģionam, kurā atrodas lietotājs. Tas nozīmē, ka viens un tas vaicājums, ko izdara cilvēki no dažādām valstīm vai par dažādām pilsētām vienā valstī, ikreiz sniegs personalizētus meklēšanas rezultātus, kas būs atkarīgi gan no atrašanās vietas, gan no individuālo interešu saraksta.
Vietnes pozīciju organiskajos meklēšanas rezultātos ietekmē daudzi visdažādākie faktori, sākot ar satura kvalitāti un jūsu auditorijas uzvedības faktoriem un beidzot ar tehniskajiem parametriem.
Ļoti bieži pozīcijas krišanās pēc galvenajiem vaicājumiem notiek tādēļ, ka mērķa lapas ir pārslogotas ar smagnēju saturu vai publicētā informācija ir nepilnīga un auditorijai pēc tās vienalga paliek jautājumi. Tāpēc ir ļoti svarīgi sniegt maksimāli detalizētu informāciju un skart pat saistītās tematikas, atbildot uz jautājumiem, kas nav acīmredzami vai ir maz saistīti ar tēmu.
Kāpēc atjauninājumi vispār ir nepieciešami?
Galvenais organisko meklēšanas rezultātu atjauninājumu uzdevums ir saglabāt rezultātu kvalitāti.
Vietnes bieži vien maina tematiku, īpašnieki tos pamet, vai arī tās pāriet pie citiem īpašniekiem. Tādēļ mainās arī to atrašanās aktualitāte rezultātos pēc dažādiem galvenajiem vaicājumiem – pieaug, samazinās vai vispār pazūd.
Vēl viens atjauninājumu uzdevums – samazināt klikšķu skaitu, kas lietotājam ir jāizdara, lai saņemtu izsmeļošas atbildes uz saviem jautājumiem. Tas attīsta meklētājprogrammas un būtiski sakārto informāciju internetā. Ideālā variantā meklētājprogrammas cenšas panākt, lai cilvēkiem vispār nevajadzētu nekur pāriet, lai saņemtu aktuālās atbildes. Spilgts šī principa piemērs ir tā saucamie SERP (”Search Engine Results Page” – meklētājprogrammas rezultātu lapa) speciālie elementi.
Un vēl atjauninājumi ietekmē konkurences cīņas aktivitāti komerciālajās nišās. Tā lielo resursu īpašnieki tiek spiesti nemitīgi augt un attīstīties, nevis stagnēt, nokļūstot augstākajās pozīcijās. Šī ir sava veida komerciālo vietņu evolūcija, vietnēm nepārtraukti cenšoties pārspēt savus konkurentus, izmantojot progresīvos rīkus, inovatīvās tehnoloģijas un mērķa lapu satura kvalitāti.
Tā kā meklētājprogrammu atjauninājumi maina to vai citu ranžēšanas faktoru svaru, SEO speciālistiem nākas koriģēt pat ļoti dārgas un labi pārdomātas lapas. Šāda laicīga reakcija rāda meklētājprogrammām, ka vietni visu laiku pieskata speciālisti, kas nozīmē, ka tās saturs ir lielas mērķauditorijas uzmanības vērts.
Atjauninājumu veidi
Meklētājprogrammu atjauninājumi ir neatkarīgi. Tas ir, izmaiņas Google ranžēšanā tiešā veidā neietekmē Bing vai DuckDuckGo meklēšanas rezultātus. Bet tā kā mūsu meklētājprogrammu pastāvīgais līderis ir tieši Google, tad vietņu virzīšanas vidē vienmēr aktīvi apspriež un analizē tā atjauninājumus.
Gadās, ka meklētājprogrammu prasības vietņu parametriem ir pilnīgi pretējas. Tāpēc ir svarīgi pareizi sakārtot prioritātes un dot priekšroku tai meklētājprogrammai, kuru izmanto lielākā daļa jūsu mērķauditorijas.
Google meklēšanas rezultātu atjauninājumi
Google pielieto dinamisku atjauninājumu sistēmu, tādēļ atjauninājumi šeit ir daudz biežāki, nekā citās meklētājprogrammās. Organisko meklēšanas rezultātu aktualizēšana šeit notiek reizi diennaktī.
Senos laikos, kad SERP atjauninājums notika reizi mēnesī, šis process pat ieguva pats savu nosaukumu – “Google Dance”. SEO speciālisti un vietņveži nepacietīgi gaidīja šo “deju”, lai paskatītos, kādus rezultātus ir snieguši viņu centieni savu vai klientu vietņu optimizācijā un virzīšanā.
Bet tagad meklēšanas rezultāti tiek pārkārtoti regulāri. Un vēl, Google gada laikā izlaiž globālākus atjauninājumus, katram no kuriem ir savs unikālais vārds, kas būtiski maina vispārīgo ranžēšanas algoritmu.
Ranžēšanas algoritmu atjaunināšana
Ranžēšanas algoritmu atjaunināšana — tas ir tehniskais atjauninājums, kas skar organiskajos meklēšanas rezultātos esošo vietņu kvalitātes novērtēšanas pamatformulas. Ņemot vērā, ka šis atjauninājums var nopietni ietekmēt spēku sadali galveno vaicājumu komerckategorijā, SEO speciālistiem tam ir būtiska nozīme, strādājot ar Google meklētājprogrammu.
Viena vietne var kristies par desmit vai pat divdesmit pozīcijām, bet otra, turpretī, pēkšņi “palēkties” līdz pirmajai rindiņai, pat ja pirms tam tā knapi nokļuva līdz SERP otrajai lapai.
PR atjauninājums
SEO nozarē PR nozīmē PageRank (”lapas pozīcija”). Google oficiāli anulēja šī parametra ietekmi uz organiskajiem meklēšanas rezultātiem vēl 2014. gadā (tad atspējoja iespēju apskatīt katras lapas PageRank parametru). Bet tomēr vairums SEO speciālistu ir pilnīgi pārliecināti, ka PR joprojām darbojas, lai gan nedz algoritmi, nedz meklētājsistēmu oficiālies pārstāvji to neafišē.
Kur meklēt pēdējos atjauninājumus?
Sekot līdzi ieplānotajiem un jau notikušajiem organisko meklēšanas rezultātu atjauninājumiem var, izmantojot specializētos pakalpojumus, kas sniedz informāciju ne tikai par konkrētiem atjaunināšanas datumiem un laiku, bet arī par ietekmi, ko tie ir atstājuši uz rezultātiem.
Oficiālais Google atjauninājumu saraksts
Google ir īpaša lapa, kurā ir norādīti visi lielākie algoritma kodola atjauninājumi. Turpat ir arī saites uz katru konkrētu atjauninājumu.
Semrush Sensor
Semrush SaaS platformai profesionālajiem interneta mārketinga speciālistiem ir plaši pazīstams Sensor modulis Google organisko meklēšanas rezultātu ranžēšanas izmaiņu izsekošanai.
Izmantojot šo rīku, var ne tikai uzzināt par meklēšanas rezultātu “vētras” stiprumu, bet arī novērtēt izmaiņu pakāpi konkrētā valstī vai pat nišā. Ir pieejama arī analītika atsevišķi mobilajām ierīcēm un personālajiem datoriem (to meklēšanas rezultāti nedaudz atšķiras).
С помощью этого инструмента можно не только узнать о силе «шторма» поисковой выдачи, но и оценить степень изменений в конкретной стране или даже нише. Также аналитика доступна отдельно для мобильных устройств и ПК (их поисковая выдача немного отличается).
MozCast
Šī ir uzņēmuma Moz veidotā ”laika prognoze”, kas rāda Google algoritma turbulenci par iepriekšējo dienu (ar 90 dienu vēsturi). Jo ”karstāks” ir bijis laiks, jo vairāk ir mainījusies ranžēšana Google.
Algoroo
Šis ir uzņēmuma DEJAN izstrādātais rīks Google algoritmu izmaiņu izsekošanai.
Pakalpojuma knifs ir nedēļas uzvarētāju un zaudētāju saraksts cīņā par Google organiskās meklēšanas rezultātu augstākajām pozīcijām.