Kas ir mērķlapa?
Mērķlapa (“Landing page”) ir neatkarīga tīmekļa lapa, kas piesaista auditorijas uzmanību un motivē to veikt efektīvu darbību (piemēram, aizpildīt reģistrācijas veidlapu, lejupielādēt lietotni, veikt pirkumu vai abonēt informatīvo izdevumu).
Mērķlapa var būt gan resurss ar vienu lapu, gan daļa no liela projekta, kas pielāgo mērķlapas dažādiem auditorijas segmentiem, atkarībā no valodas, reģiona vai citām raksturīpašībām.
Mērķlapu galvenais mērķis ir skaidrs aicinājums uz darbību.
Apmeklētāji tiek ne tikai informēti par piedāvātā produkta vai pakalpojuma priekšrocībām, bet arī tiek mudināti uz noteiktu reakciju (bieži vien mērķlapās var redzēt lielas pogas “Pirkt”, “Sākt”, “Abonēt”, “Lejupielādēt”).
Mērķlapas tiek virzītas, izmantojot tiešsaistes reklāmu, pastu, sociālo mediju mērķauditorijas atlasi vai vienkārši meklēšanas joslu. Rezultātā mērķlapas ļauj ne tikai piesaistīt potenciālos klientus, bet arī palielināt auditorijas tvērumu.
Ko ietver mērķlapa?
Mērķlapas formāts, kurā ir tikai viena lapa, liek maksimāli efektīvi izmantot šo ierobežoto vietu. Tajā ir jāizvieto šādi elementi:
- Saistošs virsraksts. Nelietojiet lapas virsrakstā pārmērīgu neatbilstošu atslēgvārdu daudzumu vai izsmeļošu piedāvājuma priekšrocību aprakstu. Virsrakstā ir jābūt dažiem vārdiem, kas atbilst auditorijas interesēm: vislabāk ir nosaukt konkrētu problēmu un tās risinājuma veidu.
- Aicinājums uz darbību. Izmantojiet īsas frāzes, kas skaidri norāda uz nepieciešamību veikt noteiktas darbības, lai panāktu rezultātu. Lielākā daļa lietotāju, kuri izlasīs virsrakstu, pievērsīs uzmanību arī līdzīgai pogai – padariet to spilgtu un pamanāmu.
- Vizuālā informācija. Neizmantojiet standarta veidnes – tās saplūst ar fonu un neizraisa interesi. Mērķlapai ir nepieciešami augstas kvalitātes videoklipi un fotoattēli, krāsaina animācija un harmonisks dizains. Vizuālo saturu, kas atrodas pašā lapas augšpusē, dēvē par “vāku”, un tas ir tas, ko lietotāji redz vispirms. Mēģiniet padarīt to uzmanību piesaistošu.
- Produkta vai pakalpojuma priekšrocības. Bloku, kas stāsta par produkta priekšrocībām, novietojiet pēc iespējas augstāk. Taču nevajadzētu sīki aprakstīt katru detaļu: neviens negribēs pirms pirkuma veikšanas lasīt desmitiem tūkstošu rakstzīmju. Cilvēki vienkārši vēlas zināt, kādā mērā jūsu piedāvājums atbilst viņu vajadzībām.
- Sadaļa ar atsauksmēm. Dalieties ar pozitīvām atsauksmēm – tās ir ļoti iedarbīgas. Parasti šo bloku novieto tuvāk kājenei (lapas apakšējā daļā). Tā ar cilvēkiem, kuri pirms tā ir izlasījuši tekstu pilnībā, būs nodrošina papildu saskare, kas vēl vairāk motivēs viņus veikt pirkumu.
- Noslēgums. Līdz noslēgumam nonāks tikai neliela jūsu apmeklētāju daļa. Taču tiem nedaudziem, kas to izdarīs, atstājiet nobeiguma vārdus. Apkopojiet lapas saturu vai pateicieties apmeklētājiem par veltīto laiku jums piemērotā veidā.
Ar ko mērķlapa aršķiras no tīmekļa vietnes?
- Informācijas apjoms
Vietnes paredz informatīvu materiālu pieejamību, regulāru ziņu un atjauninājumu publicēšanu, kā arī plašu apskatīto tēmu klāstu.
Savukārt mērķlapa tiek veidota ar vienīgo mērķi virzīt konkrētu produktu vai pakalpojumu. Līdz ar to tajā būs pavisam maz informācijas, un tā visa attieksies uz jūsu piedāvājumu.
- Funkcijas
Vietne ir daudzfunkcionāls rīks ar daudzveidīgām lapām, kas vienlaikus var saturēt stāstu par resursa īpašnieku, fotogaleriju, interneta veikalu, noderīgu materiālu bibliotēku u. t. t.
Savukārt mērķlapa vienmēr paliek neatkarīga. Pat ja tas ir piedāvājums no liela zīmola, kas pārdod plašu preču klāstu.
Mērķlapu veidi
Potenciālo klientu piesaistes mērķlapa
Šis ir visbiežāk sastopamais mērķlapu veids. Šajā gadījumā tā ir neliela, bet pilnīgi neatkarīga tīmekļa vietne. Parasti tajā ir ievietots materiāls par reklamējamo produktu, saziņas veidlapa un rīki pirkuma veikšanai.
Ja jūs apkopojat savas auditorijas kontaktinformāciju, noteikti piedāvājiet tai kādu noderīgu bonusu. Jo par informāciju, ko vēlāk izmantosiet, lai optimizētu savas reklāmas kampaņas, kaut kas ir jāmaksā. Savādāk tas samazinās lietotāju lojalitāti.
Pārejas lapa
Šis ir otrais mērķlapas variants. Šāda lapa satur tikai informāciju par jūsu piedāvājuma priekšrocībām, taču pirkumu tajā veikt nesanāks. Lai panāktu vēlamo, lietotājiem nāksies pāriet uz galveno resursu.
Pārejas mērķlapa satur arī aicinājumus darbībai un pogu. Lai gan, šajā gadījumā tā novirza lietotājus uz pasūtījuma noformēšanu citā resursā. Šādus resursus bieži izmanto elektroniskajā komercdarbībā, lai ātri pārdotu populāras preces.
Nemēdz būt ideālu mērķlapu variantu. Izstrādājot mērķlapu savām vajadzībām, paļaujieties uz informāciju par mērķauditoriju, tās vēlmēm, problēmām un sāpēm. Izveidojiet tai ideālu vidi, lai iepirkšanās būtu vienkārša.
Mērķlapu plusi un mīnusi
Mērķlapām ir neskaitāmi daudz priekšrocību:
- Efektīva potenciālo klientu piesaistīšana. Pamatresursa galvenā lapa nekad nesalīdzināsies ar mērķlapas rādītājiem. Atbilstoša mērķlapa ar pārdomātu struktūru un piemērotu saturu dažu minūšu laikā pārvērtīs jaunu lietotāju, kurš nepazīst jūsu zīmolu, par lojālu klientu.
- Piekļuves iegūšana mērķauditorijas kontaktinformācijai. Jo vairāk informācijas apkoposiet par saviem klientiem, joefektīvāka būs jūsu mārketinga stratēģija.
- SEO rīku efektivitātes uzlabošana. Izveidojot un pielāgojot mērķlapu konkrētām meklēšanas frāzēm, jūs varat sasniegt augstus rezultātus ar salīdzinoši nelieliem ieguldījumiem. Mērķlapas ļauj ievērojami uzlabot pozīcias organiskās meklēšanas rezultātos.
- Plašas iespējas jaunu produktu virzīšanai. Gan jūsu pastāvīgā auditorija, gan jaunie apmeklētāji ar interesi mijiedarbosies ar mērķlapām. Ja jūs izstrādājāt atjauninātu vai pilnīgi jaunu produktu, pastāstiet par to atsevišķā lapā. Šāda pieeja ļaus koncentrēt visu uzmanību uz vienu vienīgu teikumu un motivēt auditoriju ar to mijiedarboties.
- Vienkāršota izstrāes procedūra. Viss, kas jums ir jādara, ir jāievieto unikālais pārdošanas piedāvājums skaistā spilgtā iesaiņojumā un uzskātami jādemonstrē tas mērķauditorijai. Mērķlapa ļauj tikt vaļā no svešiem faktoriem un koncentrēties uz galveno.
Neskatoties uz to efektivitāti, mērķlapām, tāpat kā jebkuram citam komerciālo piedāvājumu virzīšanas rīkam, tomēr ir trūkumi:
- Augsta uzsiešanās pakāpe. Dažām auditorijas kategorijām tas var nepatikt. Tāpēc pirms mērķlapas palaišanas ir nepieciešams rūpīgi analizēt savu klientu raksturīgās iezīmes, lai neatraidītu jau esošo lojālo auditoriju. Atcerieties, ka lielākā daļa jūsu pārdošanas apjoma bastās tieši uz tās.
- Nepieciešamība apvienot mērķlapu ar citiem saziņas kanāliem. Uzņēmums nevar aprobežoties tikai ar vienu veidu, kā sazināties ar klientiem. Tāpēc mērķlapa ir jāizmanto tikai kā papildu rīks, nevis kā pamatresurss.
- Darbs tikai ar vienu piedāvājumu. Mērķlapa nav paredzēta, lai virzītu plašu produktu klāstu. Savukārt izstrādāt atsevišķu mērķlapu katrai precei nav rentalbli. Mērķlapas neaizstāj pilnvērtīgus tiešsaistes veikalus. Tās tikai reklamē konkrētus unikālus pārdošanas piedāvājumus.
Kādos gadījumos jūsu uzņēmumam ir nepieciešamas mērķlapas?
Ir grūti iedomāties uzņēmumu, kas darbojas tiešsaistē un kam nav nepieciešama mērķlapa. Jo mērķlapas atrod pielietojumu neatkarīgi no komerciālā piedāvājuma sastāva un struktūras. Mērķlapas var:
- Pārvaldīt datplūsmas, novirzot lietotājus uz produkta lapu.
- Piedāvāt apmeklētājiem izmēģinājuma periodu, mudinot viņus atstāt aktuālo kontaktinformāciju un virzot galveno produktu.
- Piesaistīt potenciālos pircējus no emuāra lapām. Šādas mērķlapas piedāvā informatīvo materiālu lasītājiem dažas izvēles iespējas informācijas sniegšanai par sevi turpmākajiem izsūtījumiem.
- Apkopot abonēšanas bāzi. Mērķlapas ir ideāli piemērotas gadījumos, kad jums ir jāmudina esošā auditorija abonēt e-pasta biļetenu vai atbilstošo populāro tūlītējo ziņojumu izsūtīšana.
- Veikt darbības reģistāciju. Mērķlapa ļauj būtiski uzlabot auditorijas interesi pret kādu notikumu. Pāreizi noformēta mērķa lapa pārdot biļetes pati par sevi.
- Uzņemt klientus slēgtajiem klubiem. Iespējams, šis virziens vairs nav tik populārs kā iepriekš, taču arī šodien tas atrod savus cienītājus. Slēgto resursu organizēšana priviliģētiem lietotājiem ļauj dalīties ar komerciāli vērtīgām ziņām uz maksas abonementu pamata.
Cik izmaksā mērķlapas izveide?
Mērķlapas cena lielā mērā ir atkarīga no tā, kas tieši un kā to izstrādās. Jūs varat izmantot izcilāko aģentūru pakalpojumus, kas ar galvu iedziļinās klienta uzņēmuma struktūrā un veido unikālas mērķlapas,spējīgas atrisināt pat vissarežģītākos komercuzdevumus. Vai arī darīt visu patstāvīgi bezmaksas konstruktorā, izmantojot standarta radošos līzekļus. Šādu pieeju efektivitāte ir nesalīdzināma. Taču abas ir tiesīgas pastāvēt.
Patstāvīgs darbs
Šeit viss ir atkarīgs no jūsu iemaņām un teorētiskajām zināšanām. Ja jūs esat profesionāls izstrādātājs ar plašu pieredzi darbā ar dizaina projektiem, tad visticamāk ar šo uzdevumu varēsiet tikt galā patstāvīgi. Minimālās izmaksas būs tikai $10-20 (neskaitot jūsu laiku).
Ārštata darbinieka pakalpojumi
Privātie speciālisti arī var izstrādāt jums labu mērķlapu. Lai gam piemeklēt labus izpildītājus šajā gadījumā nebūs vienkārši – lielākā daļa no viņiem strādā ar diezgan vājām mērķlapām. Vēršoties pie ārštata darbinieka, jūs varat uzstādīt konkrētu tehnisko uzdevumu, norādīt savas prasības gala rezultātam un saņemt jūsu zīmola dizainam atbilstošu mērķlapu. Šādi pakalpojumi izmaksā sākot ar $100 un līdz $400 vai vairāk.
Mērķlapas pasūtīšana specializētajā studijā
Vidusmēra aģentūras var palūgt par izstrādi sākot ar $700. Par šo summu pie jūsu mērķlapas strādās speciālistu brigāde ar pietiekamām zināšanām un prasmēm jebkuras sarežģītības projektu īstenošanai. Augšējā robeža šādiem pakalpojumiem var būt diezgan nenoteikta. Austākā līmeņa studijas var prasīt arī vairākus tūkstošus dolāru. Jo īpaši, ja jums ir nepieciešami sarežģīti programējami animācijas elementi.