Mērķtiecīga reklāma Instagram – tā ir konkrētai auditorijai pielāgota reklāma ar noteiktu mērķi. Tas ir jaudīgs rīks, kas ļauj gan zīmoliem, gan blogeriem sasniegt mērķauditoriju.
Mērķtiecīga reklāma – tie ir tie sludinājumi, kurus mēs redzam Instagram lentē un stāstos. Parasti tie atbilst mūsu interesēm, atrašanās vietai, neseniem meklēšanas vaicājumiem, proti, ir interesanti tieši mums.
Pirms iedziļināties mērķtiecīgas reklāmas tēmā, dalāmies ar dažiem svarīgiem jēdzieniem:
Potenciālais klients — lead — lietotājs, kurš ir veicis jums nepieciešamo darbību.
CPL — cost per lead — cena par potenciālo klientu, līdzekļi, ko esat iztērējuši viņa darbībai.
Kam ir nepieciešama mērķauditorijas atlase?
Mērķtiecīga auditorija ļauj tiešā veidā vērsties pie mērķauditorijas – pie cilvēkiem, kuriem ir interesanta jūsu niša un konkrēts jūsu produkts.
Ar mērķtiecīgas reklāmas palīdzību:
- palielina sekotāju skaitu (potenciāli aktīvu un lojālu auditoriju);
- pārdod preces un pakalpojumus;
- piesaista cilvēkus bezsaistes un tiešsaistes pasākumiem.
Pareizi iestatīta mērķtiecīga reklāma var sniegt labu un diezgan ātru rezultātu.
Mērķtiecīga reklāma tiek uzskatīta par vienu no vienkāršākajiem un lētajiem veidiem panākt kontaktu ar auditoriju, klientu.
Instagram mērķtiecīgas reklāmas priekšrocības
Auditorija. Instagram ir reģistrēts vairāk nekā viens miljards kontu – milzīga platība mijiedarbībai. Turklāt šī sociālā tīkla lietotāji ir lojāli pret reklāmu, aktīvi pāriet uz tās saitēm un aktīvi mijiedarbojas ar to.
Lēta datplūsma. Mērķtiecīga reklāma Instagram veido lētu, salīdzinot ar citiem reklāmas rīkiem, un kvalitatīvu datplūsmu. Lai to iegūtu, ir svarīgi kvalitatīvi iestatīt mērķi.
Plašas pielāgošanas iespējas. Mērķtiecīga reklāma Instagram ļauj strādāt ar milzīgu dažādu parametru klāstu – katru no tiem var pielāgot manuāli, lai iegūtu labāku rezultātu.
Sagatavošanās mērķtiecīgas reklāmas palaišanai Instagram
Reklāmas veiksmīgums Instagram ir atkarīgs no tā, cik labi jūs sagatavosieties tās palaišanai.
Pirms palaist mērķtiecīgu reklāmu, pārliecinieties, ka:
- Jūsu mērķauditorija ir aktīvi Instagram lietotāji.
Iespējams, jūsu mērķauditorija neatrodas tieši šajā sociālajā platformā – tad būtu loģiskāk novirzīt reklāmas finansējumu virzīšanai citā sociālajā tīklā. - Jūsu Instagram profils ir gatavs saņemt datplūsmu.
Profilam ir jābūt vismaz minimāli sakārtotam – vizuāli pievilcīgam un skaidri strukturētam no iekšpuses. - Jūs saprotat, ka darbosies pārdošanas piltuve jūsu produktam.
- Jūsu vietne (ja tāda ir) ir gatava saņemt datplūsmu. Proti, ir pieslēgti tīmekļa analītikas pakalpojumi, iestatīta visaptveroša ceļa analītika.
- Jūs skaidri noteicāt reklāmas kampaņas mērķus.
Instagram reklāmas kampaņas mērķi
Vienkārši palaist reklāmas kampaņu nav jēgas: vienmēr ir jābūt mērķiem, ko vēlaties ar reklāmu sasniegt.
Instagram mobilā lietotne piedāvā šādus mērķus:
- Aptvert vairāk cilvēku (paplašināt auditorijas tvērumu, virzot publikāciju to cilvēku starpā, kas nav jūsu sekotāji);
- Iegūt lielāku profila apmeklējumu skaitu (novirzīt cilvēkus uz profilu, lai palielinātu skatījumu un sekotāju skaitu);
- Iegūt lielāku vietnes apmeklējumu skaitu (motivēt lietotājus ienākt jūsu interneta veikalā, iegūt informāciju par pasākumiem, abonēt paziņojumus un biļetenus);
- Iegūt vairāk ziņojumu (stimulēt potenciālos klientus uzdot jums jautājumus, pierakstīties vizītēm vai vērsties pēc tiešsaistes konsultācijas).
Facebook Ads Manager reklāmas vadības konts piedāvā paplašinātas reklāmas kampaņas mērķus:
- Atpazīstamība
Mērķis: zīmola atpazīstamība – paaugstināt jūsu uzņēmuma/zīmola vai pakalpojumu atpazīstamību.
Mērķis: tvērums – parādīt reklāmu pēc iespējas lielākam cilvēku skaitam, kas pieder pie mērķauditorijas.
- Reklāmguvums
Mērķis: reklāmguvums – mudināt cilvēkus veikt jums nepieciešamo darbību uzņēmuma vietnē (lejupielādēt lietotni, pievienot preces grozam, reģistrēties vietnē).
Mērķis: pārdošanas apjoms – rādīt preces no kataloga, lai palielinātu pārdošanas apjomu.
Mērķis: palielināt bezsaistes tirdzniecības punktu apmeklējumu — informēt tuvumā esošus cilvēkus par jūsu veikalu adresēm.
- Uzmanības piesaistīšana/izskatīšana
Mērķis: datplūsmas palielināšana – lietotāju piesaistīšana jūsu lapai.
Mērķis: iesaistīšanās palielināšana – sasniegt lietotājus, kas mijiedarbosies ar jūsu lapu (“like”, komentāri un pārpublicēšana).
Mērķis: lietotnes instalēšana – jūsu reklamētās lietotnes instalēšanas skaita palielināšana.
Mērķis: videoklipa skatīšanās – lietotāju meklēšana, kas ar lielāku varbūtību noskatīsies reklāmas videoklipu līdz galam.
Mērķis: potenciālo klientu piesaiste – datu iegūšana no cilvēkiem, kas interesējas par jūsu produktu.
Mērķis: ziņojumi – to lietotāju apkopošana, kas ar lielu varbūtību uzsāks saraksti. Šādā reklāmā lietotāji redzēs pogu ”rakstīt personīgi” (“Direct”).
Mērķtiecīgas reklāmas formāti un izvietojums Instagram
Reklāmu Instagram var pasniegt dažādos formātos (ir svarīgi izvēlēties to, kas labāk atbilst reklāmas vēstījumam):
- attēls;
- videoklips;
- apļa galerija;
- izlase.
Instagram piedāvā iespēju izvēlēties arī jūsu reklāmas atrašanās vietu:
- lente;
- sadaļa ”interesanti”;
- stāsti;
- Reels.
Galvenās mērķtiecīgas reklāmas iestatījumu iespējas Instagram
Mijiedarbības veids apraksta, par ko tieši jūs maksājat. Ir iespējami šādi mijiedarbības veidi:
- par klikšķi (šajā gadījumā jūs maksājat tikai par tiem gadījumiem, kad lietotāji noklikšķina uz jūsu saites un pāriet tur, kur jums ir nepieciešams – vietnē, īpašajā pieteikuma veidlapā vai kontā. Nav svarīgi, cik reizes lietotāji redzēs jūsu reklāmu. Šis ir visbiežāk izmantotais iestatījums);
- pēc rādījumu skaita (šajā gadījumā Instagram rādīs jūsu reklāmu pēc iespējas biežāk. Šo stratēģiju izmanto, kad vēlas padarīt savu zīmolu/produktu maksimāli atpazīstamu);
- ikdienas unikālo lietotāju tvērums (šis mijiedarbības veids ir līdzīgs iepriekšējam, taču šajā gadījumā jūsu reklāmu rādīs katram lietotājam ne biežāk par vienu reizi dienā).
Auditorijas. Precīza auditorijas piemeklēšana – tā ir viena no lielākajām mērķtiecīgas reklāmas vērtībām. Jūs varat rādīt reklāmu tikai tiem, kam tā tiešām ir interesanta:
- auditorija, kas jau iepriekš ir mijiedarbojusies ar jums (apmeklējusi jūsu vietni, iegādājās jūsu produktus, jebkādā citā veidā mijiedarbojās ar jūsu uzņēmumu vai produktu);
- līdzīga (Look-a-Like) auditorija (auditorija, atlasīta, pamatojoties uz iepriekšējo – to, kas jau ir mijiedarbojusies ar jums; tie ir cilvēki, kas uzvedas līdzīgā veidā un interesējas par tām pašām precēm kā tie cilvēki, kas jau ir mijiedarbojušies ar jums);
- piemeklēšana pēc parametriem (šis formāts ir piemērots tad, ja jums pagaidām vēl nav nekādas auditorijas – šajā gadījumā var atsevišķi iestatīt potenciālās auditorijas pilsētu, dzimumu, vecumu un intereses).
Instagram reklāmas kampaņas cena
Katram uzņēmumam ir svarīgi, lai budžets darbotos efektīvi. Tas, cik veiksmīgi būs iztērēta nauda, ir atkarīgs no vairākiem faktoriem:
- reklāmas publikāciju un stāstu veida un kvalitātes;
- mērķauditorijas atlases iestatījumu kvalitātes.
Precīzi paredzēt reklāmas kampaņas cenu, neņemot vērā profilu, produktu, konkrētus radošos materiālus un mērķus, nesanāks. Instagram ņem vērā auditorijas lielumu un specifiku, reklāmas sludinājuma vizuālo un teksta sastāvdaļas, izvietošanas veidu, iepriekš palaisto reklāmas kampaņu budžetu un rezultātus.
Oficiālie dati par vidējām reklāmas kampaņu izmaksām nav pieejami, taču var orientēties uz kolēģu pieredzes, apskatīt gadījumus savā tematikā, salīdzināt ar rādītājiem citos sociālajos tīklos.
Aprēķināt reklāmas kampaņas aptuveno cenu, kā arī kvalitatīvi un maksimāli efektīvi to īstenot var nebūt viegli. Tāpēc daudzi uzņēmumi vēršas pie speciālistiem.
Ja, izlasot šo rakstu, izlemjat, ka reklāmas kampaņa Instagram būs jūsu uzņēmumam piemērota, vai arī ja jums ir palikuši jautājumi – vienkārši uzrakstiet mums. Mūs profesionālā komanda vienmēr ir gatava jums palīdzēt.