x

Google meklētājprogrammas vietņu indeksēšana: kas tā ir un kā to pārbaudīt

Neatkarīgi no izvēlētā virziena, tēmas, uzbūves īpatnībām vai publicētā satura ikviens vietnes īpašnieks vēlas redzēt savu projektu organiskajos meklēšanas rezultātos. Vietnes izstrāde un nodošana ekspluatācijā ir tikai sākums tās ceļam Globālā tīmekļa plašumos. Tieši pēc tam sākas pats interesantākais — attīstības un virzīšanas process.

Google meklētājprogrammas <b>vietņu indeksēšana</b>: kas tā ir un kā to pārbaudīt

Indeksēšana ir pirmais solis ceļā uz interneta projekta briedumu. Tikai pēc tam, kad tas nokļūst meklēšanas rezultātos, notiek cīņa konkurējošā vidē par mērķauditorijas uzmanību.

Kas ir vietnes indeksēšana?

Vietnes indeksēšana ir vietnes lapu pievienošanas process meklētājprogrammas datubāzei. Citiem vārdiem sakot: resurss nonāk elektroniskā katalogā, kura lomu pilda meklētājprogrammas, globālajā virtuālajā bibliotēkā, kas ir internets. Kamēr katalogā nav ievadīta informācija par jaunas lapas parādīšanos, lietotājiem praktiski nav nekādu iespēju uzzināt par tās pastāvēšanu. Vienīgā iespēja ir tieša pāreja. Bet tam jums vai nu būs jāiegūst saite, izmantojot personīgos saziņas kanālus, vai arī pašam jāatrod lapa vietnes struktūrā.

Kā pievienot vietni Google meklēšanas indeksam?

Meklētājprogrammas datubāzē iekļūst ne tikai lapu, kurās ir ievietoti informatīvie materiāli, adreses, bet arī dažādi tehniskie parametri, pateicoties kuriem var noteikt piemērotāko auditorijas segmentu. Pie tādiem lapas parametriem pieder:

  • atslēgvārdi;
  • metatagi;
  • iekšējo un ārējo saišu esamība un tamlīdzīgi.

Pieredzējuša SEO speciālista uzdevums ir prognozēt lietotāju nodomus auditorijai, kas ievada atbilstošos meklēšanas vaicājumus, un sniegt tai visprecīzāko un visaptverošāko informāciju vienā lapā. Turklāt teksta struktūrā ir nepieciešams organiski integrēt visus rīkus, kas vajadzīgi, lai automatizētie algoritmi pareizi uztvertu materiālu.

Lietotāja vaicājuma rezultātā meklētājprogramma analizē tematiski piemērotus resursus, kuros ir lapas ar precīzu atslēgas frāzes sastopamību, un sadala tos atkarībā no:

  • kvalitātes;
  • ielādēšanās ātruma;
  • auditorijas aktivitātes;
  • atteikšanos skaita un citiem ranžēšanas faktoriem.

Kā iekļūt meklētājprogrammas indeksā

Ja jūs plānojat aktīvi strādāt pie savas vietnes, attīstīt un paplašināt tās saturu, uzlabot lietotāja saskarni un piesaistīt arvien jaunu auditoriju, ir ļoti ieteicams to pēc iespējas ātrāk ievietot meklēšanas indeksā. Lai to izdarītu, ir vērts izmantot dažus vienkāršus padomus, kas palielinās iespējas piesaistīt meklēšanas robotu uzmanību:

  1. Pieslēdziet galvenos Google izstrādātāja rīkus. Meklētājprogrammai ir vairāki piemēroti pakalpojumi, kas ļauj apstiprināt savu vietņveža statusu. Tādā veidā jūs paziņosiet robotiem, ka vadāt savu projektu, un vēlaties, lai tam pievērš uzmanību. Kā piemēru var minēt Search Console.
  2. Strādājiet pie vietnes saišu profila. Ja virkne kvalitatīvu vietņu indeksā atsaucas uz jūsu materiāliem, meklēšanas algoritmi sekos šīm saitēm un analizēs ievietoto informāciju.

Parasti meklētājprogrammas aktīvi pēta globālo tīmekli. Tāpēc ir salīdzinoši maz gadījumu, kad indeksēšana ir jāgaida ļoti ilgi.

Ja nevēlaties gaidīt, izplatiet informāciju par savu projektu populārajās tematiskajās platformās. Cilvēki sāks jūs meklēt un liks automatizētiem algoritmiem indeksēt jūsu materiālus, lai sniegtu auditorijai visatbilstošāko informāciju.

Kā pārbaudīt vietnes indeksāciju pakalpojumā Google?

Vietnes indeksēšanas analīzei ir jāizmanto specializētie rīki. Manuāla meklēšana var nenovest pie vēlamajiem rezultātiem, lai gan dažos eksotiskos gadījumos tā ir pieļaujama.

Izmantojot Google Search Console

Ievadiet vajadzīgās lapas URL meklēšanas joslā, kas atrodas pakalpojuma loga augšdaļā. Meklēšanas rezultātos būs informācija gan par datora, gan par mobilo versiju. Ja tā ir labi strukturēta un optimizēta jebkurai ierīcei, visi vienumi tiks izgaismoti zaļā krāsā.

Google meklētājprogrammas <b>vietņu indeksēšana</b>: kas tā ir un kā to pārbaudīt

Izmantojot īpašus meklēšanas operatorus

Lietotājiem ir iespēja uzdot meklētājprogrammām ļoti specifiskus vaicājumus. Viens no tiem ir komanda “site”. Ar tās palīdzību jūs varat iegūt visu nepieciešamo informāciju, pat ja nevēlaties reģistrēties specializētajos Google pakalpojumos.

Vaicājumam ir jāizskatas šādi: “site:url”. Meklēšanas rezultātos tiks parādītas visas indeksētās lapas.

Google meklētājprogrammas <b>vietņu indeksēšana</b>: kas tā ir un kā to pārbaudīt

Izmantojot trešo pušu pakalpojumus

Mūsdienās ir izstrādāti daudzi dažādi universāli risinājumi, kas ļauj analizēt meklētājprogrammu veikto tīmekļa vietnes indeksēšanu. Kā piemēru var minēt Serpent pakalpojumu, kas vienā pieprasījumā apkopo informāciju par piecdesmit lapām. Vai arī izmantojiet specializētus spraudņus no savas CMS oficiālā veikala.

Ir pat risinājumi spraudņu veidā visām populārajām pārlūkprogrammām. Tie strādā ar atvērtām lapām un sniedz detalizētu informāciju par indeksēšanas procesu.

Kā paātrināt vietņu indeksēšanu meklētājprogrammās?

Nav grūti saprast vietņvežu vēlmi ietekmēt lapu indeksēšanas ātrumu. Katram gribas pēc iespējas ātrāk iekļūt organisko meklēšanas rezultātu topā pēc kartajiem sezonas vaicājumiem. Taču pat ierindas informatīvos un tehniskos materiālus indeksam vajadzētu pievienot pēc iespējas ātrāk. Galu galā, jo ātrāk tie sāks piesaistīt datplūsmu, jo vairāk labuma tie sniegs jūsu projektam.

Oficiāli meklētājprogrammas neatklāj to algoritmu darbības detaļas, kuri ir atbildīgi par globālā tīkla skenēšanu. Taču pieredzējuši SEO speciālisti zina vairākus vispārīgus ieteikumus, kuru ievērošana ļauj vietnēm izvairīties no vairuma iespējamo problēmu:

  1. Vienmēr izmantojiet specializētos meklētājprogrammas pakalpojumus. Tas pats Google Console bieži vien ievērojami samazina laiku, kas nepieciešams, lai iekļūtu organiskajos meklēšanas rezultātos.
  2. Strādājot ar Google Console, augšupielādējiet tajā savas vietnes karti ar visām nepieciešamajām saitēm, tostarp uz tehniskajām datnēm, piemēram, robots.txt.
  3. Regulāri publicējiet atjauninājumus. Tas informēs robotus, ka jūs aktīvi attīstāt projektu un tas ir uzmanības vērts.
  4. Pievērsiet uzmanību iekšējām lapu savstarpējām saitēm. Tā jūs būtiski vienkāršosiet robotu darbu.
  5. Izplatiet saites uz jauniem materiāliem, izmantojot sociālo tīklu kopienas, populārās ziņojumapmaiņas programmas un citus pieejamos kanālus. Jo apmeklētāju plūsma kļūst par galveno indikatoru, kas norāda uz interesi par lapu.
Google meklētājprogrammas <b>vietņu indeksēšana</b>: kas tā ir un kā to pārbaudīt

Esiet aktīvs visās pieejamajās tematiskajās platformās, virzot savus materiālus un piesaistot tiem plašu mērķauditorijas uzmanību. Interneta projekta panākumi gandrīz pilnībā ir atkarīgi no lietotāju intereses. Jo biežāk viņi atgriežas jūsu vietnes lapās, jo aktīvāk meklētājprogrammas to skenēs.

Kā bloķēt vietnes indeksēšanu?

Parasti indeksēšanu bloķē nevis visai vietnei, bet tikai atsevišķām tās lapām. Piemēram, tehniskās sadaļas vai “spoguļi”, kur saturs atkārtojas. Pilnīga atteikšanās no indeksēšanas bieži vien ir saistīta ar pilna mēroga tehniskajiem darbiem, kas ietekmē visas lapas.

Pareizu vietnes indeksēšanu var organizēt, izmantojot specializētus rīkus:

  1. Komanda Disallow ir tiešs ieteikums robotiem aizliegt indeksēt datnes no robots.txt. Izmantojot šo komandu, jūs varat ierobežot gan atsevišķu lapu, gan visa resursa skenēšanu.
  2. Тег Noindex – tiek integrēts lapas HTML kodā, bloķejot to indeksēšanai. Šis ir vienkāršākais variants, ja runa ir par vienu atsevišķu lapu. Slēgt piekļuvi lieliem vietnes fragmentiem būs diezgan grūti. Jo jums būs jāraksta komanda katrai lapai atsevišķi un jādzēš tā, kad pāries nepieciešamība to izslēgt no indeksa.
  3. Autorizācijas veidlapa – nestandarta veids, kā bloķēt lapu indeksēšanu. Pievienojot tām autorizācijas veidlapu, jūs novērsīsiet pat tehnisko iespēju automātiskajiem algoritmiem skenēt saturu. Atšķirībā no disallow un noindex, ko roboti var vienkārši ignorēt, atrisināt problēmu ar autorizācijas veidlapu tie nevarēs tehnisku ierobežojumu dēļ.
author

Viktor Priadilshchikov

Head of SEO Team Raksta autors
author

Anna Spelova

Head of Creative Division Raksta redaktors
callback
x
founder
Sveiki!

Vai esat gatavs sākt pārveidot mārketingu, lai attīstītu savu biznesu? Sazināsimies ar jūsu mārketinga komandu.