Kas ir vietņu meklēšanas ranžēšana?
Ranžēšana ir dabisks indeksētu resursu šķirošanas process pēc meklēšanas vaicājuma ievadīšanas. Tiklīdz jūs ievadāt meklēšanas vaicājumu, īpašie algoritmi atlasa to informāciju, kas pēc iespējas pilnīgāk tam atbilst, un pēc tam piedāvā jums atbilstošākos meklēšanas rezultātus.
Google meklētājprogrammas ranžēšanas algoritmi
Iekšējie algoritmi, uz kuru pamata notiek organisko meklēšanas rezultātu ranžēšana, nekad netiek oficiāli atklāti. Ir tikai zināms, ka tie balstās uz milzīgu skaitu faktoru.
Aktīvas pārejas uz mašīnmācīšanās rīku izmantošanu dēļ pat Google darbinieki nezina, kā veidojas organiskie meklēšanas rezultāti, līdz ar to algoritmi kļūst arvien neatkarīgāki.
Tajā pašā laikā kļūst grūtāk virzīt saturu, cīņa par augstākajām pozīcijām pēc komerciāli svarīgiem vaicājumiem saasinās, bet SEO speciālisti izvirza arvien augstākas prasības pat tehniskajiem tekstiem.
Google meklēšanas galvenie ranžēšanas faktori
Neskatoties uz to, ka pašreizējo ranžēšanas algoritmu reālie iestatījumi paliek noslēpums, joprojām ir iespējams norādīt uz dažiem faktoriem, kas ietekmē vietnes pozīciju meklēšanas rezultātu sarakstā.
Tos dēvē par ranžēšanas faktoriem.
Kopumā pastāv vairāki simti atšķirīgu ranžēšanas faktoru. Katram no tiem pievērst uzmanību nav iespējams, tāpēc labāk ir koncentrēt pūles uz nozīmīgākajiem:
Domēna vecums un tā vēsture
Šī ir pirmā lieta, ko meklētājprogrammas robots pārbauda vietnes indeksēšanas procesā. Sekojiet tam, lai jūsu vietnes tematika nekad strauji nemainītos un tiktu saglabāta vispārēja pozitīva attīstības tendence.
Domēns palīdz noteikt resursa piederību noteiktajam globālajam meklēšanas vaicājumam (vai vaicājuma kopai). Ja jūs iegādājaties vecu domēnu, kuram jau ir stabila vēsture, noteikti analizējiet tā potenciāli iespējamo iekļūšanu zem filtriem pagātnē.
Saišu profils
Neskatoties uz to, ka tās jau vairākas reizes apbedīja, apgalvojot, ka atsauces vairs neietekmē organiskos meklēšanas rezultātus, tās joprojām ietekmē ranžēšanu.
Pievērsiet uzmanību:
- enkura lapas saturam;
- saišu masas pieauguma tempam;
- “mūžīgu” autoritāru saišu esamībai;
- donorvietņu kvalitātes indeksam.
Ideālā gadījumā būtu jātiecas uz eksperta statusu savā jomā. Tad uz jums atsauksies kā uz autoritatīvu avotu pat lielie projekti, līdz pat Vikipēdijai.
Vietnes tehniskie parametri
Pie tiem pieder:
- ielādes ātrums;
- servera atbildes kodi;
- optimizācijas līmenis;
- aizsargāta savienojuma esamība;
- jebkādas dublēšanas vai nestrādājošas saites u. tml.
Mūsdienās vietnēm ir jābūt ielādētām vienas līdz trīs sekunžu laikā. Ja jūs neizpildat normatīvu vismaz vienā lapā, meklētājprogrammas var pazemināt visas vietnes kvalitātes novērtējumu. Tāpēc ir ļoti svarīgi regulāri veikt pilna mēroga pārbaudes un apkopot detalizētu analītiku.
Uzvedības faktori
Automatizēti algoritmi uzticas lietotāju uzvedībai daudz vairāk, nekā pašu novērtējumiem. Tāpēc, ja jūsu apmeklētāji ir apmierināti un aktīvi izmanto saturu un vienlaikus mijiedarbojas ar navigācijas rīkiem, pārejot no viena materiāla uz citu, jūsu projekta kvalitāte Google acīs var būt augsta pat ar sliktu optimizāciju un zemiem tehniskajiem rādītājiem.
Uzvedības faktori ietver:
- zīmola datplūsmas apjomu;
- vidējais vietnē pavadītais laiks;
- atteikšanās īpatsvars;
- meklēšanas rezultātu fragmenta klikšķināmība;
- mērķa auditorijas ģeogrāfiskie parametri.
Pievērsiet uzmanību tam, lai lietotāji pēc jūsu vietnes apmeklēšanas neatgrieztos pie organiskajiem meklēšanas rezultātiem. Pretējā gadījumā meklētājprogrammas sāks uzskatīt, ka publicētie materiāli nesatur visaptverošu informāciju pēc konkrēta vaicājuma, kas nozīmē, ka tie līdz galam neatbilst lietotāja nodomam.
Satura atjaunošanas regularitāte
Meklētājprogrammām ir jāsniedz pēc iespējas precīzākas un pilnīgākas atbildes uz jebkādiem lietotāju ievadītajiem vaicājumiem. Un tas nozīmē, ka visi materiāli, kuriem ir veikts indeksācijas process, ir pastāvīgi jāatjaunina un jāpapildina.
Progress nestāv uz vietas – un “mūžīgās” lapas globālajā tīklā neeksistē jau pēc definīcijas. Saturs nemitīgi attīstās un mainās. Veidojot rūpīgus tekstus savam projektam, pievērsiet uzmanību visiem tā galvenajiem parametriem:
- virsraksti;
- galvenie metatagi – Title un Description;
- satura unikālums;
- atbilstība meklēšanas vaicājuma nodomam.
Ja runa iet par globāla kvalitatīva komerciālā resursa virzīšanu, tad ar vienu jūsu materiālu atbilstību galvenajiem atslēgvārdiem nepietiks.
Darbs pie semantikas attiecas arī uz saistītām tēmām. Regulāri analizējot neparedzētus papildu jautājumus, kas var rasties apmeklētājiem, un laicīgi nodrošinot viņiem piemērotu informāciju, jūs varat ievērojami uzlabot savas vietnes kvalitāti.
Struktūra un lietojamība
Pārdomāta un ērta struktūra ir nepieciešama ne tikai publicētiem tekstiem. Jūsu izvēlētā veidne un visi navigācijas elementi, kas ir tās sastāvā, ir jāievieto tur, kur vietnes apmeklētāji sagaida tos atrast.
Izpētot siltuma kartes un analizējot ceļus, pa kuriem auditorija atrod tai nepieciešamās atbildes, vietnes īpašnieks var izdarīt vispārīgus secinājumus par tās dizaina kvalitāti.
Ja cilvēkam nākas minūti meklēt atjauninātu kontaktinformāciju vai lodziņu saziņai ar tehnisko atbalstu, tas nozīmē, ka, veidojot resursa pamata arhitektūru, jūs neesat visu ņēmis vērā. Noteiktu informāciju var dublēt vairākās vietās, ja dažādu lietotāju grupu domas par to, kur tā ir jāizvieto, atšķiras.
Sociālā sastāvdaļa
Faktorus, kas ietilpst “sociālajā” kategorijā, var neuzskatīt par tik būtiskiem kā iepriekšējie. Bet neskatoties uz to, uz šīs vidējās kategorijas parametru rēķina lielie projekti apiet potenciālos konkurentus.
Pie sociālajiem ranžēšanas faktoriem pieder:
- konti sociālajos tīklos;
- pāreju apjoms uz vietni no sociālajiem tīkliem;
- dalīšanās ar materiāliem (to pārpublicēšana).
Populārie sociālie tīkli uzņēmumam ir nepieciešami kaut vai tāpēc, ka tie ir bezgalīgs lētas datplūsmas avots. Protams, tālu ne visām uzņēmumu kategorijām to var uzskatīt par mērķa datplūsmu. Taču jūsu tiešie klienti meklēs jūs šādās platformās.
Pateicoties oficiālajiem kontiem Facebook, Instagram vai Twitter, jūs varēsiet sazināties ar sekotājiem, informēt viņus par dažādām akcijām, atlaidēm un citām aktivitātēm. Bez sociālajiem tīkliem šodien neiztiek neviena kvalitatīva pārdošanas piltuve.