x

Semantiskais kodols: kas tas ir un kā to izveidot (SEO)

Visefektīvākais veids datplūsmas piesaistei vietnei ir caur meklēšanas rezultātu sarakstu (SERP). Tādēļ pirmais, ko vajadzētu izdarīt uzreiz pēc jūsu uzņēmuma vietnes izveides, būtu nosūtīt visas vietnes lapas uz indeksāciju. Lai ar tās palīdzību piesaistītu vietnei mērķauditoriju, ir nepieciešams veikt izpēti, noteikt potenciālo klientu interešu loku un, protams, veidot tematisko saturu. Lūk šeit vietnes īpašnieks arī sastopas ar nepieciešamību veidot semantisko kodolu. Apskatīsim, kas tas ir, ko ietekmē semantiskais kodols un kā tas tiek veidots, kā arī dalāmies ar noderīgiem rīkiem.

<b>Semantiskais kodols</b>: kas tas ir un kā to izveidot (SEO)

Semantiskais kodols tas ir ar vietnes tematiku saistītu atslēgvārdu un vārdu savienojumu kopums. Tas ietver meklēšanas vaicājumus, kas piesaista jūsu vietnei mērķa datplūsmu.

Veidojot semantisko kodolu, ir svarīgi nemitīgi uzdot sev jautājumu par to, kādai informācijai ir jābūt jūsu vietnē.

Pamatprincips šeit ir tāds: veidojiet materiālus saviem apmeklētājiem un centieties pilnībā apmierināt viņu vajadzības pēc kvalitatīva satura.

Semantikas izveidei var pieiet arī no otras puses: analizējiet datplūsmas un izsekojiet, kādus meklēšanas vaicājumus lietotāji izmanto, lai atrastu jūs un jūsu tiešos konkurentus.

Izstrādājot semantisko kodolu, jūs vienlaicīgi risināt vairākus pamatuzdevumus. Viens no tiem ir plānveida atslēgas frāžu sadale pa vietnes lapām.

Jūms būs patstāvīgi jāizlemj, kāds materiāls ir visvairāk piemērots konkrētam meklēšanas vaicājumam. Apmeklētājiem ir pilnībā jāapmierina savi nodomi un jāatrod vispusīga informācija par viņus interesējošo jautājumu. Tādēļ nevajadzētu sadalīt atslēgas pa lapām nejaušā kārtā.

Nesistemātisks darbs ar semantiku neizbēgami novedīs pie tā, ka meklētājprogrammas sāks uzskatīt, ka jūsu projekta kvalitāte ir zema, un piemēros tam filtrus vai pat vispār izmetīs to no meklēšanas indeksa.

Kā pareizi izveidot semantisko kodolu?

Darbam ar semantiku ir nepieciešamas profesionālas prasmes un pieredze darbā ar organiskajiem meklēšanas rezultātiem. Pareizi salikts semantiskais kodols kļūst par pamatu, uz kura tiks veidots veiksmīgs un populārs resurss. 

Semantiskā kodola izstrādi var iedalīt piecos posmos:

  1. Vietnes tematikas noteikšana. Meklētājprogrammas uzskata, ka katram resursam ir jābūt noteiktai specializācijai. Nevar attīstīties visos virzienos vienlaikus. Izvēloties sava projekta tematiku, jūs vienlaikus radat sev dažus ierobežojumus, jo publicētajiem materiāliem ir jāpaliek noteiktās robežās, tajā pašā laikā pretendējot uz lielu piemērotas datplūsmas apjomu.
  2. Arhitektūras sistematizācija. Semantiskā kodola izveide nav iespējama bez informācijas strukturēšanas. Visiem meklēšanas vaicājumiem ir jābūt harmoniski sadalītiem pa lapām, vienmērīgi palielinot apmeklējamību. Nav ieteicams padarīt vienu lapu par galveno un ignorēt visu pārējo lapu statistiku, pretējā gadījumā ir vieglāk izveidot vienas lapas vietni.
  3. Lapu optimizācija meklēšanas vaicājumiem. Atslēgvārdi palīdz lapām iegūt labāku pozīciju organiskajos meklēšanas rezultātos. Nosakot satura atbilstību lietotāja nodomam, meklēšanas roboti paļaujas uz atslēgvārdiem.
  4. Satura plāna izstrāde. Izpratne par aklām zonām semantiskā kodola struktūrā liek SEO speciālistam aptvert ar teksta materiāliem arvien vairāk jaunas tēmas.
  5. Virzīšanas caur kontekstu plānošana. Visas turpmākās aktivitātes resursa attīstīšanai un virzīšanai noritēs daudz vieglāk un ātrāk. Jo galvenā informācija par pašreizējo situāciju vienmēr būs pa rokai. Savukārt bez kvalitatīva semantiskā kodola, vispirms nāksies apkopot meklēšanas vaicājumu kopu un analizēt, cik katrs no tiem ir perspektīvs.

Kas ir jāņem vērā

Jebkādi būtiski tehniskie darbi pie resursa ir rūpīgi jāplāno un jāievieš jau esošajos jūsu projekta biznesa procesos. Nav vērts nodarboties ar semantiku tikai tāpēc, ka kāds jums par to nesen ir teicis.

Ideālā gadījumā semantiskais kodols tā pamata formā tiek izstrādāts vēl pirms vietnes palaišanas. Taču situācijas mēdz būt dažādas, un dažreiz pie tā var strādāt arī kad resurss aktīvi darbojas. Tādā gadījumā vienkārši paplašiniet tehnisko informācijas materiālu kopu, nepalaižot tos galvenajā ziņu plūsmā.

Neatkarīgi no vietnes pašreizējā stāvokļa, semantikas apkopošana prasa rūpīgu uzmanību pret detaļām. Tāpēc neaizmirstiet par šiem kvalitatīva semantiskā kodola atribūtiem:

SEO

Kvalitatīva virzīšana meklēšanas rezultātos vienmēr ir jābalsta uz jūsu mērķauditorijas vēlmēm. Padomājiet par to, kas interesē jūsu apmeklētājus un kāds saturs viņiem šķitīs visinteresantāks. Izanalizējiet problēmas un sāpes, kas atbilst vidusmēra lietotāja portretam, kurš nonāk pie jums no organiskajiem meklēšanas rezultātiem.

Sliktas plānošanas rezultātā semantiskā kodola izstrāde var izraisīt drīzāk negatīvu, nevis pozitīvu dinamiku. Meklētājprogrammu optimizācija ietver darbu pie uzvedības faktoriem un jaunu auditoriju piesaisti, precīzāk izvietojot atslēgvārdus raksta pamattekstā. Tāpēc pārāk lielas uzmanības pievēršana semantikas attīstībai un rakstu veidošana tikai dēļ tā, lai tajos ievietotu atbilstošus atslēgvārdus, ir slikta pamatstratēģija.

Garlaicīgi SEO materiāli, kas rakstīti un publicēti bez nolūka palīdzēt mērķauditorijai, ar garām rindkopām un tonnām ūdens, saturēs daudz meklēšanas vaicājumu. Taču apmeklētājiem to vērtība būs minimāla. Lietotāji ātri aizver zemas kvalitātes materiālus un atgriežas pie meklēšanas rezultātiem. Jūsu vietnei tas nozīmēs zaudētus skatījumus un iegūto “atteikumu”, kura dēļ jūsu resursa kvalitātes indekss kritīsies. 

Struktūra

Vietnes vispārējā struktūra tiek veidota tieši balstoties uz semantisko kodolu un biežākajiem komerciālajiem vaicājumiem. Visi turpmākie materiāli paplašinās jūsu klātbūtni organiskajos meklēšanas rezultātos un aptvers arvien vairāk saistīto jomu.

Projektam augot un attīstoties, šīs galvenās lapas var kļūt par pilnvērtīgām sadaļām, kas saturēs daudz specifiskāku tekstu ar sīkām detaļām un konkrētiem piemēriem.

Biežums

Semantiskā kodola struktūra balstās uz tajā iekļauto atslēgvārdu biežumu.

Biežums — tas ir meklēšanas vaicājumu popularitātes rādītājs. Jo biežāk cilvēki interesējas par noteiktu tēmu, jo augstāks ir galvenās atslēgas biežums.

  1. Zema biežuma — savāc līdz 1000 vaicājumiem mēnesī. Šādām frāzēm nav lielas vērtības īstermiņa virzīšanas izpratnē. Taču ja veidot projektu un aptvert daudzus zema biežuma vaicājumus ar augstas kvalitātes rakstiem, nākotnē tas var uzrādīt izcilus rezultātus.
  2. Vidēja biežuma — ir populāri un katru mēnesi piesaista no 1000 līdz 5000 vaicājumiem.
  3. Bieži — sākas ar 5000 vaicājumu mēnesī un bez augšējās robežas. Cīņa par datplūsmu pēc biežiem komerciālajiem vaicājumiem ir ārkārtīgi agresīva. Jaunai vietnei iekļūt globālajos rezultātos būs neiespējams. Savukārt vietējā segmentā iekļūt pirmajā lapā ir pilnīgi reāli. Lai gan datplūsmas apjomi tur arī būs krietni mazāki.

Izstrādājot semantisko kodolu, pirmkārt, pievērsiet uzmanību tam, cik apmeklētājus jūs varēsiet piesaistīt un cik par to būs jāmaksā.

Bieži vien izdevīgāk ir uzrakstīt 5-10 rakstus par šaurām tēmām, kas savāc pāris tūkstošus vaicājumu mēnesī, nevis vienu, bet ar divdesmit tūkstošiem vaicājumu dienā. Vienkārši tāpēc, ka pirmais variants ļaus jums iekļūt pirmajā lapā pēc lielākās daļas atslēgvārdu un aktīvi cīnīties par datplūsmu, savukārt otrais novedīs pie ilgstošiem un veltīgiem centieniem izvirzīt vietni pēc iespējas augstāk, tā arī neiekļūstot pirmajā desmitniekā.

Ir jāsaprot, ka ap 70–65 % no visiem atslēgvārdiem, kas veido kvalitatīvu semantisko kodolu, ir zema biežuma atslēgas. Tieši tie kļūs par galveno datplūsmas avotu un nesīs projektam reālu peļņu. Savukārt pārējie 35–30 % vidēja un augsta biežuma atslēgu ir nepieciešamas tikai tādēļ, lai demonstrētu meklēšanas algoritmiem resursa vispārējo ievirzi.

Semantiskā kodola veidošanas uzsākšana

Pirmām kārtām ir jāizlemj, kuru metodi jūs izmantosiet darbam pie semantikas. Pašreiz izdala klasisko un mārketinga metodes. 

Klasiskā

Tie ir tradicionāli darbi, ko veic SEO speciālisti. Šajā gadījumā galvenais uzdevums ir virzīt vietni organisko meklēšanas rezultātu topā. Pateicoties tam, jūs varēsiet piesaistīt lielus mērķtiecīgas datplūsmas apjomus un sākt pelnīt.

Šajā metodē semantikas izstrāde balstās uz vaicājumiem, kas: 

  • spēj ātri piesaistīt auditoriju un nodrošināt jums pārliecinošu sākumu;
  • ir komerciāli efektīvi un tajā pašā laikā nav pārāk konkurentspējīgi. Pat ja tas nav jūsu pamata vaicājums, nokļūstot ar to topā, jūs varēsiet rēķināties ar noteiktām dividendēm.

Tāpēc visas atslēgas, kas nespēj sniegt ātru un pārliecinošu rezultātu, var uzreiz atlikt uz ilgāku laiku. Visi materiāli, kas paredzēti ilgtermiņa perspektīvai, ir pakāpeniski jāpievieno resursa arhitektūrai, taču nav vērts steigties ar to izstrādi.

Mārketinga

Šo metodi parasti izmanto gadījumos, kad zīmols jau darbojas, bet tam ir nepieciešama jaunas auditorijas piesaiste, kas var jums nodrošināt reklāmguvuma un pārdošanas apjomu pieaugumu.

SEO materiāli, kas izstrādāti datplūsmas piesaistei komerciālai vietnei, neatrisina pārdošanas apjomu palielināšanas problēmu. Un tas nozīmē, ka mārketinga speciālistiem ir nepieciešamas citas atslēgas un savdabīgi teksti. Tad semantiskais kodols tiek piepildīts ar tādiem meklēšanas vaicājumiem kā: “kā nopirkt”, “kā izdarīt”, “kur nopirkt”. Mārketinga pieeja var būt efektīva, strādājot ar interneta veikaliem un tirdzniecības platformām, taču tā nav piemērota pilnvērtīgām vietnēm.

Semantiskā kodola veidošanas rīki

Salikt semantisko kodolu manuāli teorētiski ir iespējams, taču tas nebūt nav ieteicams. Piemēram, jūs patstāvīgi varat noteikt acīmredzamākos augsta biežuma vaicājumus. Un uz to pamata salikt pilnvērtīgu semantisko kodolu specializētajos pakalpojumos.

Populārākie pakalpojumi ir: 

Google atslēgvārdu plānotājs

Šis, iespējams, ir piemērotākais variants iesācējiem SEO darbā. Pirms ienirt maksas rīku un pakalpojumu pasaulē, izmēģiniet savus spēkus uz bezmaksas un publiski pieejamajiem rīkiem. 

Atslēgvārdu plānotājs ļauj:

  • apkopot statistiku par uzdotiem meklēšanas vaicājumiem;
  • novērtēt konkurences līmeni izvēlētajā tematikā;
  • prognozēt reklāmas likmes par kontekstu.
<b>Semantiskais kodols</b>: kas tas ir un kā to izveidot (SEO)
Google Keyword Planner

No pirmā acu skatiena informācijas nav tik daudz, taču, pamatojoties uz to, varat izdarīt tālredzīgus pieņēmumus par meklēšanas vaicājumu popularitāti un tiem piemērotās datplūsmas vērtību.

Piemēram, maksātspējīga auditorija, kas ir gatava veikt pirkumus, maksā daudz vairāk nekā bērni, kuriem nav reālas iespējas iegādāties preces vai pakalpojumus ar piegādi.

Key Collector

Vēl viens populārs rīks semantiskā kodola veidošanai. Lielākā daļa pieredzējušu SEO speciālistu izvēlas tieši to. Tas apkopo tīmeklī pieejamos datus un bez ierobežojumiem nodrošina jebkuru statistiku par meklēšanas vaicājumiem.

Key Collector var sniegt neatkarīgus ieteikumus darbam ar semantiku. Tā iespējas iekļauj:

  • piemērotu meklēšanas vaicājumu izdalīšanu;
  • statistikas filtrēšanu pēc atslēgu biežuma;
  • slēpto dublikātu, kas var izraisīt negatīvas sekas, līdz pat iekšējam kanibālismam, meklēšanu;
  • darbu ar sezonas vaicājumiem;
  • piemērotāko lapu piemeklēšanu.
<b>Semantiskais kodols</b>: kas tas ir un kā to izveidot (SEO)
Key Collector

Šis ir maksas pakalpojums, taču tas noteikti ir tās naudas vērts un ļauj īsā laikā sasniegt kvalitatīvus rezultātus.

Serpstat

Šis ir maksas pakalpojums, kas nodrošina pilnu rīku klāstu kvalitatīva semantiskā kodola veidošanai. Tas analizē meklēšanas vaicājumu biežumu un apkopo līdzīgus vidēja un zema biežuma atslēgvārdus, ļaujot paplašināt semantiku ar materiāliem, kas nav tik acīmredzami.

<b>Semantiskais kodols</b>: kas tas ir un kā to izveidot (SEO)
Serpstat

Serpstat novērtē biežumu skalā no 0 līdz 100 un palīdz ne tikai izstrādāt komerciālo vietņu pamatu, bet arī prognozē reklāmas likmes kontekstam.

SemRush

Vēl viens lielisks pakalpojums, kas nodrošina visaptverošus pakalpojumus semantiskā kodola izstrādei un ieviešanai jūsu vietnes struktūrā. Tas ir aprīkots ar tādu rīku kā Keyword Magic Tool, ar kuru jūs ne tikai piemeklēsiet piemērotus meklēšanas vaicājumus, bet arī varēsiet tos dažādo ar saistītām jomām un tematikām. 

Semrush apkopo statistiku no Google meklētājprogrammas organiskajiem meklēšanas rezultātiem, analizē to un novērtē konkurences pakāpi konkrētiem vaicājumiem. Tas sniedz saviem lietotājiem diezgan precīzu un objektīvu novērtējumu tam, cik grūti ir iekļūt topā pēc izvēlētā atslēgvārda.

<b>Semantiskais kodols</b>: kas tas ir un kā to izveidot (SEO)
SemRush

SemRush izveido semantisko kodolu automātiski. Rezultāti ir lejupielādējami Excel formātā, tāpēc turpmāku darbu jūs varēsiet veikt jau gatavajā tabulā.

Semantikas paplašināšana

Pēc pamata semantiskā kodola izveides, izmantojot specializētus rīkus, aptverot visus piemērotus meklēšanas vaicājumus ar tehniskajiem rakstiem, varat sākt domāt par vietnes paplašināšanu. 

Izanalizējiet galvenos biežos vaicājumus dažādos rīkos un mēģiniet atrast jaunus, vēl neskartus virzienus.

Tālākam darbam ar kodolu ir jāizmanto pēc iespējas vairāk dažādu informācijas avotu. Šis process prasa no speciālista lielu pacietību un rūpību.

Jaunu meklēšanas vaicājumu kopu meklēšana var aizņemt stundas vai pat dienas. Dažreiz šim nolūkam raksta atsevišķu programmatūru — parseri, kas spēj apkopot atslēgas no visām platformām vienā datnē. Lai gan šī pieeja neizslēdz iespēju pazaudēt daudzsološās tematikas, kurus automatizētie algoritmi vienkārši nepamana.

Semantiskā kodola klasterizācija

Par klasterizāciju dēvē pēc nozīmes līdzīgu meklēšanas vaicājumu apkopošanu atsevišķās grupās, klasteros. Kārtošana palīdz pareizi strukturēt vietnes saturu un vienmērīgi sadalīt atslēgvārdus pa lapām. Rezultātā materiāli tiek optimizēti nevis pēc biežiem vaicājumiem, bet gan pēc veseliem klasteriem.

Ir trīs dažādas metodes semantiskā kodola klasterizācijai:

  1. Pēc atslēgu veidiem. Visi vaicājumi tiek sadalīti saskaņā ar lietotāju vajadzībām, pamatojoties uz precīzu formulējumu. Praktiski visas atslēgas var iedalīt informatīvajās un darījumu atslēgās, vadoties no to satura un struktūras. Un, ja informatīvās paredz vēlmi iegūt jaunas zināšanas, tad darījumu atslēgu mērķis ir veikt lietderīgas darbības, piemēram, preces iegādi, abonēšanu, programmatūras instalēšanu vai ko līdzīgu.
  2. Pēc lietotāja nodoma. Visas patērētāju problēmas vai sāpes tiek izdalītas atsevišķos klasteros, un uz tā pamata tiek izveidotas atsevišķas lapas, kas aptver visas saistītās vajadzības. Tas ir, teksti sāk aptvert ne tikai galveno tēmu, kas izvēlēta datplūsmas iegūšanai, bet arī visas saistītās jomas, kas ar to ir netieši saistītas.
  3. Pēc organisko meklēšanas rezultātu topa. Jūs varat veidot klasterus, pamatojoties uz resursiem, kas ir organisko meklēšanas rezultātu topā pēc jūs interesējošiem vaicājumiem. Šim nolūkam paņemiet divas piemērotas atslēgas un analizējiet to organisko meklēšanas rezultātu topu. Ja pirmajā lapā ir vietņu sakritības, tad šie atslēgvārdi ir piemēroti ievietošanai vienā materiālā.

Klasterizācija ir vēl sarežģītāks process, salīdzinot ar semantiskā kodola izveidi, tāpēc lielākā daļa uzņēmumu izvēlas to uzticēt augsti kvalificētiem speciālistiem.

author

Viktor Priadilshchikov

Head of SEO Team Raksta autors
author

Anna Spelova

Head of Creative Division Raksta redaktors
callback
x
founder
Sveiki!

Vai esat gatavs sākt pārveidot mārketingu, lai attīstītu savu biznesu? Sazināsimies ar jūsu mārketinga komandu.