x

Saturs: kas tas ir un kā tas piesaista uzmanību jūsu uzņēmumam

Saturs — tas ir burtiski viss, ar ko mēs sastopamies ikdienā: YouTube videoklipi, e-pasta biļeteni, ziņas, publikācijas Telegram un Instagram, raksti emuāros. Bet vēl, saturs — tas ir svarīgs satura mārketinga rīks, kas palīdz iekarot uzticību, pastāstīt par jaunu produktu, celt datplūsmu un pārdot pakalpojumus un preces. Stāstām, kas ir kvalitatīvs saturs un kā tas var palīdzēt uzņēmuma efektīvai izaugsmei un attīstībai.

<b>Saturs:</b> kas tas ir un kā tas piesaista uzmanību jūsu uzņēmumam

Saturs ir nepieciešams gan veiksmīgai meklētājprogrammu optimizācijai (SEO), gan darbam ar lietotājiem dažādos pārdošanas piltuves posmos: no pirmā kontakta līdz klienta atgriešanai otrajam pirkumam vai pakalpojumam.

Saturs darbosies jūsu uzņēmuma labā, ja tas ir kvalitatīvs, informatīvs, atbilstošs un pievilcīgs.

Kāds mēdz būt saturs

Saturu iedala dažādās grupās, atkarībā no tā pazīmēm.

Satura veidi pēc pasniegšanas formāta

  • Teksta
    Viens no galvenajiem satura veidiem daudziem resursiem: tie ir raksti, ziņas, intervijas, apskati, piezīmes, ceļveži, instrukcijas un citi teksti.
  • Audio
    Šajā grupā ietilpst mūzika, raidieraksti, audiointervijas.
  • Grafiskais
    Parasti grafika papildina teksta materiālus, bet var būt arī par patstāvīgu saturu. Pie tās pieder ilustrācijas, fotoattēli, infografika un cita veida attēli.
  • Video
    Dažāda satura un apjoma klipi. Videosaturs ir lielisks ar to, ka tas ir uztverams vienkāršāk un labāk nekā teksts un paaugstina lietotāju uzticēšanos. Pie tā pieder reklāmas klipi, videoapskati, tīmekļa semināri un tiešraides.

    Tieši vizuālo saturu, proti, to, ko uztveram ar acīm, mēs iegaumējam biežāk, nekā jebkādu citu. Ja, piemēram, teksta saturam pievienot vizuālo, tad varbūtība, ka to atcerēsies, pieaugs par 55 %. Materiālus, kas apvieno uzreiz vairākus formātus, dēvē par multivides materiāliem.

Satura veidi pēc nolūka

Komerciālais, jeb pārdošanas. Galvenais šāda satura uzdevums ir piesaistīt potenciālos klientus, pastāstīt par uzņēmuma preču un pakalpojumu priekšrocībām, pārdot tos.

Komercsaturu var iedalīt vēl dažās kategorijās:

  • akciju saturs (kas satur īpašus nosacījumus preces vai pakalpojuma iegādei);
  • pārskata (kas stāsta par preces vai pakalpojuma funkcijām, priekšrocībām un trūkumiem).

Informatīvs. Kā izriet no nosaukuma, šāds saturs sniedz auditorijai noderīgu informāciju, atbildes uz to interesējošiem jautājumiem. Papildus tam pie informatīva satura ir pieņemts pieskaitīt arī apmācošo saturu (piemēram, tīmekļa seminārus vai instrukcijas).

Izklaides. Šāds saturs ir paredzēts lietotāju izklaidei. Pie šīs kategorijas var pieskaitīt arī iesaistošo saturu, kas aicina auditoriju iesaistīties dialogā vai mijiedarbībā.

Vīrusam līdzīgais. Vīrusam līdzīgais saturs arī var būt komerciāls, informatīvs vai izklaides. Taču pēdējā laikā to izdala atsevišķā kategorijā. Tas ir tāds saturs, kura pamatā ir neparasta, spilgta, izaicinoša ideja vai doma, ar kuru lietotāji labprāt paši dalās, neatkarīgi no tā, vai viņi gūst no tā labumu vai nē.

Tāpat kā ar satura pasniegšanas formātiem, šīs kategorijas var vienlaikus būt klāt dažādos formātos — pārdošanai domāts teksts var vienlaikus būt izklaidējošs, bet informatīvajam zīmola saturam var būt komerciāls zemteksts.

Satura veidi pēc ekskluzivitātes līmeņa

Unikāls. Pie šīs kategorijas pieder saturs, kuram nav līdzīgu. Pat ja tajā izklāstītā informācija nav ekskluzīva, tās pasniegšanas veidam ir jābūt unikālam.

Neunikāls. Šāds saturs ir pilnībā vai daļēji kopēts.

Satura veidi pēc avota

Autora veidots. Tas ir oriģināls eksperta vai ar piesaistīto speciālistu palīdzību veidotais saturs. Šāds saturs ir unikāls gan pēc savas būtības, gan arī no meklētājprogrammu skatpunkta. Par autora veidotu saturu var būt videoklipi, teksti, raidieraksti, infografika un daudzas citas satura formas.

Kopēts un ielīmēts. Citu personu saturs — gan teksta, gan vizuālais (grafiskais vai video). Parasti meklētājprogrammas izseko kopēto un ielīmēto saturu, kas noteikti nenāk par labu jūsu uzņēmumam.

Lai gan dažos gadījumos kopētais saturs var būt pieņemams — piemēram, ja jūs sniedzat saites uz avotu vai citējat atsevišķus materiāla fragmentus, vai arī ja jūs nodarbojaties ar satura pārraudzību, tas ir, nevis pilnībā kopējat svešu saturu, bet sastādāt izlases ar saitēm uz pilnām materiālu versijām.

Lietotāju (UGC). Lietotāju veidots saturs (User Generated Content) — tas ir saturs, ko veido paši lietotāji. Pie tā pieder fotoattēli, atsauksmes, komentāri, apskati, publikācijas. Tas ir dabīgs saturs, kas izsauc uzticēšanos, veido stipru saikni ar auditoriju, kā arī ir pieejams pilnīgi par brīvu. Tiesa gan, UGC prasa papildu moderāciju pret nepieņemamiem izteicieniem vai surogātsaturu.

Satura izplatīšanas kanāli

Var uzrakstīt lielisku tekstu, papildināt to ar labākajiem fotoattēliem, atceroties arī par grafiku, taču kāda tam jēga, ja auditorija to neieraudzīs.

Lai par saturu uzzinātu pēc iespējas vairāk cilvēku, ir nepieciešams strādāt pie tā izplatīšanas. Pārdomāta izplatīšana ļauj aptvert lielu auditoriju, kas paaugstina iespējas sasniegt sākotnēji nospraustu mērķi (pārdošanas apjoma palielināšana, piesaistīšana vietnei, pieteikumu saņemšana).

Izmanto šādus satura izplatīšanas kanālus:

  • Sociālie tīkli. Dažādās tematiskajās grupās un kopienās publicē ar virzāmā satura tēmu saistītos ierakstus un sniedz saiti uz konkrētu materiālu. Kā arī var palaist sociālajos tīklos mērķtiecīgu reklāmu sagatavotajiem materiāliem.
  • Ziņojumapmaiņas programmas. Satura sludinājumi ziņojumapmaiņas programmu biļetenos.
  • E-pasta biļeteni. Biļetenos stāsta par jauniznākušajiem materiāliem (vai izsludina ieplānoto saturu).
  • Viesu publikācijas. Ekspertu pieaicināšana satura veidošanai (ar to tiek aptverta plaša auditorija).
  • Tematiskās platformas. Maksas un bezmaksas publikāciju izvietošana dažādās populārajās platformās ar jums atbilstošu tematiku.

SEO: satura virzīšana meklēšanas rezultātos

SEOno angļu Search Engine Optimization — izmanto, lai lietotāji varētu atrast saturu meklēšanas rezultātos.

Tādējādi, SEO saturs, tas ir saturs, kas ir optimizēts meklētājprogrammu prasībām. Galveno lomu šeit spēlē paša satura kvalitāte: no tā, cik vietnes saturs ir lietderīgs un atbilstošs lietotāju vaicājumam, ir atkarīga tā pozīcija meklēšanas rezultātos. Šeit ir būtiski arī citi ranžēšanas faktori: vietnes atbilstība tehniskajām prasībām, apmeklētības un lietotāju iesaistīšanās rādītāji.

Kas padara saturu kvalitatīvu?

Ka saprast, ka jūsu uzņēmuma piedāvātais saturs ir kvalitatīvs un patiks gan lietotājiem, gan meklētājprogrammai?

Protams, precīzu veiksmes formulu aprēķināt nav iespējams. Taču ir daži kvalitatīva satura galvenie kritēriji, uz kuriem vajadzētu balstīties.

Lietderība. Šis ir galvenais kritērijs, bez kura ne tekstā iekļautie interesantie fakti, nedz arī to pavadošās skaistās bildes nesniegs vajadzīgo rezultātu. Lietotāji katru dienu riskē noslīkt bezgalīgajā satura plūsmā, un tikai tas saturs, kas vismaz daļēji atrisina viņu problēmas un atbild uz jautājumiem, spēj izvilkt viņus no šī virpuļa.

Unikālums. Piedāvājiet auditorijai ko īpašu – jaunu vai labi zināmu, bet no neparasta leņķa. Nekādas kopēšanas un ielīmēšanas vai pie jūsu konkurentiem atrodamā satura atstāstīšanas. Padomājiet par unikālu un interesantu pasniegšanu.

Atbilstība. Šis kritērijs pirmām kārtām attiecas uz tekstiem un SEO optimizāciju. Tas uzsver, cik svarīgi ir tieši atbildēt uz lietotāja pieprasījumu. Nekādu garu runu un vispārīgu frāžu. Sniedziet ar satura palīdzību auditorijai to, ko viņa vēlas.

Ir pieņemts uzskatīt, ka saturs nemēdz būt labs vai slikts – tas mēdz būt iedarbīgs vai neiedarbīgs. Saturs var nemitīgi mainīties, pārbaudīt jaunas hipotēzes, tikt iepakots jaunos formātos – galvenais, lai strādātu.

author

Anna Spelova

Head of Creative Division Raksta autors
author

Anna Spelova

Head of Creative Division Raksta redaktors
callback
x
founder
Sveiki!

Vai esat gatavs sākt pārveidot mārketingu, lai attīstītu savu biznesu? Sazināsimies ar jūsu mārketinga komandu.