x

Reklāmguvumi pakalpojumā Google Analytics: kā iestatīt, izsekot un palielināt

Reklāmguvumi (konversijas) ir galvenais jebkuras tiešsaistes uzņēmējdarbības veiksmes rādītājs. Šajā rakstā stāstām, kā iestatīt reklāmguvumu izsekošanu pakalpojumā Google Analytics, kā noteikt to veiksmes rādītājus, kā arī dalāmies ar stratēģijām, kas palīdzēs palielināt veiksmīgu lietotāju darbību skaitu jūsu vietnē.

<b>Reklāmguvumi pakalpojumā Google Analytics</b>: kā iestatīt, izsekot un palielināt

Reklāmguvumi (konversijas) ir lietotāju darbības jūsu vietnē, kuras jūs uzskatāt par vērtīgām (piemēram, produktu iegāde, informatīvā izdevuma abonēšana, reģistrācija, datņu lejupielāde, saziņas veidlapu aizpildīšana). Citiem vārdiem sakot, reklāmguvumi atspoguļo to lietotāju procentuālo daļu, kuri ir veikuši mērķa darbību.

Reklāmguvumu izsekošanas galvenais mērķis ir izmērīt jūsu reklāmas kampaņu un tīmekļa lapu efektivitāti, kā arī izprast lietotāju uzvedību vietnē.

Google Analytics ļauj izsekot dažāda veida reklāmguvumiem.

Lai sāktu reklāmguvumu analīzi un optimizāciju, vispirms ir jādefinē un jāizveido reklāmguvums. Reklāmguvums (konversija) pakalpojumā GA4 ir notikums vai notikumu kopa, ko jūs vēlaties izsekot pakalpojumā Google Analytics. Piemēram, ja jūs vēlaties izsekot jūsu vietnē veikto pirkumu skaitu, pirkums arī būs jūsu reklāmguvums.

Lūk daži svarīgākie reklāmguvumu (konversiju) veidi:

  • Preču vai pakalpojumu iegāde

Tiešsaistes veikaliem vai vietnēm, kas piedāvā produktus vai pakalpojumus, veikto pirkumu skaits ir galvenais reklāmguvums. Pārdošanas apjoma izsekošana var palīdzēt izmērīt jūsu e-uzņēmējdarbības veiktspēju un identificēt populārus produktus vai pakalpojumus.

  • Reģistrēšanās un abonēšana

Uz saturu vai pakalpojumiem orientētām vietnēm (emuāri, ziņu portāli, tiešsaistes kursu platformas) par svarīgu reklāmguvumu var būt jaunu reģistrāciju un abonementu skaits. Tas ļaus izmērīt lietotāju interesi par saturu un novērtēt mārketinga kampaņu efektivitāti.

  • Saziņas veidlapu aizpildīšana

Tīmekļa vietnēm, kas piedāvā pakalpojumus, saziņas veidlapu aizpildīšana vai atzvanīšanas pieprasījums ir svarīgs notikums, kas ļauj novērtēt vietnes efektivitāti potenciālo klientu piesaistei.

  • Datņu vai programmu lejupielādēšana

Ja vietnē piedāvā datnes lejupielādei (elektroniskās grāmatas, programmas, resursi), galvenais rādītājs interesei par saturu vai produktu var būt lejupielāžu skaits.

Definējiet, kuri reklāmguvumi visvairāk atbilst jūsu uzņēmējdarbības mērķiem. Pēc tam jūs varat ķerties klāt reklāmguvumu izsekošanas iestatīšanai pakalpojumā Google Analytics un sākt apkopot datus, lai analizētu un optimizētu savu darbību tiešsaistē.

Kā iestatīt reklāmguvumus pakalpojumā Google Analytics 4 (GA4)?

Google Analytics 4 (GA4) ir jauna Google Analytics analītiskās platformas versija ar uzlabotām izsekošanas un datu analīzes iespējām.

Kā iestatīt reklāmguvuma izsekošanu pakalpojumā GA4:

  1. Pievienojiet notikumu

Pakalpojumā GA4 reklāmguvuma izsekošana tiek veikta caur notikumiem. Notikumi ir darbības, kuras jūs vēlaties izsekot savā vietnē (pogu klikšķi, videoklipu skatījumi, veidlapu nosūtīšana, preču pievienošana grozam u. t. t.).

1. solis. Piesakieties savā Google Analytics 4 kontā un atlasiet vēlamo datu plūsmu.

2. solis. Sadaļā “Administrēšana” (Admis) atlasiet “Notikumi” (Events).

3. solis. Definējiet notikuma parametrus (“Notikuma nosaukums”, “Parametri” un “Parametru vērtības”).

4. solis. Pievienojiet savā vietnē notikuma izsekošanas kodu.

// Pogas notikumu izsekošanas koda piemērs

gtag(‘event’, ‘add_to_cart’, {

  ‘product_type’: ‘vegetarian’,

  ‘product_name’: ‘greek_salad’

});

02

Izveidojiet reklāmguvumu (konversiju)


1. solis. Sadaļā “Administrēšana” (Admis) atlasiet “Notikumi” (Events).

2. solis. Atrodiet sarakstā notikumu, ko konfigurējāt iepriekšējā solī.

3. solis. Noklikšķiniet uz slīdņa “Atzīmēt kā reklāmguvumu” (Mark as conversion)

Jūsu reklāmguvums ir gatavs — tagad tas tiks parādīts sadaļas “Pārskati” (Reports) blokā “Reklāmguvumi” (Conversions). Ja nepieciešams, var pāriet sadaļas “Administrēšana” (Admin) blokā “Reklāmguvumi” (Conversions) un konfigurēt to izsekošanas veidu.

03

Importējiet reklāmguvumus no Google Analytics 4 uz Google Ads (ja nepieciešams)

Ja jūs izmantojat reklāmas kampaņām programmu Google Ads, jūs varat iestatīt reklāmguvumu importēšanu no Google Analytics 4 uz Google Ads. Tas ļaus jums izmērīt reklāmas efektivitāti un optimizēt kampaņas, pamatojoties uz reklāmguvumu datiem.

1. solis. Programmā Google Ads atveriet sadaļu “Iestatījumi” (Settings) un atlasiet “Saistītie konti” (Linked accounts).

2. solis. Saistiet savu Google Ads kontu ar savu Google Analytics 4 kontu un konfigurējiet to mērķu un notikumu importēšanu, kurus vēlaties izmantot savu reklāmas kampaņu optimizēšanai.

04

Sāciet reklāmguvumu datu analīzi

1. solis. Pārejiet sadaļā “Pārskati” (Reports) un atlasiet “Notikumi” (Events) vai “Reklāmguvumi” (Conversions), lai skatītu reklāmguvumu datus.

2. solis. Izmantojiet dažādus filtrus un segmentus, lai iegūtu detalizētāku informāciju par reklāmguvumiem un lietotāju uzvedību.

3. solis. Analizējiet reklāmguvumu datus, lai noteiktu veiksmīgas stratēģijas un uzlabotu savas vietnes un reklāmas kampaņu efektivitāti.

Kā uzlabot reklāmguvumu rādītāju?

Jo augstāki ir reklāmguvumi, jo veiksmīgāka ir jūsu tiešsaistes uzņēmējdarbība. Bet tomēr, kāds reklāmguvumu rādītājs ir uzskatāms par labu?

Atbilde uz šo jautājumu ir atkarīga no dažādiem faktoriem: jūsu uzņēmuma veida, nozares, biznesa modeļa un mērķa. Piemēram, interneta veikala reklāmguvumu rādītājs var būt no 1 % līdz 5 %, savukārt potenciālo klientu piesaistes vietnei tas var būt augstāks — aptuveni 10 % vai vairāk.

Lai noteiktu, kāds reklāmguvumu līmenis ir uzskatāms par labu jūsu uzņēmumam, ir svarīgi regulāri izsekot un analizēt datus pakalpojumā Google Analytics. Salīdziniet reklāmguvumu rādītājus dažādos laika periodos, kā arī vērtības savā nozarē.

Reklāmguvumu rādītāja paaugstināšana ir nepārtraukts process, kas prasa rūpīgu analīzi un optimizāciju. Lūk dažas stratēģijas, kas palīdzēs uzlabot jūsu vietnes reklāmguvumu rādītāju.

  • Lietotāju pieredzes optimizācija

    Pārbaudiet, vai jūsu vietnei ir intuitīvs dizains, vienkārša navigācija un ātra lapu ielāde. Lietotāju pieredzes optimizēšana palīdzēs samazināt atteikšanos un palielinās reklāmguvuma iespējamību.
  • Pārdomāts saturs

    Veidojiet unikālu un pievilcīgu saturu, kas atbilst jūsu auditorijas vaicājumiem un prasībām. Noderīgs un interesants saturs piesaistīs vairāk apmeklētāju un palielinās reklāmguvuma iespējamību.
  • A/B testēšana

    Veiciet dažādu savas vietnes elementu, piemēram, virsrakstu, pogu ar aicinājumu uz darbību, izkārtojumu un krāsu shēmu A/B testēšanu. Tas ļaus noteikt optimālos variantus, kas palielinās jūsu vietnes efektivitāti.
  • Lapu ielādes laika saīsināšana

    Optimizējiet attēlu izmēru, izmantojiet kešatmiņu un samaziniet HTTP pieprasījumu skaitu, lai samazinātu lapu ielādes laiku. Ātra lapu ielāde uzlabos lietotāju apmierinātību un samazinās atteikšanos.
  • Pārliecinošu piedāvājumu veidošana

    Uzsveriet sava produkta vai pakalpojuma unikālās priekšrocības, piedāvājiet akcijas un atlaides, lai pārliecinātu lietotājus veikt vēlamo darbību.
  • Mobilās versijas optimizēšana

    Laiks, ko lietotāji pavada mobilajās ierīcēs, arvien pieaug. Pārliecinieties, vai jūsu vietnei ir adaptīvs dizains un tā labi darbojas dažādās mobilajās ierīcēs.
  • Sekojiet līdzi analītikai

    Regulāri analizējiet savus reklāmguvumu datus, lai noteiktu vājās vietas un uzlabojumu iespējas. Izmantojiet Google Analytics vai Google Analytics 4 datus, lai pieņemtu pamatotus lēmumus par vietnes un reklāmas kampaņu optimizēšanu.

Atcerieties, ka reklāmguvumu rādītāja uzlabošana ir ilgstošs, nepārtraukts process, kuram ir nepieciešams laiks un regulāra testēšana.

Ar ko Google Analytics 4 (GA4) atšķiras no Universal Analytics (UA)?

Google Analytics 4 (GA4) ir pilnīgi jauna Google Analytics analītiskās platformas versija. Ar ko tad tā atšķiras no Universal Analytics (UA) reklāmguvumu izsekošanas ziņā?

Google Analytics 4 (GA4)

Pakalpojumā GA4 reklāmguvumi tiek izsekoti ar notikumiem. Jūs veidojat notikumus — tas ir, lietotāja darbības vietnē, kuras vēlaties izsekot. Notikumus var precīzāk pielāgot, lai labāk atspoguļotu unikālos uzņēmējdarbības mērķus.

Universal Analytics (UA)

UA reklāmguvumu izsekošana arī tiek veikta, izmantojot mērķus un notikumus, tāpat kā pakalpojumā GA4. Taču notikumu un mērķu struktūra UA ir ierobežota ar noteiktu parametru skaitu. Atšķirībā no GA4, pakalpojumā UA ir jāizvēlas no iepriekš definētiem mērķu veidiem, kas ne vienmēr var pilnībā atbilst jūsu unikālajiem uzņēmējdarbības mērķiem.

Priekšrocības reklāmguvumu izsekošanai pakalpojumā GA4:

  1. Elastīgums un personalizēšana

    Galvenā GA4 priekšrocība ir notikumu un mērķu izsekošanas elastība. Jūs varat izveidot notikumus ar vairākiem parametriem, kas ļaus precīzāk definēt, kas tieši ir uzskatāms par reklāmguvumu. Tā jūs varēsiet precīzāk izsekot unikālām lietotāju darbībām vietnē un iegūt detalizētākus datus analīzei.
  2. Prognozēšana un analītika

    Pakalpojumā GA4 ir iekļauta mašīnmācīšanās iespēja, kas var paredzēt lietotāju uzvedību un identificēt slēptās tendences. Šāda informācija ļauj pieņemt labāk pamatotus lēmumus par reklāmas kampaņu un satura optimizēšanu.
  3. Integrācija ar Google Ads

    Pakalpojumā GA4 integrācija ar Google Ads ir kļuvusi daudz ērtāka. Tā ļauj pārsūtīt vairāk datu reklāmas kampaņu optimizēšanai. Tas palīdz uzlabot reklāmas sludinājumu efektivitāti un palielināt ROI (reklāmas ieguldījumu atdevi).
  4. Ērtāka saskarne

    Tika atjaunināta arī GA4 saskarne: tā palīdz ērtāk un efektīvāk strādāt ar analītiskajiem datiem.
author

Sergey Baryshnikov

Data Analyst Raksta autors
author

Anna Spelova

Head of Creative Division Raksta redaktors
callback
x
founder
Sveiki!

Vai esat gatavs sākt pārveidot mārketingu, lai attīstītu savu biznesu? Sazināsimies ar jūsu mārketinga komandu.