Kas ir Google Ads mērķauditorijas atlase
Google Ads mērķauditorijas atlase ir noteikti reklāmas kampaņu iestatījumi, kas ļauj atlasīt konkrētas mērķauditorijas.
Google Ads mērķauditorijas atlases veidi
Google Ads piedāvā plašas iespējas mērķauditorijas atlases precīzai iestatīšanai. Visus mērķauditorijas atlases veidus var iedalīt vairākos blokos:
- Mērķauditorijas atlase pēc atslēgas frāzēm
- Google piedāvātā mērķauditorijas atlase
- Sociāli demogrāfiskā mērķauditorijas atlase
- Reklāmdevēja auditorijas dati
Mērķauditorijas atlase pēc atslēgas frāzēm
Mērķauditorijas atlase pēc atslēgas frāzēm, iespējams, ir viens no svarīgākajiem mērķauditorijas atlases veidiem, kas ļauj sasniegt to auditoriju, kuru tieši šobrīd interesē jūsu produkts vai pakalpojums.
Intereses pakāpe var būt dažāda – to var ņemt vērā, izmantojot atslēgas frāzes.
Piemērs Jūs pārdodat BMW automašīnas. Ir atslēgas frāzes, kas precīzi ļauj saprast, ka lietotājs vēlas iegādāties automašīnu: piemēram, “nopirkt BMW”, “BMW testa brauciens”, “oficiālais BMW dīleris pasūtīt” u. t. t. Ir frāzes, kas liecina par sākotnēju interesi: “BMW atsauksmes”, “Mercedes vai BMW – kas labāks”. Noteikti būs frāzes, kas ne visai sasniedz vai vispār nesasniedz jūsu mērķauditoriju: “BMW remonts”, “BMW pārdot”, “BMW radīšanas vēsture”.
Meklēšanas reklāmas kampaņām mērķauditorijas atlase pēc atslēgvārdiem – tas ir pamats. Jo pilnīgāk un rūpīgāk kampaņas sākumā ir izstrādātas atslēgas frāzes, jo lielāka ir panākumu iespējamība.
Google Ads konteksta un mediju tīklā (GDN, Google Display Network) mērķauditorijas atlasei pēc atslēgas frāzēm ir daudz mazāka nozīme nekā meklēšanā, taču tā joprojām var tikt izmantota.
Google piedāvātā mērķauditorijas atlase
Google Ads nodrošinātā mērķauditorijas atlase ietver vairāku veidu segmentus:
Segmenti pēc interesēm
Šajos segmentos tiek iekļauti lietotāji ar noteiktām ilgtermiņa interesēm, aizraušanām, paradumiem un vaļaspriekiem. Pašlaik Google Ads izdala 12 interešu segmentu kategorijas:
- Bankas un finanses
- Skaistums un labsajūta
- Pārtika un ēdināšana
- Māja un dārzs
- Dzīvesveids un vaļasprieki
- Mediji un izklaide
- Ziņas un politika
- Iepirkšanās
- Sports un fitness
- Tehnoloģijas
- Ceļošana
- Transportlīdzekļi un transports
Katra no šīm kategorijām sevī iekļauj vairākus segmentus. Kopumā pašreiz tie ir 154. Šeit var apskatīt visu segmentu sarakstu pēc interesēm.
Ieinteresēto pircēju segmenti vai tirgus (in-market) segmenti
Šajos segmentos ir iekļauti lietotāji, kuri aktīvi meklē kādu produktu vai pakalpojumu. Šādas intereses ir īslaicīgas, un tās var izmantot mērķauditorijas atlasei veiktspējas kampaņās.
Ieinteresēto pircēju segmenti tiek iedalīti 25 kategorijās:
- Apģērbi un aksesuāri
- Mākslas un amatniecības piederumi
- Automašīnas un transportlīdzekļi
- Preces zīdaiņiem un bērniem
- Skaistumkopšanas produkti un pakalpojumi
- Uzņēmējdarbības un rūpniecības produkti
- Biznesa pakalpojumi
- Datori un perifērijas ierīces
- Sadzīves elektronika
- Iepazīšanās pakalpojumi
- Izglītība
- Nodarbinātība
- Pasākumu biļetes
- Finanšu pakalpojumi
- Pārtika
- Dāvanas un notikumi
- Māja un dārzs
- Mediji
- Mūzikas instrumenti un piederumi
- Nekustamais īpašums
- Sezonas iepirkšanās
- Datorprogrammatūra
- Sports un fitness
- Telefonijas sakari
- Ceļošana
Katra kategorija tradicionāli satur apakškategorijas, kuros atrodas jau detalizētāki segmenti – šobrīd kopā tie ir 770. Pilnu šo segmentu sarakstu var apskatīt šeit.
Īpaši segmenti (“custom segments”)
Šis segmentu veids ļauj manuāli iestatīt mērķauditorijas, izmantojot atslēgas frāzes, vietņu adreses vai mobilo lietojumprogrammu nosaukumus.
Šīs mērķauditorijas var ietvert gan lietotājus ar ilgtermiņa interesēm, gan arī lietotājus ar konkrētu pirkuma nolūku. Tas, uz ko tiks likts uzsvars, ir atkarīgs no izvēlētajiem optimizācijas mērķiem reklāmas kampaņā.
Atslēgas frāzēm ir pieejami divi iestatījumi:
- lietotāji, kuri izrāda ilgtermiņa vai īstermiņa interesi par norādītajām atslēgas frāzēm;
- lietotāji, kuri Google un Youtube meklēšanā ievadīja norādītās atslēgas frāzes (šis iestatījums ļauj precīzāk atlasīt vēlamo auditoriju).
Ja jūs saprotat, ka jūsu auditorija dzīvojas pa noteiktām vietnēm vai mobilajām lietotnēm, tad, norādot tās īpašos segmentos, jūs varat atlasīt lietotājus, kuri apmeklē līdzīgas vietnes un izmanto līdzīgas lietojumprogrammas. Var norādīt arī konkurentu vietņu adreses un mobilās lietotnes.
Sociāli demogrāfiskā mērķauditorijas atlase
Šis mērķauditorijas atlases veids ļauj atlasīt mērķauditoriju, pamatojoties uz tās sociāli demogrāfiskajiem parametriem. Google Ads ir pieejamas 5 demogrāfiskās mērķauditorijas atlases kategorijas:
- Vecāku stāvoklis
- Ģimenes stāvoklis
- Izglītība
- Mājas īpašnieku stāvoklis
- Nodarbinātība
Kopumā ir pieejami 34 segmenti, kas ir sadalīti 5 kategorijās. Pilnu kategoriju sarakstu var apskatīt šeit.
Reklāmdevēja auditorijas dati
Pirmām kārtām, tas ietver reklāmdevēja vietnes vai lietojumprogrammas auditorijas. Tās var izmantot atkārtotajā mārketingā. Tāpat var apkopot un izmantot auditorijas, kas mijiedarbojas ar reklāmdevēja Youtube kanālu vai atsevišķiem videoklipiem.
Atsevišķi ir vērts izcelt lejupielādējamos datus (e-pasts, tālruņu numuri). Mērķauditorijas, kuru pamatā ir šie dati, var izmantot arī atkārtotajā mārketingā, lai veiktu papildu pārdošanu vai paziņotu par jaunajiem produktiem, atlaidēm utt.