x

Mārketings sociālajos tīklos: kas patiesībā ir SMM

Šodien bez mārketinga sociālajos tīklos praktiski nav iespējama neviena nopietna zīmola virzīšana. SMM veido uzņēmuma reputāciju, palielina atpazīstamību un, pats galvenais, ļauj tiešā veidā kontaktēt ar mērķauditoriju, veidojot stabilas ilgtermiņa attiecības. Tiekam skaidrībā ar to, no kā ir veidots SMM, kādi ir tā mērķi un uzdevumi, kad var gaidīt rezultātus un kā tos vērtēt.

<b>Mārketings sociālajos tīklos</b>: kas patiesībā ir SMM

Sociālie tīkli zina par mums ļoti daudz: no pamatinformācijas par dzimumu, vecumu un ģeogrāfiju līdz tam, kāds mūzikas žanrs mums patīk un ko mēs pasūtām piegādāt vakariņām. Ar lielāko šīs informācijas daļu mēs dalāmies paši, aizpildot savu profilu, spiežot “like” publikācijām grupās vai klikšķinot uz reklāmas.

Tas viss veido kvalitatīvu bāzi SMM mārketingam.

SMM Social Media Marketing — tas ir mārketings sociālajos tīklos. Šī mārketinga veida galvenie mērķi ir piesaistīt klientus no dažādām platformām, izveidot zīmola reputāciju un paaugstināt tā atpazīstamību.

Kam ir nepieciešams SMM?

Ņemot vērā sociālo tīklu popularitāti, var teikt, ka ir maz ticams, ka ir tāds uzņēmums, kuram SMM nav vajadzīgs —pārdošanas apjomu palielināšanai, darbam ar reputāciju vai kontaktu izveidei ar auditoriju.

Piemēram, Coca-Cola savu produkciju caur sociālajiem tīkliem nepārdod, taču uztur imidžu un reputāciju, mijiedarbojas ar auditoriju, nosaka tās vēlmes un preferences.

Taču SMM ir nepieciešams arī B2B uzņēmumiem. Tajos strādā tādi paši cilvēki, kas “sēž” sociālajos tīklos — piemēram, ir lielāka varbūtība, ka viņi izvēlēsies piegādātāju, kas ir sastopams dažādās platformās, kur var apskatīties atsauksmes par produktu un iepazīt uzņēmuma vērtības.

Kādi ir SMM mērķi un uzdevumi?

Kā jebkuram citam mārketinga veidam, galvenais SMM mērķis ir palielināt preču vai pakalpojumu pārdošanas apjomus.

Un, lūk, kādi ir SMM uzdevumi:

  • Palielināt vietnes apmeklētību
    Tiek izmantots kā solis pārdošanas piltuvē vai kā veids piesaistīt vietnei datplūsmu.
  • Informēšana
    Jaunumu, akciju, īpašo piedāvājumu reklamēšana.
  • Ievietošanās meklēšanas rezultātos
    Meklētājprogrammas indeksē sociālos tīklus tāpat kā vietnes. Kad lietotājs ievada meklēšanas rindiņā uzņēmuma vai zīmola nosaukumu, līdztekus oficiālajai vietnei viņš saņem meklēšanas rezultātos arī sociālos tīklus.
  • Uzņēmuma vērtību popularizēšana
    Izmantojot sociālos tīklus, var piesaistīt auditoriju, izstāstot par sava uzņēmuma vērtībām vai labajiem darbiem un programmām, kurās tas piedalās.
  • Reputācijas uzlabošana
    Strādāt pie reputācijas un veidot vēlamo tēlu patērētāju acīs sociālajos tīklos, var caur saturu – skaistas bildes un video, atsauksmju publicēšana, tiešraides ar atbildēm uz jautājumiem, tieša saziņa ar auditoriju.
  • Darbs pie negatīva
    Sakot, ka ar sarunu var atrisināt visu – pat neapmierināta klienta gadījumā. Sūdzības un negatīvo pieredzi var pārvērst par pozitīvu, ja pareizi uz to reaģēt.
  • Atsauksmju apkopošana
    Sociālie tīkli — tas ir viens no efektīgākajiem kanāliem atgriezeniskās saites iegūšanai. Ieteikumi, klientu viedoklis, komentāri, personīgie ziņojumi zīmola kontā — tas viss palīdzēs skaidrāk saprast, kādas emocijas patērētājiem izsauc jūsu produkts.
  • Savstarpējais mārketings
    Sociālajos tīklos draudzīgiem zīmoliem un uzņēmumiem ir daudz vienkāršāk izveidot sadarbību – sarīkot pasākumu, tiešraidi, palaist akciju vai sagatavot kopīgu materiālu.
  • Konkurentu un tendenču izsekošana
    Visbeidzot, visi karstākie jaunumi, tendences un idejas parasti vispirms parādās sociālajos tīklos (un bieži vien tieši konkurentiem).

Kad kļūst pamanāmi pirmie SMM rezultāti?

Šeit mēs nedaudz apbēdināsim — protams, precīzu laiku vai datumu noteikt nav iespējams. Tomēr ir noteiktas likumsakarības.

Preces un pakalpojumus iedala divās kategorijās — sezonas (vai ierobežota piedāvājuma) un tās, kuras tiek nemainīgi piedāvātas visu gadu.

Pie sezonas vai ierobežotām precēm pieder, piemēram, koncertu vai festivālu biļetes, degošās ceļojumu tūres. Proti, viss tas, kas ir jāiegādājas ierobežotā laika posmā. Savukārt pie otrā tipa pieder milzīgs preču un pakalpojumu daudzums, kas nekādi nav saistīts ar laiku – no pārtikas precēm līdz kopšanas līdzekļiem.

Pircēju sezonas precēm sociālajos tīklos var atrast gluži ātri — pietiek vienu reizi parādīt reklāmā. Šis ir acīmredzamais ātrais rezultāts, ko sniedz SMM.

Savukārt otrais produktu un pakalpojumu veids radīs lielākas grūtības un noteikti prasīs pielikt lielākus pūliņus. Piemēram, jūsu prece ir kafijas pupiņas. Pat ja tās tiešām ir augstākās kvalitātes un tiek piedāvātas par tirgus cenu, cilvēks, kurš ir pirmo reizi nokļuvis jūsu vietnē, diez vai uzreiz tās iegādāsies. Viņš var sākt sekot vai pievienot jūsu piedāvājumu grāmatzīmēm. Tā viņš iekļūst pārdošanas piltuvē, kur, ja ir nodrošināts kvalitatīvs SMM, pakāpeniski pāries no abstraktās kategorijas “visi sociālo tīklu lietotāji” kategorijā “klienti”.

Sākotnēji cilvēki tiek piesaistīti ar mērķtiecīgu reklāmu, savstarpējo mārketingu un labu saturu, ar kuru viņi dalās viens ar otru. Ja kaut kas no minētā potenciālo klientu ir ieinteresējis, viņš sāks sekot lapai. Pārskatot regulāro saturu, viņš pakāpeniski sāk uzticēties uzņēmumam, saprot preces vai pakalpojuma neatkārtojamību un kvalitāti un, beidzot, pārtop par klientu.

Tādējādi, ja jūsu prece vai pakalpojums ir sezonas, tad rezultāts ir iespējams gandrīz uzreiz pēc reklāmas palaišanas. Pārējos gadījumos SMM veido stabilas ilgstošas attiecības ar mērķauditoriju. Šis ir liels konsekvents darbs, kura rezultāts var kļūt pamanāms tikai pēc pusgada vai pat gada.

Kādi ir SMM efektivitātes rādītāji?

Pirmais, kas nāk prātā SMM kontekstā, ir “Like”, saglabāšana, pārpublicēšana un komentāri. Taču SMM viss nebūt nav tik vienkārši – novērtējot šī mārketinga veida efektivitāti, ir nepieciešams ne tikai ņemt vērā lietotāju reakciju, bet arī pievērst uzmanību komerciālajiem rādītājiem.

Tātad, komerciālie rādītāji ir viss, kas ietekmē ienākumus. Piemēram:

  • pāreju daudzums no sociālajiem tīkliem uz vietni;
  • konversijas: pirkumi, pasākumu apmeklējumi, zvani vai reģistrēšanās;
  • no sociālajiem tīkliem atnākušā klienta vidējais čeks.

Savukārt pie SMM rādītājiem pieder tieši dažāda lietotāju reakcija:

  • sekotāju skaits;
  • tvērums (satura vienības skatījumu skaits);
  • reakciju skaits (nospiestie “Like”, pārpublicēšanas, komentāri);
  • ienākošo ziņojumu skaits;
  • zīmola pieminēšana un atsauksmes.

Kādas virzīšanas metodes ir SMM?

Ir vairāki uzņēmuma konta virzīšanas veidi sociālajos tīklos; tos var izmantot līdztekus vai izvēlēties piemērotākos, vadoties no jūsu budžeta un mērķiem.

  1. Mērķtiecīga reklāma
    Tā ir reklāma sociālajos tīklos, kas tiek atsevišķi rādīta potenciālajai uzņēmuma mērķauditorijai.
  2. Reklāma norobežotās kopienās
    Tā ir reklāma, kuru redzēs tikai noteiktas grupas vai kopienas dalībnieki, apmeklējot to. Tā izskatās kā publikācija kopienas joslā (Facebook) vai reklāmas saturs blogerim (Instagram).
  3. Satura mārketings
    Tas ir mārketings, tēmēts uz perspektīvu. Tā galvenais rīks ir tieši saturs.

Kas ir SMM stratēģija?

Lai SMM būtu veiksmīgs, speciālisti izstrādā skaidru plānu — stratēģiju. Bez stratēģija visas pūles publikāciju rakstīšanai, fotogrāfiju sagatavošanai un videoklipu uzņemšanai būs velti iztērētas.

SMM stratēģija — tas ir precīzs plāns, kas ietver publikācijas, mijiedarbību ar auditoriju, integrāciju un dažādu aktivitāšu rīkošanu, vienota mērķa sasniegšanai. 

Sagatavojot SMM stratēģiju, tiek noteikts mērķis un mērķauditorija, veikta konkurences analīze, ieviesti ierobežojumi saturam, analizētas visas preces vai pakalpojuma puses, noteiktas SMM platformas.

Pateicoties stratēģijai, ir iespējams izveidot konsekventu visaptverošu mārketingu sociālajos tīklos, kas ļaus uzņēmumam sasniegt izvirzītos mērķus.

callback
x
founder
Sveiki!

Vai esat gatavs sākt pārveidot mārketingu, lai attīstītu savu biznesu? Sazināsimies ar jūsu mārketinga komandu.