x

Kas ir YMYL un E-E-A-T, un kāpēc ir svarīgi tos ņemt vērā SEO

Google izvirza stingras prasības vietnēm, kas tā vai citādi var ietekmēt lietotāju finansiālo labklājību un fizisko un garīgo veselību (YMYL). Lai vietne ar šādu tematiktu būtu augsti ranžēta Google, ir jāievēro īpaši noteikumi. Stāstām par tiem, kā arī analizējam faktorus, kas jāņem vērā, ja jūsu vietne pieder pie YMYL kategorijas.

Kas ir <b>YMYL</b> un <b>E-E-A-T</b>, un kāpēc ir svarīgi tos ņemt vērā SEO

Meklētājprogrammas novērtē vietnes pēc visdažādākiem kritērijiem. Taču tas, kur tiešii kritēriji tiek izvirzīti resursam, ir atkarīgs no tā galvenās tēmas.

Piemēram, kad runa ir par veselību, automatizēti algoritmi pārstāj pievērst ciešu uzmanību uzvedības faktoriem, ielādēšanas ātrumam un saišu profilam. Galu galā šajā gadījumā kompetences līmenis ir daudz svarīgāks nekā skaists noformējums un pārdomāta meklēšanas optimizācija.

Sarežģītas tēmas prasa no SEO speciālistiem un izstrādātājiem īpašu pieeju resursa darba organizēšanai. Pirmajā vietā pārliecinoši izvirzās E-A-T novērtēšanas kritēriji, kas liek visiem projekta izstrādē iesaistītajiem profesionāļiem atteikties no standarta metodēm un rīkiem.

Kas ir YMYL un E-E-A-T

Google meklēšanas algoritmi uztver internetā publicēto saturu ļoti savdabīgā veidā. Vadoties pēc tā sauktās “kvalitātes novērtēšanas sistēmas”, robots iedala saturu kvalitatīvajā un nekvalitatīvajā, pamatojoties uz vairākiem sistematizētajiem faktoriem. Galvenie no tiem ir:

  • YMYL (Your Money or Your Life) — attiecas uz vietnēm, kuru saturs var ietekmēt apmeklētāju veselību un finansiālo labklājību. Šādiem resursiem Google izvirza daudz augstākas prasības.
  • E-A-T (Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness) — kompetence, autoritāte, uzticamība. Trīs galvenie faktori, ko izmanto YMYL vietņu novērtēšanā. Nesen šim saīsinājumam pievienojās vēl viens E, kas atbild par pieredzi — Experience.
  • Lietotāja nodoms — bez tā, protams, nevar iztikt. Neskatoties uz to, ka kompetence un autoritāte izvirzās pirmajā vietā, lietotāja nodoms joprojām ir pilnībā jāapmierina. Pat visnoderīgākā informācija var nebūt pietiekama, ja autors tajā nemin galvenos punktus.

Ar laiku šo faktoru ietekme kļūst arvien nozīmīgāka. Tie pat sāka iziet ārpus tikai YMYL vietņu novērtējuma robežām un paplašināja savu ietekmi uz parastajiem organiskajiem meklēšanas rezultātiem. Tāpēc tos būs lietderīgi ņemt vērā pat izstrādājot vispārējās tematikas vietni, kas nespēj nopietni ietekmēt apmeklētāju veselību un labklājību.

YMYL kategorija

Nosaukums “Your Money or Your Life” runā pats par sevi. Ja jūsu vietnes lapās ievietotie materiāli var būtiski ietekmēt apmeklētāju veselību un labklājību, tad jums būs jāatbilst paaugstinātām prasībām, kas tiek izvirzītas pret kategoriju.

Papildus veselībai tā ietver arī personīgo laimi un finansiālo stāvokli. Visas šādas satura kategorijas prasa no izstrādātājiem lielākas pūles, veidojot un virzot materiālus.

YMYL kritērijus var iedalīt vairākās lielās grupās:

  • Finanses. Šeit ietilpst ne tikai banku pakalpojumi, bet arī ieguldījumi, nodokļi un parastie tiešsaistes pārskaitījumi.
  • Veselība. Visi medicīniskie pakalpojumi, farmakoloģija, profilakse un visas darbības, kas saistītas ar potenciālu kaitējumu veselībai.
  • Tiesību akti Šajā grupā ietilpst materiāli par valsts struktūrām, vēlēšanām, īpašajiem dienestiem un dažādiem juridiskiem jautājumiem.
  • Preces Tirdzniecības platformas, kas nodarbojas ar preču un pakalpojumu izvietošanu un pārdošanu, ietilpst YMYL kategorijā.
  • Sociālā joma. Visas kopienas, kas paredz cilvēku segregāciju, pamatojoties uz noteiktām pazīmēm. Tā var būt rase, etnoss, dzimums, vecums, personīgais statuss.

Faktiski lietotāja labklājību var ietekmēt daudzas lietas. Tāpēc YMYL ietilpst resursi par fitnesu, veselīgu uzturu, nodarbinātību, izglītības pakalpojumiem un daudzi citi projekti.

Dažreiz sākotnēji ielikt YMYL prasības vietnes izstrādes un virzīšanas stratēģijā ir vienkāršāk, nekā mēģināt izvairīties no visa, kas var novest pie iekļūšanas šajā kategorijā.

E-E-A-T faktors

Pieredze, kompetence, autoritāte, uzticamība (jeb E-E-A-T) ir četri galvenie faktori, kas ietekmē YMYL kategorijas projektu veiksmīgumu. Ja jūs strādājat pie pašu resursa ar autora veidotu saturu, ir ļoti ieteicams pievērst tiem īpašu uzmanību.

Pierādot savu kompetenci un iegūstot autoritāti, jūs vienlaikus arī virzāt publicējamo saturu. Tādējādi zīmola virzīšana ietekmē ar to tiešā veidā saistīto projektu veiksmīgumu.

Pierādām kompetenci

Formāli savu kompetenci var pierādīt ar iegūto izglītību. Pat jaunumu satura virzīšana būs labāka, ja to veidos profesionāls žurnālists, kurš norāda savu autorību. Nemaz nerunājot par medicīnas projektiem, kuriem vienkārši ir nepieciešama informācija par profila speciālistiem, atbildīgiem par izstrādāto rakstu ekspertīzi.

Formālo kompetenci demonstrē un apstiprina lapa, kurā ir norādīti materiālu autoru personas dati. Šeit ir svarīgi norādīt personas datus, publicēt fotoattēlus un pieejamos sertifikātus un diplomus – tas ir, jebkādus oficiālos dokumentus, kas tieši norāda uz specializētu izglītību. Neaizmirstiet pastāstīt par apmeklētajiem tematiskajiem pasākumiem un konferencēm. Tas būs īpaši aktuāli, ja autori tajās uzstājas kā runātāji.

Ir ļoti svarīgi atcerēties, ka formālā kvalifikācija nebūt neļauj jums vienmēr virzīt saturu Google meklētājprogrammā. Jo automatizēti algoritmi novērtē konkrēta speciālista kompetenci plašākā nozīmē.

Ja specializētajos resursos, plašsaziņas līdzekļos vai pat sociālajos tīklos parastie lietotāji un kolēģi darba jomā sāks apšaubīt autora teorētisko un praktisko sagatavotību, tas var negatīvi ietekmēt arī viņa virzītos resursus.

Veiksmīgam un efektīvam darbam internetā jums būs jāstrādā ar iebildumiem, jāapspriež problēmas un jāmotivē apmierināti klienti publicēt pozitīvas atsauksmes. Pretējā gadījumā konkurēt ar veiksmīgiem resursiem būs ārkārtīgi problemātiski.

Apliecinām pieredzi

Ne katra joma, kas ietilpst YMYL kategorijā, prasa no vietņu īpašniekiem formālu kompetenci. Bieži vien pietiek ar veiksmīgu personīgo pieredzi, kas ļauj izteikt pamatotu viedokli. Google var pat atzīt jūs par ekspertu, pamatojoties uz pieredzi bez formālas izglītības. Bet tas prasīs daudz laika un pūļu, ieguldītu projekta virzīšanā.

Personīgo pieredzi var apstiprināt caur materiāliem, veidotiem, pamatojoties uz piedzīvotajiem notikumiem. Visvienkāršāk to ir parādīt uz restorānu pārskata piemēra. Emuāra autors apmeklē dažādas iestādes un veido savus reitingus, pamatojoties uz personīgajām preferencēm. Resursam attīstoties, viņa viedokli var uzklausīt ne tikai draugi un paziņas, bet arī nejaušus apmeklētājus ar autoram līdzīgu gaumi. Jo detalizētāks un kvalitatīvāks būs saturs, jo augstāk to novērtēs meklētājprogrammu automatizētie algoritmi.

Gūstam autoritāti

Kļūt par cienījamu un autoritatīvu speciālistu vienkārši uzsākot emuāru nesanāks. Reputāciju pelna gadiem ilgi, un tam ir nepieciešama aktīva speciālista darbība gan tiešsaistē, gan bezsaistē. Šis novērtējums lielā mērā ir atkarīgs no saišu profila satura un kvalitātes, kā arī no autora minējumiem citos autoritatīvajos avotos.

Atpakaļsaites ir labākais rīks, kā palielināt savu autoritāti. Ja esat zinātnieks, un uz jūsu pētījumiem atsaucas Vikipēdija, arī automatizētie Google algoritmi pieturēsies pie tā paša viedokļa.

Lai palielinātu savu reputāciju, ir svarīgi apmeklēt specializētus pasākumus, piedalīties nozares reitingos, sniegt intervijas un aktīvi uzstāties. Tādā veidā speciālists gūst minējumus par sevi lielajos resursos un pakāpeniski nopelna autoritāti, izmantojot kvalitātīvu saišu masu.

Ja runā par konkrēta materiāla autoritāti meklētājprogrammai, šeit palīdzēs atsauces uz pētījumiem un pirmavotiem. Veidojot saturu uz kvalitatīvu avotu pamata, vienkārši norādiet tos, un automatizēti algoritmi sapratīs, ka informācija atbilst realitātei un pilnībā atbilst lietotāja nodomam.

Izsaucam uzticēšanos

Uzticamību un drošumu Google meklētājprogramma novērtē līdztekus kompetencei un autoritātei. Jo pat pazīstams speciālists var publicēt nepatiesu materiālu. Parasti par šo faktoru tiešā veidā ir atbildīgi vērtētāji – dzīvi cilvēki, kuri pārbauda vietnes saturu.

Lai jums uzticētos, ir atklāti jāuzņemas atbildība par informāciju, kas atrodas resursa lapās. Izveidojiet atsevišķu lapu vai norādiet saiti uz kontu sociālajos tīklos. Tādējādi projekts tiks piesaistīts konkrētai personai, kas darbosies kā personīgs zīmols.

Vietnes no YMYL kategorijas var publicēt uzskaites dokumentus, kas apstiprina tiesības uz uzņēmējdarbību. Tas attiecas uz preču pārdošanu vai jebkāda veida pakalpojumu sniegšanu. Jūsu apmeklētājiem ir jāsaprot, ar ko tieši viņi mijiedarbojas, un ir jāpieņem informēts pirkuma lēmums.

Mūsdienās uzticēšanās nav iespējama, neizmantojot drošu protokolu – HTTPS. Saņemot SSL sertifikātu, vietņu īpašnieki vērtētājiem demonstrē savu nodomu nopietnību. Pateicoties tam jūsu apmeklētāju personas dati paliks aizsargāti.

Juridiskām personām vajadzētu noformēt lapu “Par uzņēmumu”. Šeit tiek publicēta īsa vēsture un uzskaites dokumenti. Pārliecinieties, ka šo lapu ir viegli atrast, jo tas ietekmē to, kā uzņēmumu uztver gan parastie klienti, gan meklētājprogrammas vērtētāji. Pastāstiet mērķauditorijai par saviem mērķiem un misiju, izvietojiet saites uz dibinātājiem vai uzņēmuma īpašniekiem.

Vēl viens uzticības palielināšanas rīks ir kontaktu saraksts. Ja apmeklētāji nevar parunāt ar “dzīviem” darbiniekiem viņiem ērtajos sociālajos tīklos vai ziņojumapmaiņas programmā, uzņēmuma uzticamības līmenis var izraisīt šaubas.

Tālruņa numuri un juridiskās adreses jau sen vairs nav pietiekams kontaktu saraksts. Mūsdienās ir jāatbilst patērētāju prasībām un ir jāatbalsta viņi visos pieejamajos veidos.

Kā uzlabot vietnes E-E-A-T

Lai E-E-A-T rādītāji būtu augstākajā līmenī, ir svarīgi ne tikai virzīt savu zīmolu, apliecinot tā autoritāti, kompetenci un uzticamību, bet arī risināt mērķauditorijas problēmas.

Google jau 2015. gadā parādījās specializēts algoritms RankBrain, kas var noteikt to lietotāju kontekstu un nodomus, kuri ievada meklēšanas vaicājumus. YMYL kategorija papildus automatizētai skenēšanai tiek pakļauta vērtētāju manuālai pārbaudei. Dzīvi cilvēki var objektīvāk un precīzāk novērtēt resursa satura atbilstību tiem mērķiem un uzdevumiem, kurus izvirza apmeklētāji. Balstoties uz šādu pārbaužu rezultātiem, lapām tiek piešķirti atsevišķi vērtējumi, kas raksturo lietotāja nodoma apmierināšanas kvalitāti un pilnīgumu.

Lai vērtētāji paliktu apmierināti un apstiprinātu augstu vai pilnīgu atbilstību, jums būs jāizveido profesionāls saturs, kas var dot labumu mērķauditorijai. Ideāli materiāli neatstāj apmeklētājiem jautājumus, tāpēc apmeklētājiem nav jāatgriežas pie meklēšanas rezultātu saraksta, lai precizetu galvenās atslēgas detaļas.

Lietotāja nodoms parasti ir paslēpts aiz noteikta vaicājuma formas. Google izdala četrus nodoma veidus:

  1. Informācijas. Lietotājs meklē kādu konkrētu informāciju.
  2. Patērētāja. Cilvēks ir pārdošanas piltuves pēdējā posmā un ir gatava veikt efektīvas darbības, piemēram, pirkumu vai lejupielādi.
  3. Zīmola. Lietotājs meklē noteiktu vietni vai uzņēmumu.
  4. Precizējošs. Ir aktuāls, ja cilvēks vēlas apmeklēt kādu noteiktu vietu vai tirdzniecības vietu.

Nodomu ne vienmēr var uzminēt intuitīvi. Bet kā vienu no iespējām novērtēt noteiktus meklēšanas vaicājumus, jūs vienmēr varat novērtēt organisko meklēšanas rezultātu topa saturu. Konkurentiem pēc iespējas vairāk ir jāatbilst auditorijas nodomam, kas nozīmē, ka jums būs jāizveido kaut kas līdzīgs.

Pirms materiālu izstrādes uzsākšanas vienmēr analizējiet lietotāju nodomus. Ir ļoti svarīgi plānot lapas struktūru tādā veidā, lai tā pilnībā atbilstu apmeklētāju vajadzībām. Nav vērts virzīt produkta karti tīri pēc informācijas vaicājumiem. Jo auditorija, kura kļūs par lapas mērķi, būs auksta, un jūs saņemsit milzīgu atteikumu skaitu.

Tas pats attiecas arī uz komerciālajiem vaicājumiem. Mēģināt tos aptvert ar informācijas materiāliem ir laika un pūļu šķiešana. Šī auditorija vēlas apskatīt sortimentu un izvēlēties piemērotu risinājumu, nevis lasīt par tehniskajām īpašībām vai sadzīves knifiem.

Par augstu materiāla kvalitāti un atbilstību E-E-A-T kritērijiem liecina augsts CTR rādītājs ar minimālu atteikumu skaitu. Tas nozīmē, ka jūsu apmeklētāji saņem visu nepieciešamo un paliek pilnībā apmierināti. Ideālu lapu nemēdz būt, tāpēc jūs varat regulāri eksperimentēt ar meklēšanas rezultātu fragmentiem un atjaunināt materiālu saturu.

Kā iepatikties vērtētājiem

No vērtētāju manuālas pārbaudes viedokļa saturs vienmēr ir primārais virzīšanas faktors. Resursiem, kas iekļūst YMYL kategoriju, ir jāizstrādā piemēroti materiāli, kas atbilst šādām prasībām:

  • Publicētā informācija ir visaptveroša un pilnībā atklāj skarto tēmu, neatstājot papildu jautājumus un pārpratumus.
  • Norādītie dati ir aktuāli dotajā brīdī un neprasa papildu pielāgojumus.
  • Apgalvojumi ir nopietni pamatoti, un tos apstiprina uzticami un autoritatīvi avoti.
  • Lapas izkārtojums ir atbilstošā līmenī, pateicoties kam tekstu ir viegli lasīt un uztvert, neatkarīgi no tā satura un jautājuma tehniskās sarežģītības. Raksts ir sadalīts iedaļās ar virsrakstiem un apakšvirsrakstiem, tajā ir numurēti saraksti, attēli un infografika.
  • Saturs ir patiešām noderīgs apmeklētājiem un atbilst to nodomam.
  • Lapa ātri ielādējas un neliek lietotājiem gaidīt pēc katra pieprasījuma serverim.
  • Vietne ir pielāgota gan galddatoriem, gan arī mobilajām ierīcēm.

Ir ļoti svarīgi regulāri atjaunināt informāciju, kas ietverta jūsu galvenajos materiālos. Treknākajiem atslēgvārdiem ir jāpievērš īpaša uzmanība. Tāpēc, ja par tēmu parādās interesantas ziņas, tiek publicēta statistika vai analītiski aprēķini, pieminiet tos rakstā. Tas ir vienīgais veids, kā tai palikt organiskās meklēšanas rezultātu augšgalā un savākt jums datplūsmu pēc mērķa vaicājumiem.

author

Viktor Priadilshchikov

Head of SEO Team Raksta autors
author

Anna Spelova

Head of Creative Division Raksta redaktors
callback
x
founder
Sveiki!

Vai esat gatavs sākt pārveidot mārketingu, lai attīstītu savu biznesu? Sazināsimies ar jūsu mārketinga komandu.