SEO ir vietnes pielāgošanas process meklētājprogrammu prasībām. Jo vairāk prasību ir ievērots un jo vairāk algoritmi uzticās jūsu saturam, jo augstāk jūsu vietne tiek ranžēta organiskajos meklēšanas rezultātos.
Darbs pie interneta veikala SEO iekļauj kataloga lapu optimizācija līdz stāvoklim, kad algoritmi sāk tās uztvert kā lietderīgas un lietotāju vaicājumiem atbilstošas.
Taču izdarīt to nebūt nav tik vienkārši – gadījumā ar interneta veikaliem visa dzīvā datplūsma parasti paliek meklēšanas rezultātu pirmajā lapā. Tas nozīmē, ka ja jūs neiekļūstat top-10, jūs neesat konkurētspējīgi.
Tieši tādēļ interneta veikala SEO prasa būtisku pūļu un līdzekļu ieguldījumu, lai sasniegtu maksimālu rezultātu. Šajā gadījumā variants ar pakāpenisku dabisku izaugsmi un iekļūšanu topā ilgtermiņā nederēs. Ja jūs nepieteiksiet sevi ātri, lietotāji vienkārši nekad par jums arī neuzzinās.
Galvenie interneta veikala SEO optimizācijas elementi
Lai gūtu labākus SEO rezultātus, ir svarīgi aptvert vairākus virzienus:
- tehniskā optimizācija;
- saišu profila izveide;
- satura mārketings.
Tas nozīmē, ka interneta veikala virzīšana iekļauj ne tikai tehniskos darbus vietnē, bet arī īpašu materiālu sagatavošanu, kas piesaistīs datplūsmu pēc vidējas un zemas frekvences vaicājumiem.
Ieguldot vienādas pūles visos virzienos, jūs iegūsiet daudz labāku rezultātu, nekā koncentrējoties tikai vienā no tiem.
Galvenie SEO posmi interneta veikala virzīšanai
Tātad, interneta veikala pielāgošana konkurētspējīgam stāvoklim iekļauj tehniskos darbus un jaunu specializētu materiālu veidošanu. Tehniski darbu pie interneta veikala SEO virzīšanas var iedalīt trīs soļos.
1.solis.
Semantiskā kodola sastādīšana
Sākumā apkopojiet statistiku par savu mērķauditoriju. Izanalizējiet to vaicājumu sastāvu un struktūru, pēc kuriem lietotāji meklē līdzīgus piedāvājumus.
Ir vairāki semantikas apkopošanas veidi:
- Meklēšanas ieteikumi – tie ir ieteikumi meklēšanas joslā, ko piedāvā pati meklētājprogramma. Tie parādās pēc tam, kad jūs ievadāt vienu vai vairākus vārdus, un paplašinot vaicājumu, “nobeigumi” mainīsies un atjaunināsies.
- Līdzīgu vaicājumu sadaļa – tā parādās organisko meklēšanas rezultātu lapas apakšā. Visus apakšējā daļā esošos atslēgvārdus sistēma uzskata par ievadītajam atbilstošiem. Retos gadījumos tie var piederēt pie saistītās tematikas.
- Tirdzniecības vietu statistika – milzīgas tirdzniecības platformas var pastāstīt par jūsu mērķauditoriju daudz kā interesanta. Tās ir orientētas vienīgi uz darbu ar precēm, tādēļ organiskos meklēšanas rezultātus šeit var uzskatīt par šauri specializētajiem. Un tie skaidri atspoguļo stāvokli izvēlētajā nišā.
- Atslēgvārdu plānotāji – izmantojiet bezmaksas rīku Google Ads. Tas ļauj piemeklēt tādus atslēgvārdus, kādus pat neiedomājāties. Piemērotu frāžu saraksts tiek veidots uz galvenā vaicājuma pamata.
Labi pārdomājiet atslēgvārdu piemeklēšanu semantiskā kodola sastādīšanai:
- izvietojiet visas atslēgas piemērotās lapās un centieties izslēgt potenciālo pārmērīgo surogātinformācijas ievietošanu. Papildiniet tehniskos elementus ar kvalitatīviem materiāliem, kas atbilst lietotāju vaicājumiem.
- Galvenais rādītājs interneta veikalam ir atbilstība. Tas darbojas šādi: ja lapas ar precēm neatbilst auditorijas cerībām, iekļūt organisko meklēšanas rezultātu topā kļūst praktiski neiespējami.
- Vākt datplūsmu pēc apšaubāmiem vai vāji atbilstošiem vaicājumiem arī nav tas labākais risinājums. Tas pasliktina uzvedības faktorus lapā, kas ļaus algoritmam saprast, ka jums ir izvietots zemas kvalitātes saturs.
- Visbeidzot – atbilstība galvenajam komerciālajam virzienam – vēl viens faktors, kas ir jāņem vērā. Atslēgas vārdiem ir jāattiecas uz noteiktu lietotāju nodomu. Tāpēc nav vērts izmantot vispārīgus tematikas vaicājumus, kas neparedz ieinteresētību pirkuma veikšanā (pietaupiet tos emuāram vai sociālajiem tīkliem).
2.solis. Veikala struktūra
Vietnes kvalitātes indekss ir atkarīgs no milzīga rādītāju skaita: piemēram, no atpakaļsaišu skaita, vietnes ērtības lietotājiem, satura daudzuma veikala lapās vai to pašu lapu ielādes ātruma.
Taču galvenā doma šeit ir tāda: jo labāks ir apmeklētāju iespaids no mijiedarbības ar jūsu vietni, jo augstāka būs galu galā pozīcija organiskajos meklēšanas rezultātos.
Gan jūsu klienti, gan meklētājprogrammas vēlas viegli un ātri atrast piemērotas preces, nevis stundām ilgi pārskatīt katalogus bez adekvātas filtrēšanas sistēmas un iespējas meklēt iekš vietnes.
Jo lielāks preču kategoriju skaits, jo neskaidrāka ir interneta veikala struktūra. Tāpēc ar laiku, augot un attīstoties, vietnes arhitektūra ir jāoptimizē. Un jādara tas ir pēc iespējas agrāk – jau laicīgi novērtējiet potenciālos uzņēmējdarbības mērogošanas virzienus un padomājiet, kā tieši tie ietekmēs kataloga sarežģītību.
Ideālā gadījumā lietotājiem vajadzētu saņemt atbildi savam vaicājumam pēc pāris klikšķiem. Ja tas tā nenotiek, tad jūsu interneta veikala tehniskie iestatījumi nav tie labākie.
3.solis.Iekšējā optimizācija
Kad semantiskais kodols ir izveidots un veikala struktūra sakārtota, ir laiks optimizēt saturu un pielāgot mērķlapas.
Iekšējā optimizācija skar:
- URL adreses. Tām ir jābūt vienkāršām un saprotamām. Ideālā gadījumā saitei būtu jāsatur galvenais atslēgvārds, nevis bezjēdzīga burtu, ciparu un simbolu kombinācija. Un vēl būtu vēlams, lai URL adrese nepārsniegtu 50 rakstzīmes. Pārmērīgi garas saites atbaida auditoriju.
- Unikāli materiāli. Uzticiet savu preču aprakstu izstrādi speciālistiem, nevis kopējiet tos no pieejamajiem avotiem. Protams, tas ir vienkāršāks ceļš, taču izvēloties to, jūs riskējat būt izslēgtam no organisko meklēšanas rezultātu topa.
Unikālajos preču aprakstos ir jāiekļauj visas svarīgās detaļas, prasības, ieteikumi un praktiskie lietošanas padomi. Labs risinājums ir videoapskatu iekļaušana. Meklētājprogrammām “patīk” liela apjoma teksti, pat ja runa iet par lapām ar precēm. Tāpēc būs jāpielāgojas un jāpiepilda tās ar vērtīgu saturu. - LSI atslēgvārdi. Tie ir atslēgvārdi, kas paplašina galveno augsta biežuma atslēgu. Tādi vārdi un frāzes būtiski ietekmē pārdošanas rādītājus. Cilvēki formulē savus meklēšanas vaicājumus dažādi. Analizējies savu klientu vajadzības un sāpes, lai lapu saturs vairāk atbilstu lietotāju nodomam.
- Iekšējās savstarpējās saites. Šis ir vēl viens ļoti būtisks ranžēšanas faktors. Iekšējo saišu struktūra, kas sasaista savā starpā visas jūsu vietnes lapas, veido sava veida karti, ar kuras palīdzību meklētājprogrammas un parastie apmeklētāji var pārvietoties starp materiāliem. Šāds hierarhiskās navigācijas ceļvedis (“breadcrumbs”) būtiski ietekmē kopējo interneta veikala uztveri.
Cik maksā kvalitatīva SEO interneta veikalam?
Pirms sastādīt izstrādes tāmi, nosakiet, kādi ir jūsu uzņēmuma mērķi un kādi rīki būs nepieciešami to sasniegšanai. Bieži vien ekonomiskāki izstrādes varianti darbojas daudz labāk, jo tie ļauj projektam ātri sasniegt pašatmaksāšanos un sākt nest peļņu. Nav vērts piesaistīt augstākās klases speciālistus, lai noformētu interneta veikalu, kas sastāv no viena cilvēka, kurš strādā no mājām.
Gatavā interneta veikala palaišanas cenas var būtiski atšķirties, atkarībā no pasūtītāja prasībām un izpildītāju profesionālajām prasmēm.
Visus izstrādes un optimizācijas variantus (neieskaitot saišu profila izveidi) var iedalīt vairākos segmentos:
Zemākais segments – izmaksas līdz 5000€
Šajā gadījumā piesaistītais izstrādātājs būs vai nu štata darbinieks, vai arī līgumstrādnieks.
Šī segmenta veikals paredz gatavo veidņu izmantošanu, kas uzreiz dod piekļuvi minimāli nepieciešamajam rīku komplektam: katalogam, preču kartiņām, groza sistēmai, elektroniskajam makam un informācijas lapām.
Pieejamo rīku ierobežojumi neļauj izstrādāt šādiem projektiem pilnvērtīgu individuālu dizainu. No firmas krāsām, logotipa un citiem līdzīgiem elementiem būs jāatsakās.
Šis segments ir ideāli piemērots uzņēmējiem, kas ir pārbaudījuši produktu un ir gatavi ātrai vienkārša piedāvājuma palaišanai. Tas ir vienkāršs apgūšanā, pieejams un ļauj piesaistīt peļņu jau dažu nedēļu laikā.
Protams, ne visas jūsu klientu cerības būs apmierinātas, bet austa apmeklētība var aprakt veikala lapas (optimizācijas trūkuma dēļ). Mērogojamam uzņēmumam šāds variants nebūs piemērots.
Vidējais segments – līdz 15 000€
Šādā gadījumā no izstrādātājam būs nepieciešams izveidot interneta veikala dizainu un arhitektūru no nulles.
Šādi veikali ļauj veikt faktiski jebkādu integrāciju: piemēram, divvirzienu apmaiņu ar 1C, maksājuma sistēmu pieslēgšanu, pirkumu piegādes variantu pielāgošanu.
Rezultātā jūs iegūstat stabilu veikalu, kas ir vienkārši pielāgojams jebkādām izmaiņām tirgū. To ir viegli attīstīt un virzīt. Vietne ar izstrādātu zīmolu var iekļūt pirmajā organisko meklēšanas rezultātu lapā tematikā ar austu konkurenci. Tādēļ šeit runa jau iet par būtisku dzīvās datplūsmas apjomu un darbu ar plašu budžetu ne tikai palaišanai, bet arī turpmākām mārketinga kampaņām.
Tāpēc ir ļoti svarīgi piesaistīt pieredzējušus speciālistus ar pietiekošu kompetenci jūsu projekta īstenošanai. Izvairieties nolīgt nepārbaudītus izpildītājus un nezināmus līgumstrādniekus.
Augšējais segments – līdz 25 000€
Ar šāda interneta veikala izstrādi nodarbojas specializēta studija. Dizains ņem vērā izvēlētajai nišai un pozicionēšanai tirgū piemītošās īpatnības. Saskarne iziet testēšanas posmu ar lietotāju pieredzes novērtēšanu. Visi sīkumi tiek detalizēti izvērtēti un ņemti vērā.
Šāds segments ir piemērots panākumu pilniem zīmoliem, kas plāno palaist tehniski sarežģītu un visaptverošu produktu, kam nepieciešams apjomīgs darbs ar auditoriju. Lietotājus nāksies iepazīstināt ar piedāvājumiem un uzskatāmi demonstrēt to lietderīgumu.
Par vienīgo šī interneta veikala trūkumu var uzskatīt pakalpojumu dārgumu. Ja jūs neplānojat neko sarežģītu vai grandiozu, iespējams, ir vērts izvēlēties vienkāršāku variantu.
Premium segments – virs 25 000€
Pie tā pieder paši dārgākie un sarežģītākie projekti. Tos ir grūti prognozēt vai novērtēt: pašizmaksa ir atkarīga no tā, kas tieši ir jāīsteno.
Premium projekti ir domāti lielai lietotāju plūsmai, ar kuru standarta serveri netiks galā. Tāds interneta veikals ir noturīgs praktiski pret visu.
Šādu projektu apkalpo vesela analītiķu, programmētāju, aplauzēju un SEO speciālistu. Tā struktūra tiek nepārtraukti modernizēta un pilnveidota, optimizējot biznesa loģiku un ņemot vērā jaunākās tendences un modi. Jebkuras auditorijas uzvedības pārmaiņas tiek uzreiz reģistrētas, ieviešot navigācijā atbilstošas izmaiņas.
Šāda vietne kļūst par liela mēroga uzņēmuma sastāvdaļu, kurā ietilpst arī saziņas kanāli, ražošanas līnijas un citi elementi. Tiem ir pašiem savas tirdzniecības zāles, pašizvedes punkti, mobilās lietotnes, ātrās apkalpošanas termināli un daudz kas cits.
Parasti šādus pakalpojumus sniedz tikai daži lieli uzņēmumi. Tie visi ir ļoti dārgi, taču izmanto progresīvākās tehnoloģijas un praksi, kas ļauj īsā laikā panākt kvalitatīvu rezultātu.