Reklāmas teksts ir jebkurš teksts, pēc kura izlasīšanas cilvēkam būtu jāizdara kaut kas tāds, kas ir nepieciešams teksta autoram: tā var būt biļetena abonēšana, pasūtījuma veikšana, pāreja uz kataloga lapu vai komentāra ierakstīšana.
Virsraksts šādos tekstos nav vienkārši nosaukums — tas ir pilnvērtīgs rīks. Tie piesaista uzmanību un liek lietotājiem iedziļināties saturā, jo, pirmkārt, izraisa zinātkāri, un, otrkārt, sola lasītājam labumu.
Labi virsraksti darbojas pēc lamatu principa — paiet garām vienkārši nav iespējams.
Pārdodoši virsraksti tiek izmantoti e-pasta informatīvajos izdevumos, SMM, reklāmas sludinājumos, mērķlapās un satura mārketingā.
Tiekam skaidrībā, kā darīt tā, lai jūsu virsraksti būtu iedarbīgi.
Pirmais posms. Kas būtu jāzina virsraksta izveidei?
Pirms ķerties pie pārdodoša virsraksta izveides, tieciet skaidrībā ar jautājumu: kas ir jūsu mērķauditorija? Vai jūs to labi pazīstat?
Mērķauditorijas izpratne ir galvenais punkts jebkuras uzņēmējdarbības īstenošanai un virzīšanai. Tā ir nepieciešama visos posmos – pat tik nelielā, no pirmā acu skatiena, kā virsrakstu veidošana reklāmas tekstiem.
Virsraksta mērķis ir likt jūsu potenciālajam klientam izlasīt tekstu. Lai jūs lasītu tieši vajadzīgā publika, virsrakstiem ir skaidri jāliek saprast, kam teksts ir domāts un kāpēc to ir vērts izlasīt.
Otrais posms. Kādam ir jābūt pārdodošam virsrakstam?
Efektīvam pārdodošam virsrakstam ir jāatbilst vairākām prasībām — tam vajadzētu:
- Piesaistīt uzmanību
- Izsaukt interesi
- Likt izlasīt tekstu
- Būt oriģinālam
- Nodot konkrētu domu
- Būt lietderīgam
Tālāk izskatīsim pārdodošus virsrakstus sīkāk.
Trešais posms. Kā veidot pārdodošus virsrakstus?
01
Rakstiet konkrēti
Nedodiet lasītājiem tukšus abstraktus solījumus — rakstiet konkrēti un godīgi.
Piemēram, virsraksts “Kā viegli un ātri izvirzīt vietni topā” nesniedz izpratni par to, kam un kāpēc būtu jālasa teksts tālāk. To var precizēt: “Kā sešu mēnešu laikā izvirzīt nekustamā īpašuma aģentūras vietni meklēšanas rezultātu topā, neieguldot milzu budžetu”. Tā jau ir pavisam cita lieta.
Šāds virsraksts iezīmē auditoriju un uzreiz parāda, kādas ir jūsu teksta priekšrocības un lietderība (“sešos sešu mēnešu laikā”, “neieguldot milzu budžetu”).
02
Rosiniet ziņkāri
Ja jūs izraisīsiet emocijas (šajā gadījumā ziņkāri) vēl virsraksta posmā, lasītājs nespēs paiet garām.
Taču nav vērts izraisīt interesi mākslīgi. Piemēram, virsraksts “Visi mārketinga speciālisti jau sen izmanto šo”, protams, intriģē un izraisa ziņkāri, taču tajā pašā laikā samazina uzticības līmeni pret jums, jo ir līdzīgs dzeltenās preses virsrakstam.
To var pārveidot šādi: “Labākais Google rīks profesionālam mārketinga speciālistam”.
03
Stāstiet par piedāvājumu uzreiz
Reklāmas virsrakstos uzreiz var norādīt priekšrocības, labumu, ko lasītājs iegūs. Lieciet to pirmajā plānā, nevis slēpiet teksta beigās.
Piemēram, virsrakstā “Bezmaksas vebinārs ar SEO speciālistu šo otrdien” uzreiz ir izteikts piedāvājums.
04
Sniedziet instrukcijas — izmantojiet vārdu “kā”
Virsraksts ar vārdu “kā” paredz skaidru algoritmu, ar kuru varat atrisināt problēmu. Meklētājprogrammās ar šo vārdu tiek meklēts pilnīgi viss: no vienkāršām receptēm līdz atbildēm uz specializētām tēmām.
Piemērs:
- Kā dizaina sistēma ietaupa laiku un darbojas zīmola tēla labā
- SEO: kā izvirzīt vietni topā un iegūt plašu aptveri
- Kā palielināt klientu lojalitāti: 5 pārbaudīti veidi
05
Izmantojiet skaitļa vārdus
Laika pārbaudīts: skaitļi gandrīz automātiski padara virsrakstus veiksmīgākus, piesaista lielāka cilvēku skaita uzmanību un palielina pārpublicēšanu.
Piemērs:
- 7 grafiskā dizaina tendences 2023. gadā
- Kā sniegt atsauksmes savai komandai: 6 zelta likumi
- 7 soļi efektīvai satura stratēģijai
Pārdodošu virsrakstu veidi
Šobrīd nav skaidri definētu pārdodošu virsrakstu veidu — speciālisti tos interpretē dažādi. Mēs esam izdalījuši piecus galvenos virsrakstu veidus.
- Informatīvs
Vienkāršākais virsraksta veids, kas informē auditoriju par to, ka jums ir tai piemērots produkts.
Piemērs: Bezmaksas konsultācija ar SEO speciālistu.
- Jautājošs
Virsraksta veids, kas parāda auditorijai, ka jūs zināt par tās problēmu, kā arī zināt, kā lai to atrisina, un stāstāt par to tekstā.
Piemērs: Kāpēc jūsu YouTube reklāma nedarbojas?
- Aicinošs uz darbību
Šādi pārdodoši virsraksti uzreiz paziņo lasītājam, kāda darbība viņam tiek prasīta.
Piemērs: Iegādājies klēpjdatoru un dāvanā saņem Adobe Stock gada abonementu.
- Mērķtiecīgs
Virsraksta variants, kas uzreiz norobežo potenciālo lasītāju loku un norāda mērķauditoriju.
Piemērs: Pamatkurss tirgzinības iesācējiem.
- Konstatējošs
Šāds virsraksta veids tieši izskaidro tam sekojošā teksta būtību.
Piemērs: Lietišķo vēstuļu rakstīšanas noteikumi.
Izplatītākās pārdodošo virsrakstu kļūdas
- Klišejas
“Mums ir patīkamākās cenas”, “Mēs esam nozares līderi” un citi abstrakti standarta teikumi ir klišejas, no kurām ir vērts tikt vaļā. Tie neko neizsaka par jums, jūsu piedāvājumu vai jūsu mērķauditoriju.
Labāk neizmantot klišejas nedz virsrakstos, nedz mērķlapās, nedz arī sociālajos tīklos. Aizmirstiet par tiem un mēģiniet piemeklēt precīzākus vārdus, lai nodotu konkrētu informāciju.
- Abstrakti tukši solījumi
Nāksies atlikt arī milzu peļņu nedēļas laikā un Everesta iekarošanu vienā dienā. Piedāvājumiem, kas sola zelta kalnus bez piepūles, vairs neviens netic. Tie tikai mazinās jūsu auditorijas uzticības līmeni, kā arī liecinās par profesionalitātes un pieredzes trūkumu.
Sniedziet konkrētus piedāvājumus konkrētai auditorijai — un, protams, reālistiskajos termiņos.
- Izsaukuma zīmes
Dažkārt gribās virsrakstā ielikt lieko izsaukuma zīmi, lai vēl vairāk piesaistītu lietotāju uzmanību. Taču tā ir kļūda. Virsraksts “Uzmanību-uzmanību! 50 % atlaide! Tikai šodien!” — pat ja piesaistīs uzmanību, tad tikai negatīvu. Un, visticamāk, sakaitinās, nevis izsauks interesi. Un tās nepavisam nav tās emocijas, kuras vajadzētu izraisīt pārdodošam virsrakstam.
- Fokusēšanās uz auditorijas trūkums
Uzskaitot visas sava piedāvājuma priekšrocības, neaizmirstiet par to, kas ir svarīgs auditorijai — un arī par pašu auditoriju principā.
Koncentrējiet uzmanību uz savu mērķauditoriju un tās vajadzībām — un tad jūsu pārdodošais virsraksts būs patiesi efektīvs.