x

Facebook reklāma: efektivitāte, formāti un cena

Facebook reklāma ir viens no populārākajiem un efektīvākajiem reklāmas veidiem internetā. Stāstām, kā tā ir veidota, kādus mērķus ar to var sasniegt, kā arī palīdzam saprast, vai tā ir nepieciešama jūsu uzņēmumam.

<b>Facebook reklāma</b>: efektivitāte, formāti un cena

Facebook Ads Manager reklāmas vadības konts ir ļoti elastīgs, bet sarežģīts rīks, kas piedāvā plašu iespēju klāstu.

Facebook reklāmas priekšrocības

Ads ManagerFacebook reklāmas kontam — ir vesela virkne priekšrocību, kas potenciāli var padarīt jebkuru reklāmas kampaņu par efektīvu un sniegt izmēramu rezultātu.

Lūk daži no iemesliem izmantot Facebook reklāmu:

  • Liela auditorija. Aktīvu Facebook lietotāju skaits tuvojas 3 miljardiem. Tas ir plašs lauks mijiedarbībai – šajā platformā jūs varat viegli atrast savu auditoriju un pielāgot tai reklāmas kampaņas.
  • Mērķauditorijas atlases iespēja. Facebook reklāmas konts ļauj reklamēt preces un pakalpojumus lietotājiem, kas atbilst noteiktām uzdotām īpašībām, piemēram, dzimums, vecums, dzīvesvietas pilsēta, interešu loks. Tas ļauj rādīt reklāmu nevis visiem pēc kārtas, bet tieši tiem, kurus ar lielāko varbūtību ieinteresēs jūsu piedāvājums.
  • Rentabilitāte. Facebook reklāmas cena ir atkarīga no vairākiem faktoriem – jūsu mērķiem, palaistās kampaņas ilguma un mērķauditorijas atlases iestatījumiem. Turklāt Facebook ļauj elastīgi strādāt ar reklāmas kampaņas budžetu – jūs varat noteikt pieļaujamās robežas.
  • Efektīvie rīki. Facebook rīki ļauj elastīgi un efektīvi pielāgot reklāmas kampaņas. Piemēram, jūs varat veidot saistošus radošus reklāmas materiālus, veidot dažādus auditoriju tipus, plānot publikācijas un to virzīšanu, iestatīt reklāmas attēlošanas grafiku un daudz ko citu. 

Facebook reklāmas kampaņas palaišanas sagatavošana

Pirms jebkuras reklāmas palaišanas – vienalga, kādā platformā un formātā – ir ļoti svarīgi precīzi atbildēt uz diviem jautājumiem: kāds ir jūsu reklāmas kampaņas mērķis un tās mērķauditorija. Ignorējot vai nopietni neuztverot šos jautājumus, jūs riskējat veltīgi iztērēt naudu.

Facebook glabā informāciju par miljardu lietotāju uzvedību. Piemēram, tam ir zināms, ka daži lietotāji biežāk iesaistās notikumu reklāmā, citi – video vai fotoattēlu galerijās, vēl citi – reklāmā, pēc kuras ir nepieciešams uzrakstīt WhatsApp vai Messenger ziņojumu. Šie dati ļauj sistēmai paredzēt, kā lietotāji reaģēs uz kādu noteiktu reklāmas sludinājumu, tas ir, kādiem lietotājiem ir vērts rādīt jūsu reklāmu, bet kādiem – noteikti nē.

Nosakām reklāmas kampaņas mērķi

Pirmais solis ir noteikt reklāmas kampaņas mērķi (vadoties no tā, var izvēlēties auditoriju, kas redzēs jūsu reklāmas sludinājumu).

Facebook piedāvā 11 mērķus, kas sadalīti trīs blokos: atpazīstamība, izskatīšana un konversija. Kas tas ir?

Atpazīstamība nozīmē, ka jūs vēlaties iepazīstināt auditoriju ar savu uzņēmumu, produktu vai pakalpojumu. Piemēram, jūs laižat klājā jaunu produktu vai izejat jaunajā tirgū. Tādā gadījumā jums ir svarīgi aptvert pēc iespējas vairāk lietotāju, pati pārdošana šajā gadījumā nav prioritāte.

Šis bloks ir iedalīts divās daļās:

  • Zīmola atpazīstamība – Facebook rādīs reklāmu pirmām kārtām tiem, kas ar lielāku varbūtību atcerēsies to;
  • Tvērums – šajā gadījumā Facebook vienkārši parādīs reklāmu pēc iespējas lielākam lietotāju skaitam.

Mērķu grupa Izskatīšana ir vērsta uz intereses nostiprināšanu par jūsu produktu, piedāvājumu. Piemēram, ja jūs vēlaties piesaistīt cilvēkus vietnei vai ieinteresēt viņus ar saturu, ko publicējat savā lapā.

Izskatīšana tiek iedalīta apakšgrupās:

  • Datplūsma – mērķis ir atrast un piesaistīt lietotājus vietnei, lietotnei vai tērzētavai;
  • Iesaistīšana – šeit mērķis ir piesaistīt jaunus sekotājus;
  • Lietojumprogrammas instalēšana – Facebook rādīs reklāmu tiem lietotājiem, kuriem ir lielāka nosliece lejupielādēt lietotnes;
  • Videoklipu skatīšanās – šis mērķis virza saturu videoklipu formātā;
  • Potenciālo klientu piesaiste – Facebook rādīs reklāmu tiem lietotājiem, kuri ar lielāku varbūtību atstās savu kontaktinformāciju;
  • Ziņojumi – mērķis ir tēmēts uz tiem lietotājiem, kuri labprātāk uzsāk saraksti.

Savukārt grupa Konversija pieved lietotājus pie noteiktas mērķa darbības – reģistrēties vietnē vai pievienot preci grozam.

Pie Konversijas pieder:

  • Konversijas – šajā gadījumā Facebook optimizēs demonstrēšanu tā, lai rezultātā panāktu pēc iespējas lielāku konversiju skaitu;
  • Pārdošana pēc kataloga – šis mērķis palīdz pārdot preces no interneta veikaliem;
  • Tirdzniecības vietu apmeklējumi – mērķis ir orientēts uz klientu piesaisti bezsaistes uzņēmumiem.

Visi šie mērķi ļoti līdzinās pārdošanas piltuves posmiem – tie pavada lietotāju no pirmās saskarsmes, iepazīšanās ar uzņēmumu, līdz mērķa darbības īstenošanai.

Nosakām mērķauditoriju

Nākamais svarīgais posms pirms reklāmas kampaņas palaišanas ir mērķauditorijas noteikšana. Facebook piedāvā plašu precīzu iestatījumu klāstu, jo maksimāli precīzi nosakot mērķauditoriju arī reklāmas kampaņas efektivitāte būtiski pieaug.

Piemēram, ja jūs pārdodat puķes podos, nav jēgas kā mērķauditoriju norādīt ”vīriešus un sievietes vecumā no 18 līdz 60”. Izredzes trāpīt mērķī ar tādiem sākotnējiem datiem tuvojas nullei. Apsveriet, piemēram, iespēju sadalīt šo grupu vairākās apakšgrupās, izanalizējiet katras auditorijas intereses, precizējiet ģeogrāfiju.

Par galvenajiem parametriem mērķauditorijas veidošanā tiek uzskatīti dzimums, vecums un ģeogrāfija. Ģeogrāfijā var norādīt papildu parametrus: piemēram, atlasīt visus, kuri pastāvīgi dzīvo vienā vai citā rajonā, vai izslēgt tos, kas reti nokļūst tajā. Var norādīt apdzīvoto vietu nosaukumus vai arī izvietot punktus uz kartes un noteikt rādiusu ap tiem.

Facebook reklāmas kampaņas formāti un izvietojums

Facebook ļauj izvietot radošus reklāmas materiālus ar dažādiem tekstiem un dažādos formātos. Tādā veidā jūs varat pārbaudīt dažādas hipotēzes, saprast, uz kādu formātu atsaucība ir lielāka, un ar laiku atstāt tikai efektīvos veidus.

Reklāmas sludinājumu formāti, kurus var publicēt Facebook:

  • Galerija – publikācija ar vairākām kartītēm ar bildēm vai precēm. Katra var vest uz atsevišķu lapu. Šāds formāts būs piemērots, ja, piemēram, jūs reklamējat dažādas preces no sava kataloga;
  • Viens attēls vai video – standarta publikācija ar tekstu, multivides datni un saiti. Ir piemērots konkrētu piedāvājumu virzīšanai;
  • Izlase – reklāmas formāts mobilajām ierīcēm. Tam tiek veidota atsevišķa mini lapa, kura atveras pašā lietojumprogrammā. Tai var pievienot vairākus blokus ar tekstu, galerijām, pogām. Šādu mini lapu dēvē par ”Instant Experience” (”tūlītēju pieredzi”).

Facebook piedāvā arī plašu reklāmas izvietojuma (”placement”) iestatījumu klāstu. Piemēram, to var palaist ne tikai šajā sociālajā tīklā, bet arī iekš Messenger un Instagram. Var arī izvēlēties, kur tieši jūs vēlaties izvietot reklāmu: galvenajā lentē, stories vai gan tur, gan tur vienlaicīgi.

Facebook reklāmas kampaņas cena

Svarīga Facebook reklāmas īpatnība ir tā, ka tā tiek radīta ar pēcapmaksu. Tas ir, sociālais tīkls vispirms rāda sludinājumus, bet pēc tam piestāda rēķinu un noraksta nepieciešamo summu.

No kādiem faktoriem ir atkarīga reklāmas cena?

  • Laiks
    Šis plašais jēdziens ietver sludinājumu rādīšanai izvēlēto gadalaiku, nedēļas dienu, dienas laiku. Šie parametri var ietekmēt reklāmas efektivitāti un, atbilstoši, visu reklāmas budžetu.
  • Likmju stratēģija
    Likme – tā ir summa, ko jūs izvēlaties noteiktas darbības apmaksai. Tā var būt apmaksa pēc CPM modeļa (angļu “cost per mille” vai “cost per millenium” – cena par 1000 reklāmas sludinājuma rādījumiem), CPC modeļa (angļu “cost per click” – cena par katru klikšķi uz sludinājuma), cenas par ”Like” vai cenas par lietojumprogrammas instalēšanu.
  • Reklāmas izvietošanas vieta
    Tas, kur tiks attēlota reklāma, – ziņu lentē mobilajā ierīcē vai galda datorā – ietekmē reklāmas kampaņas kopējo cenu.
  • Mērķauditorija
    Šajā parametrā ir svarīgi, cik daudz citu reklāmas devēju tēmē uz to pašu auditoriju, uz kuru tēmējat jūs. Jo to ir vairāk, jo augstāka ir cena.

Apkoposim

Facebook reklāma ir elastīgs un precīzs rīks ar milzīgu iestatījumu klāstu. Jo lielāku detaļu un īpatnību jūs pārvaldāt, jo efektīvāka būs palaistā reklāmas kampaņa un jo lielāku mērķa darbību skaitu jūs panāksiet.

Lai veidotu maksimāli efektīvas reklāmas kampaņas, vērsieties pie speciālistiem. Tas palīdzēs nekavējoties panākt vēlamo rezultātu.

author

Ilya Yalunin

Performance Marketing Manager Raksta autors
author

Anna Spelova

Head of Creative Division Raksta redaktors
callback
x
founder
Sveiki!

Vai esat gatavs sākt pārveidot mārketingu, lai attīstītu savu biznesu? Sazināsimies ar jūsu mārketinga komandu.