Digitālais mārketings ir mārketings, kura pamatā ir digitālo tehnoloģiju izmantošana. Ar digitālajām tehnoloģijām mēs saprotam plašu sīkrīku klāstu, no kuriem katram ir piekļuve internetam: pirmkārt, tie, protams, ir viedtālruņi. Pie šīs pašas kategorijas pieder arī planšetdatori, viedie pulksteņi, viedie skaļruņi, viedie televizori un daudz kas cits.
Ņemot vērā, ka digitālās tehnoloģijas ir mums visapkārt, digitālais mārketings ir veids, kā uzņēmumam regulāri uzturēt saskari ar savu auditoriju.
Digitālā mārketinga atšķirība no citiem mārketinga veidiem
Digitālā mārketinga pamatā ir tradicionālais mārketings, kas tiek īstenots, izmantojot digitālos saziņas kanālus. Galvenā atšķirība starp mārketinga veidiem ir tieši virzīšanas kanālos.
Piemēram, bezsaistes mārketinga kanāli ir plašsaziņas līdzekļi (laikraksti un žurnāli, televīzija un radio), kā arī vides reklāma un poligrāfijas produkcija. Interneta mārketinga kanāli ir dažādas tiešsaistes platformas. Savukārt digitālā mārketinga kanāli ir internets, kā arī bezsaistes platformas, kas darbojas uz digitālo tehnoloģiju pamata.
Vēl viena digitālā mārketinga atšķirība no citiem mārketinga veidiem ir plašāks efektivitātes un rezultātu novērtēšanas rīku klāsts. Reklāmas kontos var uzzināt, cik cilvēki ir redzējuši reklāmu, cik daudz cilvēku izmantoja saiti reklāmā, cik ilgu laiku lietotājs pavadīja noteiktajā lapā un kāds teksta un vizuālā materiāla savienojums ir efektīvāks.
Digitālā mārketinga kanāli
Apskatīsim sīkāk digitālā mārketinga kanālus, ar kuru starpniecību uzņēmumi mijiedarbojas ar auditoriju.
Satura mārketings
Satura mārketingā galvenais rīks ir saturs. Tieši saturs palīdz veidot reputāciju un ilgstošas spēcīgas attiecības ar klientiem. Satura mārketings iekļauj darbu ar dažādām zīmola mediju platformām internetā, izmantojot, piemēram, publikācijas, rakstus, biļetenus un video sociālajos tīklos.
SMM
SMM palīdz piesaistīt uzmanību un datplūsmu caur sociālajiem tīkliem. Bet vēl, SMM veido uzņēmuma reputāciju, palielina atpazīstamību un, pats galvenais, ļauj tiešā veidā sazināties ar mērķauditoriju, izveidojot stabilas ilgtermiņa attiecības.
Vietnes un emuāri
Uzņēmums var publicēt noderīgus materiālus gan pats savā tīmekļa vietnē, gan emuāra formātā trešās puses vietnē. Jebkurā gadījumā emuārs ir svarīgs kanāls, lai strādātu ar atpazīstamību un sagatavotu auditoriju uzņēmuma produkta vai pakalpojuma iegādei.
Veiktspējas mārketings
Šī mārketinga kanāla speciālisti ir atbildīgi par to, lai iepirktu tvērumu un lietotāju mērķtiecīgās darbības.
Kontekstuālā reklāma
Kontekstuālā reklāma ir cieši saistīta ar lietotāju vaicājumiem meklētājprogrammās – no tiem tiek veidots atslēgvārdu saraksts, pēc kuriem algoritmi atlasa un parāda konkrētai personai piemērotu reklāmu.
Mērķtiecīga reklāma
Mērķtiecīgas reklāmas gadījumā reklāmas sludinājumi tiek rādīti mērķauditorijai ar noteiktiem parametriem. Parasti šāda reklāma tiek ievietota sociālajos tīklos.
CPA tīkli
Šajās interneta platformās reklāmdevēji un vietņveži vienojas par sadarbību. Spilgtākais piemērs – mobilajās lietotnēs ievietotā reklāma, kas ir jānoskatās pirms var pāriet uz konkrēto lapu.
CRM mārketings
Šajā digitālā mārketinga jomā pirmajā plānā izvirzās lietotāju dati, jo tā paredz tiešu saziņu ar auditoriju, izmantojot informatīvos izdevumus, paziņojumus un zvanus.
E-pasta mārketings
Šis digitālā mārketinga veids nodrošina mijiedarbību gan starp zīmoliem un klientiem, gan tieši starp uzņēmumiem. Lai efektīvi un regulāri nodarbotos ar e-pasta mārketingu, ir jāapkopo dati par klientiem un potenciālajiem klientiem, jāizpēta viņu intereses un vēlmes un visbeidzot ir jāsaņem atļauja pievienot tos savam e-pasta sarakstam.
Informatīvajos izdevumos varat dalīties ar informāciju par jūsu zīmolu, produktiem un pakalpojumiem, stāstīt par jaunumiem un gaidāmajiem notikumiem, personalizēt piedāvājumus un sniegt pārskatus.
“Push” paziņojumi
Ar “Push” paziņojumiem var noturēt jau esošo auditoriju. Piemēram, atgādināt lietotājam, ka viņš ir pievienojis preci grozam, bet nav to apmaksājis.
Zvani un īsziņu mārketings
Uzņēmuma pakalpojumus vai produktus var virzīt arī izmantojot zvanus un īsziņas.
SEO
SEO – tā ir tīmekļa vietnes optimizācija meklēšanas sistēmām, kas palīdz izvirzīt to pirmajās meklēšanas pozīcijās. Vienkārši runājot, kvalitatīvas SEO rezultātā tīmekļa vietne ieņem arvien augstākas pozīcijas meklētājprogrammu sniegtajos rezultātos, pakāpeniski pārejot pirmajā lapā. Jo augstāk vietne paceļas meklēšanas rezultātos, jo lielāku datplūsmu tā iegūst.
Pašlaik SEO optimizācija tiek uzskatīta par vienu no efektīvākajām tehnoloģijām lētas, bet kvalitatīvas datplūsmas piesaistei tīmekļa vietnei.
Influenceru mārketings
Reklāma pie emuāru autoriem un influenceriem palīdz piesaistīt maksimāli lojālu auditoriju – galu galā, parasti mēs uzticamies cilvēkiem, kuriem sekojam.
Partnermārketings
Auditorijas tvērumu var palielināt ar partnermārketingu: apmaiņu ar saitem, kopīgām akcijām un kampaņām, kopīgus radošos materiālus, savstarpēju pieminēšanu.
Digitālā mārketinga priekšrocības
Digitālā mārketinga galvenā priekšrocība ir rezultātu izmērāmība. Mārketinga speciālists var viegli noteikt, cik cilvēku ir redzējuši reklāmu un noklikšķināja uz saites, un cik daudzi ir veikuši mērķa darbību (piemēram, aizpildīja veidlapu vai noformēja abonēšanu). Izmantojot šos datus, var precīzāk pielāgot reklāmas kampaņas un veikt nepieciešamās korekcijas, lai efektīvāk piesaistītu auditoriju.
Papildus rezultātu izmērāmībai digitālajam mārketingam ir arī citas priekšrocības. Piemēram:
- Digitālais mārketings dod iespēju rādīt reklāmu tikai mērķauditorijai.
- Digitālā mārketinga iespējas palīdz sasniegt plašāku auditoriju.
- Izmantojot digitālos kanālus, ir viegli pārsūtīt auditoriju no bezsaistes uz tiešsaisti un otrādi.
- Digitālajā mārketingā virzīšanai var izmantot gan maksas, gan arī bezmaksas platformas.
- Digitālais mārketings nodrošina diezgan ātru atbildi, izmantojot tūlītēju saziņu ar auditoriju (sociālie tīkli, ziņojumapmaiņa, e-pasts, tērzēšana).
- Digitālais mārketings tiek izmantots B2C un B2B segmentiem.
Apkoposim
- Digitālais mārketings ir mārketings, kas ir balstīts uz digitālajām tehnoloģijām un tiek īstenots, izmantojot digitālos saziņas kanālus.
- Digitālais mārketings atšķiras no citiem mārketinga veidiem ar platformām, kā arī ar plašāku rīku klāstu, kas ļauj precīzāk novērtēt efektivitāti un rezultātus.
- Digitālā mārketinga īpatnības:
- rezultātu izmērāmība;
- precīzāka izpratne par lietotāju paradumiem un šīs informācijas izmantošana efektivitātes uzlabošanai;
- procesu automatizācija.
Digitālā mārketinga priekšrocības:
- Digitālais mārketings dod iespēju rādīt reklāmu tikai mērķauditorijai.
- Digitālā mārketinga iespējas palīdz sasniegt plašāku auditoriju.
- Izmantojot digitālos kanālus, ir viegli pārsūtīt auditoriju no bezsaistes uz tiešsaisti un otrādi.
- Digitālajā mārketingā virzīšanai var izmantot gan maksas, gan arī bezmaksas platformas.
- Digitālais mārketings nodrošina diezgan ātru atbildi, izmantojot tūlītēju saziņu ar auditoriju (sociālie tīkli, ziņojumapmaiņa, e-pasts, tērzēšana).
- Digitālais mārketings tiek izmantots B2C un B2B segmentiem.